PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak uciec od ZUSu? › Re: Jak uciec od ZUSu?
    From: manolo <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Date: Thu, 19 Apr 2007 00:33:34 +0200

    Jackare napisał(a):
    > Własna działalność gospodarcza.
    > Będziesz płacił tylko 700 zł na dzien dzisiejszy (lub coś +/- koło tego)
    > Przy normalnych zarobkach rozliczanie się na zasadach własnej DG jest z tego
    > punktu widzenia korzystniejsze. Kasa która szłaby do worka p.t. ZUS i US
    > zostaje u Ciebie.

    Od tego miesiąca najniższy dokładnie 777,93zł. W zeszłym miesiącu 721,11
    zł. To tak w ramach taniego państwa, legendarnego Pakietu Kluski (że też
    mi 4 lata temu założenie DG zajęło 2 dni - cud?) i ułatwień dla
    przedsiębiorców.

    > Jeżeli któryś z podlegających mi pracowników chce przejść na GD zamiast
    > umowy o pracę - nie ma żadnych problemów.

    Oj, nie chwal dnia przed zachodem słońca. Nie obawiasz się skutków
    niedawnych uregulowań prawnych dotyczących samozatrudnienia?
    Pytam poważnie. Ja się czasem budzę zlany zimnym potem, bo przecież mam,
    ze względów czysto technicznych, maila w domenie jednego ze swoich
    klientów, chociaż w ich biurze bywam raz w miesiącu. Ale cholera wie co
    tym deb..., znaczy chciałem powiedzieć rządzącym, do głowy przyjdzie.

    Generalnie jestem zachwycony moją DG i wszelkie propozycje przejścia na
    etat zbywam ironicznym uśmieszkiem. Ale np. powyższe mocno mnie
    niepokoi, bo zwykle jest tak że mam jakiegoś kluczowego klienta i tak na
    prawdę cholera wie, co nieżyczliwy urzędnik mógłby mi namieszać. Bo i
    czasem w godzinach wyznaczonych muszę popracować, czasem pod nadzorem...
    A udowadniać, że nie jestem wielbłądem nie mam czasu ani ochoty. A może
    przyjść ten piękny dzień, w którym będę musiał :(

    A uczucie "miłości" do rządzących, kiedy koło 10. każdego miesiąca
    płacisz ZUS, a przed 20. podatek i świadomość, ile kasy, na którą tyrasz
    dniami i często nocami, musisz przelać na konto "bandy polskich
    decydentów"... bezcenne :)

    pozdrawiam
    manolo