PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak uciec od ZUSu? › Re: Jak uciec od ZUSu?
    From: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Date: Wed, 18 Apr 2007 23:38:53 +0200

    Własna działalność gospodarcza.
    Będziesz płacił tylko 700 zł na dzien dzisiejszy (lub coś +/- koło tego)
    Przy normalnych zarobkach rozliczanie się na zasadach własnej DG jest z tego
    punktu widzenia korzystniejsze. Kasa która szłaby do worka p.t. ZUS i US
    zostaje u Ciebie.
    Jeżeli któryś z podlegających mi pracowników chce przejść na GD zamiast
    umowy o pracę - nie ma żadnych problemów.
    Przykładowo:
    przy umowie o pracę
    5000 netto to ok 7500 brutto, a całkowity koszt dla pracodawcy to blisko
    9000 zl, czyli przy zarobkach rzędu 5 tys zł przwie drugie tyle zabiera
    państwo.
    Przy rozliczeniach jakie ja stosuję, jeżeli ktoś chce przejść na DG
    dotychczasowy koszt całkowity staje się wartością netto na fakturze vat
    wystawianej przez "zatrudnionego" W ten sposób dla firmy koszt nie zmienia
    się a pracownik ma całość tej kwoty która była kosztem do dyspozycji. Myślę
    że to uczciwe i jasne warunki.
    Dodatkowo może sobie zacząc liczyc wszelkie inne koszty które ponosi, np
    koszty użycia samochodu do dojazdów do pracy, koszty zakupu wyposażenia itp.
    koszty te może jako KUP odliczac od przychodu.
    Co uzyskuje w ten sposób?
    Najpier zaspokaja wszystkie sowje potrzeby, dopiero potem po rozliczeniu
    miesiąca płaci jakiś tam haracz państwu. Jak dobrze pokombinuje może przez
    jakiś czas nie zapłacić ani złotówki.
    --
    Jackare
    Bytom