PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak ściągnąć dług ? › Re: Jak ściągnąć dług ?
  • Data: 2002-01-02 22:47:03
    Temat: Re: Jak ściągnąć dług ?
    Od: "gryjas" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    : Prowadzę niewielką działalność powiedzmy graficzno - reklamową
    : i od jakiegoś czasu mam problem ze ściągnięciem należności za wykonane
    usługi.
    : Problem jest delikatny gdyż po pierwsze: nie są to na tyle duże sumy żeby
    : kwalifikowały się do kancelarii Jachnickiego lub innych windykatorów, a i
    : klienci są na tyle już "stali" tzn reguralnie wybierający mnie jako
    : zleceniobiorce, że jakiekolwiek natarczywe próby odebrania pieniędzy nie
    : wchodzą w rachubę (nie chcę ich stracić, "lubimy się").
    : Problem trwa na tyle długo że moje realne dochody w 2001 nawet w połowie
    nie
    : pokryły należności w US i ZUS (a tych g... obchodzi)
    : Czy jest jakiś delikatny, prawny sposób na ściągnięcie tego typu długów?

    Jest to stary jak swiat problem okreslany powiedzeniem: pozycz koledza
    pieniadze, a stracisz kolege. Najprosciej byloby powiedziec takim znajomym,
    ze masz klopoty finansowe i potrzebujesz pieniedzy, ale jak znam zycie, to
    stracisz znajomych. Ja mam taka zasade, ze oddajac prace mowie jasno i
    wyraznie ile mi sie nalezy, a jezeli odraczam termin platnosci, to gdy on
    mija dzwonie i grzecznie, ale stanowczo, prosze o pieniazki. Stracilem kilku
    znajomych, ale cala reszta utrzymala sie i nie dziwi ich moje zachowanie.

    --
    gryjas