PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak ściągnąć dług ? › Re: Jak ściągnąć dług ?
  • Data: 2002-01-04 10:28:57
    Temat: Re: Jak ściągnąć dług ?
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prowadz´ niewielk? dzia 1/2 alno?ç powiedzmy graficzno - reklamow?
    > i od jakiego? czasu mam problem ze ?ci?gni´ciem nale›no?ci za wykonane us 1/2 ugi.
    >[...]
    > Problem trwa na tyle d 1/2 ugo ›e moje realne dochody w 2001 nawet w po 1/2 owie
    nie
    > pokry 1/2 y nale›no?ci w US i ZUS (a tych g... obchodzi)
    > Czy jest jaki? delikatny, prawny sposób na ?ci?gni´cie tego typu d 1/2 ugów?

    Studentke dzwoniaca do dluznikow odradzam - stracisz klienta szybciej niz
    gdybys sam wydzwanial.
    Windykacja - skuteczne, ale dlugotrwale. Pisma ponaglajace, rozmowy,
    negocjacje.
    Sprobuj faktoringu. Kilka bankow swiadczy tego typu uslugi, a niedlugo
    pojawia sie na naszym rynku firmy specjalizujace sie w tych uslugach. W
    skrocie polega to na tym, ze w dniu wystawienia faktury orginal zostawiasz
    klientowi a kopie wysylasz do faktora. On przelewa Ci od razu czesc
    naleznosci (nawet do 80%) i czeka na termin zaplaty. A potem on buja sie z
    dluznikiem i gdy sie juz wybuja, to placi Ci reszte minus koszt uslugi i
    prowizja. Duzo delikatniejsze niz inne formy nacisku.

    Pozdrawiam
    MM