PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak powinno się wysyłać CV i LM?

  • 21. Data: 2007-02-10 10:36:36
    Temat: Re: Jak powinno się wysyłać CV i LM?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Tylko, że wówczas aplikacja będzie składać się z 8 plików (cv+lm doc pl,
    > cv+lm doc eng, cv+lm pdf pl, cv+lm pdf eng).

    W przypadku dwujezycznego CV/LM chyba rzeczywiscie trzeba sie zdecydowac
    na jedna wersje, ale wymaganie dwoch wersji jezykowych zdarza sie w
    niewielkiej czesci ogloszen.

    BTW zastanawialo mnie zawsze, czy (nigdy nie wysylalam dwujezycznej
    aplikacji) w przypadku dwoch wersji oczekuje sie doslownego tlumaczenia
    slowo w slowo, czy mozna miec te sama tresc w roznej formie. W przypadku
    wysylania anglojezycznego CV nawet do polskiej firmy bardzo by mnie
    kusilo zastosowanie anglosaskiego formatu, ktory sie rozni od polskiego,
    poniewaz polski uklad CV + jezyk angielski to cos, co odbieram jako
    nienaturalne.

    > Sprawdzi - zaznaczając tekst.

    Dla mnie nowosc. Musze posiedziec w wolnej chwili nad pdfami i to zbadac :).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 22. Data: 2007-02-10 12:56:54
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 10-02-2007 o 11:11:55 Any User <z...@u...pl> napisał(a):

    > To może teraz dorzucę się ja.
    >
    > Ja osobiście jestem zwolennikiem przysyłania mi dokumentów .doc zamiast
    > .pdf, czy gorzej jakiegoś OpenOffice. Powodem nie jest to, że nie umiem
    > ich otworzyć (chociaż w przypadku OpenOffice, różnie bywało z dostępem
    > do kompa, na którym akurat ten syf był zainstalowany), ale zwyczajnie
    > to, że dokument Worda mogłem sobie zawsze troszkę zmodyfikować przed
    > wydrukiem, celem (1) optymalizacji graficznej pod swoim własnym kątem
    > (jestem zdecydowanym wzrokowcem), (2) dostosowania do problemów z
    > drukarką (a drukarki z reguły miałem problematyczne).

    No cóż, nie masz prawa grzebać w moim CV i czegokolwiek zmieniać.
    Jak masz problemy z obsługą komputera to się po prostu naucz.
    Jak ktoś chce dostać dokument worda to i tak wysyłam pdfa, jakoś nigdy nie
    było problemów, a przynajmniej tak łatwo mi nie będą w tym grzebać.

  • 23. Data: 2007-02-10 13:01:09
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 10-02-2007 o 10:29:52 Immona <c...@n...gmailu> napisał(a):

> [...]
    > LM pisze sie w takich przypadkach, jaki rodzaj pracy chcialoby sie
    > wykonywac i dlaczego i co nas zainteresowalo w ogloszeniu.
    > Bywa tez, ze firma rekrutacyjna obsluguje kilka firm i dziala na
    > zasadzie "niech sie ludzie pozglaszaja, a my ich dopasujemy do naszych
    > klientow". Widywalam ogloszenia - wprawdzie w PL takie sie zdarzaly
    > rzadko - w ktorych nie bylo nic ani o firmie, ani o rodzaju pracy i
    > wymaganiach, tylko sama branza ("masz doswiadczenie w IT, napisz do
    > nas"). Jest to o tyle ciekawy pomysl, ze ludzie nie znajac firmy i

    To powiedz mi jak w takim razie napisać LM na stanowisko o którym nic nie
    wiadomo.

  • 24. Data: 2007-02-10 14:04:12
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > No cóż, nie masz prawa grzebać w moim CV i czegokolwiek zmieniać.

    A niby dlaczego nie mam prawa nic zmienić (np. wyregulować marginesów
    dla swojej drukarki, aby się całość wydrukowała) na swój własny użytek?

    > Jak masz problemy z obsługą komputera to się po prostu naucz.

    Nie mam problemów. Problemy leżą w źle działającej drukarce.

    > Jak ktoś chce dostać dokument worda to i tak wysyłam pdfa, jakoś nigdy
    > nie było problemów, a przynajmniej tak łatwo mi nie będą w tym grzebać.

    Najwyżej tego nie wydrukują. Najwyżej nie dostaniesz tam pracy.

    --
    Blog zwyczajnego pracownika
    http://pracownik.blogspot.com

  • 25. Data: 2007-02-10 14:33:15
    Od: alugastrin <...@...pl>

    W dniu 2007-02-10 10:58, Immona napisał(a):

> [...]
    > mozna w nim obejrzec formatowanie, podczas gdy w pdfie nie da sie
    > stwierdzic, czy wciecia nie byly robione spacjami.

    Jedna kwestia ktorej nikt nie poruszyl - .doc jest formatem zapisu Worda
    z _komercyjnego_ pakietu Office. Nie stac mnie na kupno tego pakietu
    wiec uzywam OpenOffice, dla ktorego standardem zapisu pliku jest Open
    Document Format .odt. Owszem, pozwala zapisywac do .doc ale nie jest do
    konca kompatybilny z Wordem i czesto wychodza rozne krzaki podczas
    otwierania takich dokumentow Wordem.
    Stworzenie pdfa nie jest zas problemem - jest masa _darmowych_ programow
    ktore temu sluza.

  • 26. Data: 2007-02-10 16:37:26
    Od: "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > no to żeś poszalał.

    Acrobat Reader jest dostepny za darmo i tak samo powszechny jak Word. Jesli
    w jakiejs firmie nie znaja formatu PDF to ja nie chcialbym tam pracowac (bo
    nie wiadomo czego jeszcze nie znaja).
    A zdarzalo mi sie odbierac pliki w roznych formatach, takze .dat. I to
    pomimo prosb zeby przeslac je 'dobrze'. Za drugim razem odpowiadalem
    "dziekuje za nadeslane dokumenty..."

    Pozdr. Filip

  • 27. Data: 2007-02-10 20:08:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    sg wrote:

    > To powiedz mi jak w takim razie napisać LM na stanowisko o którym nic
    > nie wiadomo.

    Daj mi przyklad ogloszenia, a pokaze Ci, jak moze wygladac LM.

    I.

  • 28. Data: 2007-02-10 20:40:25
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    sg napisał(a):

    > To powiedz mi jak w takim razie napisać LM na stanowisko o którym nic
    > nie wiadomo.

    W zasadzie stanowisko opisują i min. obowiązki, ale nie jest znana nazwa
    pracodawcy, a tym samym trudno się zorientować czym tak naprawdę zajmuje
    się dana firma. Jest ogólnie jaka branża, ale tylko tyle.

    chairon

  • 29. Data: 2007-02-10 22:09:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqg2n2$dp$1@news.interia.pl chairon
    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Przeglądałem trochę archiwum, ale mimo wszystko nadal mam kilka pytań. Jak
    > wysyłać te dokumenty do firmy rekrutującej (nie bezpośrednio do
    > pracodawcy).
    Strona oczekująca informacji, jeśli jest poważna, powinna określić sposób i
    formę przekazania tej informacji. Jeśli to robi - należałoby się zastosować.
    A gdy tego nie dokonuje to znaczy, że albo akceptuje powszechnie przyjęte
    normy, albo jest jej obojętne więc pisz jak chcesz, jeśli w ogóle chcesz.
    PDF - Portable Document Format po to został wymyślony, żeby na różnych
    platformach dokument wyglądał tak samo. I to działa. W tym formacie
    dostarczne są wszelkiego rodzaju instrukcje, manuale, dokumentacje itp.
    Jeśli ktoś nie potrafi z tego skorzystać - cóż, daje jednoznaczne świadectwo
    o sobie.
    Z drugiej strony nie widzę przeszkód w dołączeniu dokumentów _dodatkowo_
    również w innych szeroko rozpowszechnionych formatach, co za problem.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2007-02-11 10:34:44
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Any User napisał(a):

    > Nie mam problemów. Problemy leżą w źle działającej drukarce.

    No popatrz. Całemu światu drukarki działają, tylko te Twoje
    Cię nie lubią. Jak myślisz - powodem jest ich złośliwość
    czy niekompetencja użytkownika ? :)

    Pozdrawiam,
    Waldek