PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak odpowiadacie na "trudne pytania"?? › Re: Jak odpowiadacie na "trudne pytania"??
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak odpowiadacie na "trudne pytania"??
    Date: Thu, 28 Sep 2006 12:10:34 +0200

    W wiadomości news:451b91ec$1@news.home.net.pl Qlfon <r...@X...pl> pisze:

    > A tak to zastanawiam sie co "oni" chca uslyszec?
    To, co teraz napiszę to wyłącznie moja opinia, którą nabyłem na podstawie
    cudzych doświadczeń.
    Mianowicie sądzę, że w większości wypadków tzw. rozmów kwalifikacyjnych z
    ogłoszeń o pracę to nie ma wiekszego znaczenia.
    Jeżeli na głupie i bezczelne pytania odpowiesz tak, aby czuć się potem
    dobrze z sobą samym, to prawdopodobnie "narazisz" się rekruterowi i odwali
    Cię bez względu na całą pozostałą treść aplikacji, ze zwykłej, prymitywnej
    niechęci.
    Jeżeli zaś będziesz podlizywał się usiłując udzielić odpowiedzi "pod
    rekrutera" i spodobać się mu, to niczym się nie wyróżnisz spośród iluś tam
    takich samych, pragnących się "wpasować" (jak to określił pewien grupowicz,
    lubiący poświęcać się dla pracodawców nazywając to wspinaniem się po
    szczeblach kariery ;)).
    Kandydat na ogłaszane jako wakat stanowisko czasem jest ustalony jeszcze
    zanim ogłoszenie się ukaże, zaś sama tzw. "rekrutacja" służy chyba jedynie
    uzasadnieniu istnienia rekrutera.
    Spotkałem się także z kuriozalną sytuacją, kiedy pracodawca ogłosił, iż
    poszukuje pracownika na stanowisko, które było obsadzone! (czego w
    ogłoszeniu "zapomniał" podać ;))
    To miał być straszak na pracownika, który pełnił tę funkcję, ale ileś tam
    osób napisało aplikacje i z nadzieją oczekiwało na odzew.
    Nie można także wykluczyć, że ogłoszenie o pracę pojawia sie nie z powodu
    wakatu, ale celem znalezienia "jelenia", który przyjdzie robić to samo - a
    może więcej - za mniejsze pieniądze i/lub na gorszych warunkach.

    I na koniec - czy Ty jesteś pewien, ze przyjąłęś właściwą strategię
    poszukiwania pracy?

    Jotte