PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Jak nisko upadł ten zawód... ;)

  • 1. Data: 2010-01-30 22:06:30
    Temat: Re: Jak nisko upadł ten zawód... ;)
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    jacem pisze:
> [...]
    > stanowisku będzie zajmować się pomocą w biurze przy sprzedaży internetowej,
    > sporadycznych pracach na magazynie i kontakcie z klientami. W
    > przyszłości do
    > zadań pracownika min. bedzie należało testowanie kopiarek. Doświadczenie
    > w tym
    > temacie chetnie widziane. Wymagana jest znajomość języka angielskiego w
    > stopniu
    > komunikatywnym. Praca w pełnym wymiarze godzin. Godziny pracy można również
    > dostosować do studentów dziennych. Nasze biuro znajduje się w centrum

    Nie bardzo rozumiem, co tu niskiego?!

    Ja bym raczej uznał, że sytuacja się normalizuje. Potrzebują technika
    informatyka, do zajęcia, do którego taki człowiek powinien jak
    najbardziej pasować. Wymaganie języka angielskiego jest jak najbardziej
    zrozumiałe - każdy normalnie wykształcony człowiek po szkole średniej
    powinien mieć ten język opanowany - w większości krajów Zachodniej
    Europy jest to uważane za oczywistość, widać w Polsce też powoli tak się
    dzieje. A ponieważ chodzi o kogoś z wykształceniem technicznym, to
    testowanie kopiarek, obsługa klientów, itd. chyba nie są dziwnym
    wymaganiem....

    W. Bicz

  • 2. Data: 2010-01-31 09:24:53
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "W.Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzieje. A ponieważ chodzi o kogoś z wykształceniem technicznym, to
    > testowanie kopiarek, obsługa klientów, itd. chyba nie są dziwnym

    Zgoda, ale zakres obowiązków podany w ofercie nie dotyczy technika informatyka,
    ale młodej osoby z wykszt. technicznym (choć niekoniecznie) bez określonych
    kwalifikacji.

    Bo trudno nazwać informatykiem kogoś, kto zajmuje się testowaniem kopiarek,
    obsługą klientów i biura handlowego.

    j.

  • 3. Data: 2010-01-31 19:32:53
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie bardzo rozumiem, co tu niskiego?!

    dlaczego europejczyku napisałeś po szkole średniej? może po przedszkolu? nie
    lepiej?

  • 4. Data: 2010-01-31 20:27:54
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    jacem wrote:

> [...]
    >
    > Bo trudno nazwać informatykiem kogoś, kto zajmuje się testowaniem
    > kopiarek, obsługą klientów i biura handlowego.

    dlatego zostalo to zapewne wylistowane w ofercie - zeby 'widzialy galy co
    braly' a nie pozniej foch ze 'jestem informatykiem a nie od testowania
    kopiarki!'

    rownie dobrze mozesz szukac kogos z doktoratem z chemii ale w ofercie
    zaznaczyc iz 'w zakres obowiazkow wchodzi codzienne sprzatanie laboratorium,
    korytarza, oraz wynoszenie smieci' . niektorym moze sie to wydawac czasem
    straconym , a niektorym godzinka fizycznej aktywnosci bedzie w sam raz.
    wybor nalezy do kandydata..

  • 5. Data: 2010-02-01 09:34:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-31, jacem <j...@1...pl> wrote:

    [...]

    > Bo trudno nazwać informatykiem kogoś, kto zajmuje się testowaniem kopiarek,
    > obsługą klientów i biura handlowego.

    Dlatego szanujący się programista woli nazywać się programistą, administrator
    administratorem. "Informatyk" to zbyt rozmyte pojęcie, by się nim przejmować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-02-01 09:38:56
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > dlaczego europejczyku napisałeś po szkole średniej? może po przedszkolu?
    > nie lepiej?

    Na pewno. I pewnie za jakieś 20 lat nawet w Polsce tak będzie.

    Jest dobrze, kiedy wszyscy ludzie mogą się porozumieć przy pomocy
    jednego wspólnego języka. Angielski stał się takim wspólnym językiem i
    większość ludzi tak to widzi.

    Jestem zdania, że ten trend należy wspierać.

    W. Bicz

  • 7. Data: 2010-02-01 11:06:34
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 30 Sty, 23:06, "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote:
    > jacem pisze:

    > powinien mie ten j zyk opanowany - w wi kszo ci kraj w Zachodniej
    > Europy jest to uwa ane za oczywisto , wida w Polsce te powoli tak si
    > dzieje. -

    Wyłączajac z tego Niemcy, Francję i Włochy (z innymi krajami nie
    miałem az tylu kontaktów to się nie wypowiadam) a akurat te dwa
    pierwsze to nie jakiś zaścianek Europy.

  • 8. Data: 2010-02-01 11:10:16
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    > dlatego zostalo to zapewne wylistowane w ofercie - zeby 'widzialy galy co
    > braly' a nie pozniej foch ze 'jestem informatykiem a nie od testowania
    > kopiarki!'

    Ale o co chodzi z tym informatykiem?
    Lepiej pasowałoby - technik elektronik, albo po prostu osoba z doświadczeniem w
    serwisowaniu kopiarek.

    Co to u licha ma wspólnego z informatyką?

> [...]
    > to wydawac czasem straconym , a niektorym godzinka fizycznej aktywnosci
    > bedzie w sam raz. wybor nalezy do kandydata...

    Zły przykład, bo każdy w pewnym zakresie jest odpowiedzialny za porządek na
    swoim stanowisku pracy.
    Jesli to jest mała firemka, to ludzie sami po prostu sprzątają po sobie.

    Natomiast w ogłoszeniu zaznaczyli zakres obowiązków, i żaden z punktów nijak nie
    przystaje do zawodu informatyka.

    Pomijam błąd ortograficzny w ogłoszeniu, które zacytowałem, ale uważam, że to
    już daje do myślenia o kulturze pracodawcy, i czy warto tam składać aplikacje.
    :)

    j.

  • 9. Data: 2010-02-01 11:17:57
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

> [...]
    > Dlatego szanujący się programista woli nazywać się programistą,
    > administrator administratorem. "Informatyk" to zbyt rozmyte pojęcie, by

    Tak samo jak np prawnik (który może być sędzią, prokuratorem, radcą prawnym,
    adwokatem, notariuszem, albo po prostu magistrem prawa bez aplikacji).

  • 10. Data: 2010-02-01 11:19:53
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Wyłączajac z tego Niemcy, Francję i Włochy (z innymi krajami nie
    > miałem az tylu kontaktów to się nie wypowiadam) a akurat te dwa
    > pierwsze to nie jakiś zaścianek Europy.

    Trochę lepiej wygląda to w krajach skandynawskich.