PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomożecie ustalić wymiar urlopu wypoczynowego?

  • 1. Data: 2010-01-31 15:07:17
    Temat: Pomożecie ustalić wymiar urlopu wypoczynowego?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Siedzę i skrobię.. trochę za cienki chyba jestem, a różne rzeczy czytam na
    różnych witrynach i trochę nie ogarniam co-jak-kiedy z urlopem
    wypoczynkowym. Z moich notatek wynika że w tym roku nabędę możliwość
    wykorzystania 26, zamiast wcześniejszych 20 dni urlopu... ale po kolei:

    - policealna - 6 lat
    - 19 miesięcy pracy na 1/2 etatu - wg tego co wyczytałem liczy się za
    połowę, czyli 9,5 miesiąca (zaokrągla się to w którąś stronę?)
    - służba zastępcza - 18 miesięcy - potem parę miechów bezrobocia (tu mam
    wątpliwość czy okres służby bez późniejszego zatrudnienia w przeciągu
    miesiąca się wlicza?)
    - praca na cały etat - w lutym będzie 20 miesięcy.

    Zlecenia i dzieła o ile wiem nie wliczają się do niczego. Razem wychodzi mi
    więc z tego co powyżej, że 10 lat pracy zliczy mi się jakoś w marcu.
    Dobrze kombinuję?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-01-31 20:52:05
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    w założeniu że jedno występowało po drugim i nic się nie występowało w
    tym samym czasie (np. nauka i praca, prace jednoczesnie) - tego nie
    napisałeś i nie chce mi sie zgadywać
    po drugie nie ma znaczenia dla wliczania stażu pracy czy pracowałeś
    kiedyś tam na pół, ćwierć czy inną część etatu. dlatego ma znaczenie że
    pracowałes 19 miesięcy (wtedy miało znaczenie że np. zamiast 5 dni
    8-godzinnych dostawałes 5 dni 4-godzinnych albo inaczej przeliczanych
    proporcjonalnie - jednak zawsze to było to 5 dni)
    służba wojskowa - do stażu liczy się faktyczny czas służby
    okres bezrobotny - jeżeli z prawem do zasiłku to w pełni wlicza się do
    stażu pracy z pominięciem wyliczania urlopu (chociaż z tego co wiem jest
    spór w interpretacji ustawy o promocji zatrudnienia - art 79 ust 1, nie
    jestem zbytnio w temacie więc zakładam że pomija się ten okres do
    wyliczania urlopu)
    umowa-zlecenie i umowa o dzieło to umowy wynikające z KC a nie KP, czyli
    masz rację że do stażu urlopowego sie nie liczą (staż pracy, czyli
    generalnie wyliczanie do emerytury jest uwzględniane jeżeli były
    odprowadzane składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe)
    reasumując: szkoła 6 lat + 1/2 etatu 19 miesięcy + wojsko 18 miesięcy +
    pełen etat 20 miesięcy daje ci w sumie 10 lat 9 miesięcy stażu
    urlopowego. Oczywiście - jak zaznaczyłem na poczatku - jeżeli żadne z
    powyższych nie występowały jednocześnie

  • 3. Data: 2010-02-02 11:49:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 31 Jan 2010 20:52:05 +0000, grom@x napisał(a):

    > w założeniu że jedno występowało po drugim i nic się nie występowało w
    > tym samym czasie (np. nauka i praca, prace jednoczesnie) - tego nie
    > napisałeś i nie chce mi sie zgadywać

    Okresy te nie nachodziły na siebie.

> [...]
    > 8-godzinnych dostawałes 5 dni 4-godzinnych albo inaczej przeliczanych
    > proporcjonalnie - jednak zawsze to było to 5 dni)

    Hmm... gdzieś w wydawało mi się wiarygodnym źródle wyczytałem, że liczy się
    proporcjonalnie, czyli za pół etatu połowę okresu.
    Teraz się jeszcze rozglądam i wychodzi, że masz jednak rację :)

> [...]
    > spór w interpretacji ustawy o promocji zatrudnienia - art 79 ust 1, nie
    > jestem zbytnio w temacie więc zakładam że pomija się ten okres do

    No miałem parę miesięcy bezrobocia, ale skoro się nie wliczają to mnie
    temat tutaj nie dotyczy. Niemniej jeszcze sobie podłubię, nie spodziewałem
    się że w ogóle może to być liczone gdziekolwiek.

> [...]
    > pełen etat 20 miesięcy daje ci w sumie 10 lat 9 miesięcy stażu
    > urlopowego. Oczywiście - jak zaznaczyłem na poczatku - jeżeli żadne z

    Dzięki za komentarz, jak nie liczyć wychodzi, że 26 dni już mam, z racji
    czego dziś kupuję szampana i oblewam dodatkowe 6 wolnych dni :P

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-02-02 22:03:03
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Dzięki za komentarz, jak nie liczyć wychodzi, że 26 dni już mam, z racji
    > czego dziś kupuję szampana i oblewam dodatkowe 6 wolnych dni :P

    zanim go otworzysz pójdź do swojej kadrowej (czy dzis modniej
    okreslanego HR-u) i poproś o potwierdzenie tych wiadomości (a w razie
    wątpliwości się pytaj). Moze czegoś nie uwzględniłeś, coś przez
    niewiedze pominąłeś itp. a jak wyjdzie że udało mi się zgadnąć jak to
    wygląda u ciebie, to wisisz mi piwo

  • 5. Data: 2010-02-03 10:20:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 02 Feb 2010 22:03:03 +0000, grom@x napisał(a):

    > zanim go otworzysz pójdź do swojej kadrowej (czy dzis modniej
    > okreslanego HR-u) i poproś o potwierdzenie tych wiadomości (a w razie
    > wątpliwości się pytaj).

    To wiadomo, zawsze różnie może być, ale nauczony doświadczeniem się obłożę
    papierami tak, żeby mi tylko "przyklepneli" ;)

    > Moze czegoś nie uwzględniłeś, coś przez
    > niewiedze pominąłeś itp. a jak wyjdzie że udało mi się zgadnąć jak to
    > wygląda u ciebie, to wisisz mi piwo

    Już niosę ;)

    '===================================================
    ================'