PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy a urlop

  • 1. Data: 2010-01-28 23:03:42
    Temat: wypowiedzenie umowy a urlop
    Od: "M.k.a." <t...@p...pl>

    Witam,
    orientujecie się jak wygląda sytuacja z wykorzystaniem urlopu przy
    wypowiadaniu umowy o pracę? Czy odchodząc z pracy muszę wykorzystać
    przysługujący urlop na dany rok? Odchodząc w lutym muszę spędzić cały
    miesiąc na przysługującym mi urlopie, czy mogę przenieść te 26 dni do
    kolejnego pracodawcy?

    M.k.a.

  • 2. Data: 2010-01-29 07:54:40
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy a urlop
    Od: "adamo" <s...@s...com>

> [...]
    > przysługujący urlop na dany rok? Odchodząc w lutym muszę spędzić cały
    > miesiąc na przysługującym mi urlopie, czy mogę przenieść te 26 dni do

    Urlop w tym roku przysluguje Ci tylko za miesiac/miesiace przepracowane,
    jesli odejdziesz pod koniec lutego to jest to 20 lub 26 dni (w zaleznosci od
    lat pracy) dzielone na 12 miesiecy. Przy 26 dniach urlopu jest to mniej
    wiecej 2,16 dnia na miesiac, jesli 2 miesiace to mnozysz to razy 2, przy
    czym zaokragla sie ta liczbe w gore, dla dwoch miesiecy bedzie to 5dni. W
    zaleznosci od pracodawcy i okresu wypowiedzenia, urlop pewnie bedziesz
    musiala wybrac, niewybrany urlop powinien zostac zamieniony na ekwiwalent
    pieniezny. Urlop nie przechodzi do nowego pracodawcy.

  • 3. Data: 2010-01-29 19:30:11
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    W dniu 2010-01-29 00:03, M.k.a. pisze:
> [...]
    > przysługujący urlop na dany rok? Odchodząc w lutym muszę spędzić cały
    > miesiąc na przysługującym mi urlopie, czy mogę przenieść te 26 dni do

    Jeżeli masz wymiar kodeksowy 26 dni i odchodzisz z pracy 28 lutego to u
    obecnego pracodawcy masz do wykorzystania ((2/12) * 26 dni) = 4,3(3) po
    zaokrągleniu w górę 5 dni. Pierwszeństwo ma wykorzystanie urlopu w
    naturze a jeżeli to nie jest możliwe to wypłaca się ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop (w analizowanym przypadku za max 5 dni). U
    następnego pracodawcy będziesz miał 26 - 5 = 19 dni do wykorzystania o
    ile prace rozpoczniesz np.: 01 marca.
    Także cały luty nie będziesz na urlopie, chociac nigdy nie wiadomo,
    pracodawca może dać więcej urlopu niż przysługuje to z Kodeksu Pracy.
    Oprócz urlopu może zwolnić z wykonywania pracy (płatna nieobecność).

    Pozdrawiam
    Marcin