PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najszybciej się można zwolnić ?

  • 1. Data: 2004-07-29 20:21:43
    Temat: Jak najszybciej się można zwolnić ?
    Od: "seb" <s...@o...pl>

    Przepraszam jeśli ostatnio było ale nie moge często przeglądać grupy,
    więc pytam:

    Mam inną oferte pracy ale okres wypowiedzenia trwa miesiąc i druga firma
    nie jest tym zachwycona.... co zrobić zeby skrócić maksymalnie ten
    czas jesli szef nie idzie na zadne ustępstwa ?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2004-07-29 21:53:00
    Temat: Re: Jak najszybciej się można zwolnić ?
    Od: "Mmac" <m...@b...com>

    Użytkownik "seb" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest tym zachwycona.... co zrobić zeby skrócić maksymalnie ten
    > czas jesli szef nie idzie na zadne ustępstwa ?

    Wyślij mu anonim, że flirtujesz z jego żoną.
    Maciek

  • 3. Data: 2004-07-30 06:31:23
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > nie jest tym zachwycona.... co zrobić zeby skrócić maksymalnie ten
    > czas jesli szef nie idzie na zadne ustępstwa ?

    Powiedz publicznie przy innych pracownikach ze jest zerem. To nie jest
    karalne, a pewnie dostaniesz wypowiedzenie od razu ;-)

  • 4. Data: 2004-07-30 07:55:40
    Od: "seb" <s...@o...pl>

    no dobra a tak na poważnie ? :)

  • 5. Data: 2004-07-30 09:41:15
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    > no dobra a tak na poważnie ? :)

    za porozumieniem stron, może być bez okresu wypowiedzenia, jezeli oczywiście
    każda ze stron się zgodzi (czyli tutaj twój pracodawca)
    Proponuje rozmowę z szefem i przedstawienie mu sytuacji.

    --
    Katarzyna Sokół
    GG: 243137

  • 6. Data: 2004-07-30 09:45:20
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    > za porozumieniem stron, może być bez okresu wypowiedzenia, jezeli
    oczywiście

    No i jeszcze:
    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.
    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny
    uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się
    odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 11 pociąga
    za sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    --
    Katarzyna Sokół
    GG: 243137

  • 7. Data: 2004-08-01 08:14:02
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam

    Znajoma chcę zmienić pracę - nie ma jednak szans na rozwiązanie za
    porozumieniem stron. Szefowa nie chce jej puścić. Powiedziała jej wprost, że
    przez 3 miesiące trwania wypowiedzenia będzie miała "przerąbane" i żadnej
    premii - więc będzie pracować za grosze.
    Czy jest jakaś możliwość skrócenia tego terminu?

    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-08-01 10:49:51
    Od: zYm3N <z...@i...pl>

    Dnia 1 Aug 2004 10:14:02 +0200, m...@p...onet.pl spłodził(a):

    > Witam

    > Czy jest jakaś możliwość skrócenia tego terminu?
    Może podoba akcja ze strony Twojej znajomej ? Skarki do organów
    kontrolujących firmy.. jeśli pracuje na stanowisku kontaktów z klientami,
    uprzykrzanie im życia.. działanie na niekorzyść firmy.. Może pracodawca
    zrozumie, że lepiej rozwiązać umowę, niż się męczyć?

    --
    zYm3N[@interia.pl]

    .:: C++ | C | PHP | HTML | Delphi | Pascal
    .:: >> http://zymen.cjb.net <<
    .:: http://zymen.cjb.net/cytowanie.html

  • 9. Data: 2004-08-01 10:55:15
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 1 Aug 2004 10:14:02 +0200, <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Czy jest jakaś możliwość skrócenia tego terminu?

    Czychac na chocby jednodniowe opoznienie w wyplacie wynagrodzenia i
    natychmiast zlozyc wypowiedzenie z powodu niewyplacania wynagrosdzenia w
    terminie. - nie przychodac juz do pracy.Takie wypowiedzenie zastepuje
    poprzednie, podobnie jak gdy pracownik bedacy na wypowiedzeniu moze dostac
    natychmiastowa dyscyplinarke za pijanstwo.
    Postepowanie przy nieterminowym wyplacaniu wynagrodzenia poruszano na
    grupie wielogrotnie ---> google.pl

    --
    pzdr. Krzysztof

  • 10. Data: 2004-08-02 20:28:35
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Jesli firma zatrudnia co najmniej minimalna ilosc osob jaka jest wymagana
    idz do prezesa i powedz mu ze masz juz liste chetnych i zakladasz zwiazki
    zawodowe.
    Listy "chetnych" nie musisz ujawniac. Podejzewam ze wiekszosc szefow pozwoli
    ci odejsc natychmiast zachowujac wszelkie przywileje i odprawy.
    szczegoly sprawdz u prawnika lub w kodeksie

    xyloo