PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnianie członka rodziny

  • 1. Data: 2004-07-29 19:25:32
    Temat: zatrudnianie członka rodziny
    Od: "Jola" <j...@a...pl>

    Podobno nie można zatrudniać we własnej firmie członka rodziny na takich
    samych zasadach jak innych pracowników. Czy ktos może wie coś bliżej na ten
    temat? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Jola

  • 2. Data: 2004-07-30 05:47:17
    Temat: Re: zatrudnianie członka rodziny
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Podobno nie można zatrudniać we własnej firmie członka rodziny na takich
    > samych zasadach jak innych pracowników. Czy ktos może wie coś bliżej na ten
    > temat? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    Jest odwrotnie, można zatrudnic członka rodziny na lepszych:)
    Nie ma takich ograniczeń. Istnieje pojecie "osoby wspolpracujacej" w odniesieniu do
    opłat ZUS, o ile pamietam, chodzi o najbliższa rodzine, ale nie wiem, czy to
    cokolwiek daje ... ?

    Natomiast męża, brata, córke możesz normalnie przyjac do roboty bez ograniczeń.
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-07-30 06:24:36
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    "Jola" <j...@a...pl> napisała
    > Podobno nie można zatrudniać we własnej firmie członka rodziny na takich
    > samych zasadach jak innych pracowników. Czy ktos może wie coś bliżej na
    ten
    > temat?

    Poczytaj..
    http://www.profinfo.pl/publikacje/psp/node/node51290
    .html

  • 4. Data: 2004-07-30 08:42:57
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jola" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ten
    > temat? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    IMHO jesli 'firma' to dzialalnosc gospodarcza osoby fizycznej, to sa pewne
    problemy z wspolmalzonkiem oraz dziecmi (najlepiej dowiedziec sie w ZUS i
    US).
    Ale jesli przez 'firme' rozumiemy cos innego, to nie ma najmniejszego
    problemu.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 5. Data: 2004-07-30 14:54:28
    Od: "Jola" <j...@a...pl>

    Że zatrudnić członka rodziny mogę to wiadomo tylko jakie obciążenia się z
    tym wiążą? Czy prócz tego że przy zatrudnieniu na umowę o pracę nie mogę
    przyjąć jego wynagrodzenia w koszty uzyskania przychodu jest coś jeszcze? A
    jak zatrudnię na umowę zlecenie to to też obowiązuje? Co z Zusami, czy też
    nie mogą stanowić kosztów?
    Ot co...
    Jola