PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-07-29 17:13:11
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "ad" <a...@t...pl>

    29 lipca zlozylam wypowiedzenie nie otrzymalam potwierdzenia gdyz manadzer
    stwierdzil ze moze cos zmienimy w wypowiedzeniu. Czy musze zgodzic sie na zmiane
    formy wypowiedzenia ktora zaproponuje mi manadzer. 8 sierpnia bedzie 2 lata
    pracy w firmie mam umowe na czas nieokreslony 5/8 etatu w tym roku wykorzystalam
    10 dni urlopu ile mi sie jeszcze nalezy ? i czy firma powinna mi na za niego
    zaplacic.

  • 2. Data: 2004-07-29 18:26:52
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > 29 lipca zlozylam wypowiedzenie
    z jakim dniem? natychmiastowo, z końcem miesiąca ?
    > nie otrzymalam potwierdzenia
    Powinas przekazać do sekretariatu, a sekretariat odnotowć "przyjęto". nie
    potrzebny jest do tego manager
    > gdyz manadzer
    > stwierdzil ze moze cos zmienimy w wypowiedzeniu.
    ja bym się zgodził pod warunkiem, że będzie tam dopisany punkt o wysokości
    kasy którą ci jeszcze firma dopłaci :) a tak powazniej, to uważaj bo ja
    jakoś wyczuwam lisi podstęp...
    > Czy musze zgodzic sie na
    > zmiane formy wypowiedzenia ktora zaproponuje mi manadzer.
    Nigdy nie musisz. Sprawdź,, czy ci się to będzie opłacało- to ty
    wypowiedziałaś współprace firmie, a nie ffirma tobie
    > 8 sierpnia
    > bedzie 2 lata pracy w firmie mam umowe na czas nieokreslony 5/8 etatu w
    > tym roku wykorzystalam 10 dni urlopu ile mi sie jeszcze nalezy ? i czy
    > firma powinna mi na za niego zaplacic.

    5/8 etatu jest równe 5/8 urlopu (art 154 par2). Jeżeli podstawa urlopowa u
    ciebie to 20 dni, to za cały rok przysługuje ci 13 dni (zaokrąglane w
    górę), czyli 1 z kawałkiem dnia za każdy miesiąc, czyli wykorzystany urlop
    ponad normę a jeżeli 26 to 5/8*26 = 17 dni , czyli 1,41 dnia za każdy
    przepracowany miesiąc, czyli wtedy urlop wykorzystany w 100%

    Jeżeli by ci pozostały dni urlopowe niewykorzystane, to tak, firma powinna
    ci wyłacić za te dni ( nie wykorzystanego proporcjonalnego urlopu). Za
    "nadróbkę" urlopową raczej firma nie powinna rządać zwrotu kaski (nie
    jestem na 100% pewien [rze[isów to regulujących, dlatego nie piszę jako
    pewnik)

    pzdr
    gromax