PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak często zmieniacie pracę?

  • 11. Data: 2007-10-28 13:56:52
    Temat: Re: Jak często zmieniacie pracę?
    Od: "tumek" <t...@i...com>

    czytalem na jakims madrym forum ze jak czlowiek chce sie rozwijac to
    statystycznie - powtarzam tylko Statystycznie powinien zmieniac prace po 6
    latach. Cos w tym jest.

    tumek

  • 12. Data: 2007-10-29 15:54:14
    Od: panna_tt <p...@g...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Fri, 26 Oct 2007 11:58:41 +0200, panna_tt <p...@g...pl> wklepał(-a):

    > Nowoczesne technologie za 2-3 lata mogą być przestarzałe. Będziesz zmieniać
    > pracę tylko z powodu technologii?

    Firma powinna za nowościami nadążać. Niezbyt przyjemnie się pisze
    rozbudowany system portalowy w javie 1.3 i jsp gdy zna się możliwości
    1.6 i dajmy na to jsf.
    Ale jakby co, to tak, mogę zmieniać pracę co 2-3 lata. Nie przeszkadza
    mi to.

  • 13. Data: 2007-10-30 06:44:37
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    panna_tt na pl.praca.dyskusje:

    > Firma powinna za nowościami nadążać.

    A niby w jakim celu?

    > Niezbyt przyjemnie się pisze
    > rozbudowany system portalowy w javie 1.3 i jsp gdy zna się możliwości
    > 1.6 i dajmy na to jsf.

    jak rozumiem należysz do tej grupy programistów którzy potrafią napisać
    kod 1 raz, i potem nawet poprawienie ewidentnych błędów uważają za zbyt
    duży wysiłek. A kolejny podobny projekt zawsze piszą od nowa, bo wiodące
    technologie się zmieniły?

    --
    Ziemek

  • 14. Data: 2007-10-30 08:22:30
    Od: Andrzej Ekiert <d...@t...pl>

    tbird napisał(a):

    > Nie ponieważ w programowaniu systemów mikroprocesorowych używa się C lub
    > C++.

    Używa się też m.in. assemblera i Ady, ale to przecież nie ma żadnego
    znaczenia! Każde doświadczenie, choćby w programowaniu w OCamlu może być
    postrzegane wyłącznie jako plus. Nawet jeśli miałbyś zamiar przejść do
    rysowania schematów.

    ae

  • 15. Data: 2007-10-30 08:29:42
    Od: t...@g...com

    On 29 Paź, 16:54, panna_tt <p...@g...pl> wrote:

    > Firma powinna za nowościami nadążać. Niezbyt przyjemnie się pisze
    > rozbudowany system portalowy w javie 1.3 i jsp gdy zna się możliwości
    > 1.6 i dajmy na to jsf.

    No a co z systemami napisanymi np Cobolu i tym podobnym.

    > Ale jakby co, to tak, mogę zmieniać pracę co 2-3 lata. Nie przeszkadza
    > mi to.

    Kiedyś ci się to znudzi.

  • 16. Data: 2007-10-30 08:39:00
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > znaczenia! Każde doświadczenie, choćby w programowaniu w OCamlu może być
    > postrzegane wyłącznie jako plus. Nawet jeśli miałbyś zamiar przejść do

    Czy ja wiem? Jeśli bym znalazł kogoś, kto programował *tylko* w Visual
    Basicu 6.0 i ew. jego pochodnych (VBA, VBScript, ASP), a co gorsza, nie
    dostrzegał kardynalnych błędów właściwie w każdym elemencie tego języka,
    to nie wiem, czy takie doświadczenie byłoby na plus. Podobnie z kimś,
    kto programował *tylko* w PHP 4.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2007-10-30 09:31:28
    Od: Andrzej Ekiert <d...@t...pl>

    Any User napisał(a):

    > Czy ja wiem? Jeśli bym znalazł kogoś, kto programował *tylko* w Visual
    > Basicu 6.0

    Dyskutujemy o plusach, nie o podstawie wiedzy. Programowanie *tylko* w
    <tu wstaw cokolwiek> i brak jakichkolwiek innych umiejętności
    dyskwalifikuje.

    Wolę jednakże osobę, która po studiach elektronicznych dwa lata
    programowała w Javie, od kandydata który nie robił nic. Zakładam jednak,
    że podstawy wyniesione z uczelni ma mocne. Przy tym założeniu
    doświadczenie wyniesione z programowania w Javie jest dla mnie wartościowe.

    ae

  • 18. Data: 2007-10-30 10:25:05
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 09:29, t...@g...com wrote:

    > Kiedyś ci się to znudzi.

    Lol, a ile na to trzeba czekac? W ciagu ostatnich 13 lat pracowalem w
    10 firmach (nie liczac wlasnego freelancerstwa) i jeszcze mi sie nie
    znudzilo. Przeciwnie, nudzi mnie zbyt dluga praca w jednej firmie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 19. Data: 2007-10-30 11:47:29
    Od: panna_tt <p...@g...pl>

    Ziemek Borowski pisze:
    > panna_tt na pl.praca.dyskusje:

    > A niby w jakim celu?

    W takim celu, że nowsze technologie = większa wydajność pracy, mniejsza
    ilość roboczo-godzin potrzebnych na wykonanie projektu, bardziej
    zadowoleni pracownicy :)

> [...]
    > kod 1 raz, i potem nawet poprawienie ewidentnych błędów uważają za zbyt
    > duży wysiłek. A kolejny podobny projekt zawsze piszą od nowa, bo wiodące

    Nie każdą budowlę da się łatać w nieskończoność, czasem trzeba zrobić
    kapitalny remont (zmigrować na nowszą technologię) a czasem zburzyć i
    zbudować od nowa.

  • 20. Data: 2007-10-30 14:27:49
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    panna_tt na pl.praca.dyskusje:

    > W takim celu, że nowsze technologie = większa wydajność pracy, mniejsza
    > ilość roboczo-godzin potrzebnych na wykonanie projektu, bardziej
    > zadowoleni pracownicy :)

    współczuję. M.in. tego, że wykorzystujesz niedojrzałe technologie w których co
    chwila jest rewolucja powodująca tak drastyczny wydajności. (developerom
    .NET m.in. z tego powodu współczuję. Ale java? cóż).

    > Nie każdą budowlę da się łatać w nieskończoność, czasem trzeba zrobić
    > kapitalny remont (zmigrować na nowszą technologię) a czasem zburzyć i
    > zbudować od nowa.

    cóż. współczuję. I życzę wiecznego pędu do rozwoju.

    --
    Ziemek, administrator