PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa tu czegoś nie rozumie › Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    From: Kira <k...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    Date: Mon, 24 Jan 2005 20:02:54 +0100

    Re to: Wojtek [Mon, 24 Jan 2005 18:57:13 +0100]:

    > Jeśli jest więcej chętnych do pracy niż do dawania pracy,
    > to praca jest tania.

    A mi sie wydaje ze to jest tez troche tak, ze na tym rynku pracy
    mamy cale stada ludzi ktorzy probuja robic cos zupelnie innego niz
    to co potrafia... Znaczy moze rozwine:

    Istnieja jakiestam kategorie zawodow, np. grafik, handlowiec,
    marketingowiec, pracownik biurowy, sprzedawca itp. I jest masa
    ludzi ktorzy na sile probuja sie wpasowywac w "te dobre", mimo
    ze powinni robic cos zupelnie innego.

    Tym sposobem podczas rekrutacji mialam zawsze kilka osob ktore
    wiedzialy co z czym, i od groma takich ktore nie mialy zielonego
    pojecia co wlasciwie maja robic. Czesto gesto widoczna tez byla
    postawa "kurde no, rzygam ta praca ale musze wiec startuje".

    Czemu ludzie tak bardzo boja sie ryzyka i ciagna na 'trendy'
    studia ktore ich kompletnie nie interesuja i szukaja pracy
    nie majacej nic wspolnego z tym co lubia?... Nie pytam tutaj
    o ludzi po 30 z rodzinami i zobowiazaniami tylko o mlodziez
    ktora dopiero zaczyna planowac 'co dalej'. Oni przeciez zwykle
    maja mozliwosc wybrac i nauczyc sie dobrze robic to czego chca.

    Wiec czemu?...

    Mialam w szkole znajomych, jak to w szkole. Polecieli niemal
    wszyscy na informatyke albo wlasnie marketing, "bo to dobre
    zawody". Mialam tez znajoma "mniej ambitna" ktora chciala byc
    fryzjerka bo to kochala i tyle. Ona ma swoj zaklad, zatrudnia
    pracownikow i zyje bardzo porzadnie, oni -- ci rozsadni -- non
    stop narzekaja na brak pracy i zerowe mozliwosci.

    Tak, wiem, znow sie czepiam... ;) Ale nie rozumiem tego.

    Kira