PracaGrupypl.praca.dyskusjeInzynierownie ????? › Re: Inzynierownie ?????
  • Data: 2005-11-15 19:37:40
    Temat: Re: Inzynierownie ?????
    Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - 99% komercyjnego oprogramowania robia informatycy
    > - programy w ktorych ten tokaz sobie moze, zaprojektowac ( AutoCAD sie
    > klania )

    Nie mam nic do informatyków. Ale teraz przesadziłeś. Informatycy nie robią
    oprogramowania. Oni tylko tłumaczą dotychczasowy stan techniki na język
    zrozumiały dla komputera. I jeśli w tym tłumaczeniu opierają się na
    doświadczeniach specjalistów to jest ok. Tylko że wtedy te programy piszą
    właśnie ci specjaliści a nie informatycy. Oni jak wcześniej napisałem tylko to
    tłumaczą. Dobremu specjaliście brak programu nie uniemożliwi wykonania pracy. Z
    dobrym programem stworzonym na zamówienie i w oparciu o jego więdzę i wiedzę
    wielu innych specjalistów zrobi to szybciej. Szybkość to istotna sprawa w
    dzisiejszych czasach. Ale nie nadrzędna. Piszesz o CADzie. Kiepski tego typu
    program może zrobić samodzielnie informatyk. Kupi sobie ksiażkę pt. "Rysunek
    Techniczny dla opornych" i coś ugrduli. Ale poważnego programu do projektowania
    sam nie zrobi. Nawet 1000 najlepszych informatyków bez wsparcia tych co się
    znają na projektowaniu nie zrobi takiego programu. Z bardzo prostego powodu. Nie
    znają się na tym. Nie znają narzędzi, obrabiarek, materiałów itp. Ale z
    wsparciem zrobią. Przetłumaczą na język komputera prawa, reguły, doswiadczenie i
    myki znane tylko zawodowcom. No to kto tak faktycznie stworzy program?
    Tomek
    ps. kiedyś w czasach komputerów Atari był program do DTP. Nazywał się Calamus.
    Reklamowany był hasłem. Zrobili go drukarze dla drukarzy. I wiesz co. On działał
    w przciwieństwie do ówczesnego Corela zrobionego przez informatyków.