PracaGrupypl.praca.dyskusjeInzynierownie ????? › Re: Inzynierownie ?????
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Inzynierownie ?????
    Date: Tue, 15 Nov 2005 13:47:15 +0100

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:7d1a.000001d3.4378f91c@newsgate.onet.pl...
    >a patrząc po ogłoszeniach jeszcze długo rynek
    >>
    > No to skoro jest tak dobrze to dlaczego nie ma pracy dla informatyków. A i
    > pensje też jakieś głodowe. Inżynier górnik jak jest cwany to odbębni w
    > polskiej
    > kopalni ze trzy lata i jedzie do Argentyny albo innej Australii. Tam
    > dostaje
    > dniówki więcej niż w Polsce informatyk miesięcznej pensji. Niedawno prezes
    > Bumaru płakal w TV że nie może znaleźć ludzi do pracy. Jak myślisz szukał
    > takich
> [...]

    Dla dobrych informatykow jest praca i to nadmiar, a co do pensji, to z
    blizej mi znanych nikt nie zarabia mniej niz dwie srednie krajowe. Tylko ze
    chodzi o bogatych w certyfikaty programistow popularnych technologii, ktorzy
    poza samym kodowaniem znaja sie tez dobrze na teorii, ktorej znajomosc w
    wiekszych projektach okazuje sie czesto wazna.

    Tymczasem jesli informatykiem nazywa sie admin, serwisant czy ktos umiejacy
    zrobic stronki www w php, to nic dziwnego, ze niektorzy krzycza, ze nie ma
    pracy dla informatykow. Kolezanka rodziny, nauczycielka po 40-stce, zrobila
    dwuletnie studium informatyczne i tez moze sie nazywac informatykiem - z
    czego sie sama smieje, bo generalnie uczyli tam... obslugi komputera plus
    kilku rzeczy, ktore da sie opanowac w tydzien majac dostep do materialow na
    Necie. Po prostu u nas sie okropnie naduzywa tego pojecia.

    I.