PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - jaka placa w nowych czasach?

  • 21. Data: 2002-04-05 00:20:32
    Temat: Re: Informatyk - jaka placa w nowych czasach?
    Od: freDZiK <f...@i...com.pl>

    A moze to jest inaczej - i wkrotce nadejda nowe czasy....

    Czytajac POSTY o trudnosciach w znalezieniu pracy przez informatykow i
    propozycjach 800 PLN na miesiac (w sumie to juz niewazne czy brutto, czy
    netto) mozna dojsc do wniosku, ze pracodawcy sie skrzykneli (uwaga
    teoria spisku) aby obizyc koszty IT i pozwalniali informatykow. Nagle
    przybylo ich duzo, zaczeli szukac pracy pospadaly pensje. Pracodawcy
    przyjeli mniej informatykow, jednoczesnie duzo mniej placac i wymagajac
    10 godzin/doba praca... zyskali....ale....

    przyroda bedzie dazyla do unormowania tego stanu i powrotu do sytuacji
    jeszcze sprzed roku i tak jak efekt jo-jo juz niedlugo (w zwiazku z
    postepem informatycznym i migracja polskich informatykow za granice
    kraju) nastapi ich brak.... pensje zaczna ekstremalnie isc w gore...
    pracodawca bedzie dzwonil do informatyka i pytal czy przyjdzie na
    rozmowe... proponujac pensje na dzien dobry 3000 USD....

    hehhhh ale wymyslilem widac, ze po 3 browarkach jestem.....

  • 22. Data: 2002-04-05 08:27:00
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "freDZiK" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > hehhhh ale wymyslilem widac, ze po 3 browarkach jestem.....

    Dokładnie.
    Ilość absolwentów kończących studia informatyczne + Technika + Kursy jest
    znacznie wieksza od przyrostu miejsc pracy dla informatyków - mniej więcej 3
    : 1
    Gdy zwalniają infromatyka z płacą netto 3000 zł, to na jego miejsce
    przyjmują kogoś komu płacą 1000 zł netto. I lepiej nie będzie - niestety ;)

    Pesymista

  • 23. Data: 2002-04-05 16:49:42
    Od: "LoozeR" <l...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > pracodawca bedzie dzwonil do informatyka i pytal czy przyjdzie na
    > rozmowe... proponujac pensje na dzien dobry 3000 USD....

    "Piekny sen mialem ..." :-) Osobiscie nie mialbym nic przeciwko temu, zeby
    tak sie stalo.

    Pozdrawiam,
    LoozeR

  • 24. Data: 2002-04-05 23:32:49
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > netto) mozna dojsc do wniosku, ze pracodawcy sie skrzykneli (uwaga
    > teoria spisku) aby obizyc koszty IT i pozwalniali informatykow. Nagle

    tutaj raczej spisku nie ma, prosta zasada ze jest za duzo "towaru" na rynku
    i cena spada, szkoda tylko ze za malo o tym informuja, chyba z miesiac temu
    slyszalem w wiadomosciach ze najlepsza sytuacje maja informatycy i pewnie to
    prawda tylko zapomnieli dodac ze lepsza bo 1 na 10 znajduje prace a w innych
    zawodach np 1 na 50...

> [...]
    > pracodawca bedzie dzwonil do informatyka i pytal czy przyjdzie na
    > rozmowe... proponujac pensje na dzien dobry 3000 USD....

    nie jestem ekonomista, ale zapewne tak bedzie, tylko to potrwa, jest
    nadzieja ze za pare lat jak panstwo wejdzie na wlasciwy tor to akurat
    nastapi ta sytuacja i wtedy IT bedzia mialo bardzo dobra sytuacje.

    A ja ze swojej strony pomoge w tym rozwoju wypadkow, poprostu jesli mi sie
    uda gdzies za granica to bede tam sciagal innych.

    > hehhhh ale wymyslilem widac, ze po 3 browarkach jestem.....

    no z optymizmem duzym ale sensownie.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl - ICQ 4289653

  • 25. Data: 2002-04-08 11:28:35
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> wrote in message

> [...]
    > Gdy zwalniają infromatyka z płacą netto 3000 zł, to na jego miejsce
    > przyjmują kogoś komu płacą 1000 zł netto. I lepiej nie będzie - niestety
    ;)

    Tyle ze jest to polityka dosc krotkowzroczna.
    Facet przyjdzie, chwyci doswiadczenie i odejdzie - nie majac perspektyw na
    awans czy rozwoj.
    IMHO Firmie oplaca sie placic dobrze za dobra prace i inwestowac w ludzi.
    Osobna kwestia to sposob rozliczenia efektow tej pracy.
    Z tym na ogol nie jest najlepiej...

  • 26. Data: 2002-04-09 12:22:12
    Od: "Rafał Daszczyński" <r...@k...pl>

    3000 tak srednio

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko dotyczace przyjmowania informatykow (administratorow NT/UNIX)
    do