PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieprawdziwe uzasadnienie

  • 1. Data: 2002-04-02 10:41:02
    Temat: Nieprawdziwe uzasadnienie
    Od: "Marcin Zalewski" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam.
    Na wypowiedzeniu umowy o pracę, na czas nieokreślony, które otrzymałem (ja i
    jeszcze kilka osób) pracodawca napisał: "..zmniejszenie zatrudnienia z
    przyczyn dotyczacych pracodawcy".
    Następnie kazano mi dać ogłoszenie z ofertą pracy na te same stanowiska.
    Czy to jest zgodne z prawem?

    Pozdrawiam,
    Marcin.

  • 2. Data: 2002-04-02 10:49:44
    Temat: Re: Nieprawdziwe uzasadnienie
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Marcin Zalewski" <m...@N...poczta.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:a8c1ru$nmb$1@news.gazeta.pl...
    > Na wypowiedzeniu umowy o pracę, na czas nieokreślony, które otrzymałem (ja
    > jeszcze kilka osób) pracodawca napisał: "..zmniejszenie zatrudnienia z
    > przyczyn dotyczacych pracodawcy".

    Mam nadzieję, że pracodawca nie zapomniał o wypłacie odprawki :)

    > Następnie kazano mi dać ogłoszenie z ofertą pracy na te same stanowiska.
    > Czy to jest zgodne z prawem?

    Jak najbardziej - przecież sytuacja firmy mogła się zmienić.

    Poczytaj Ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę, a
    zwłaszcza art 12. Napisz liścik polecony, że chcesz wracać do pracy i masz
    odprawę i pracę :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-02 10:53:07
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "Marcin Zalewski" <m...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

> [...]
    > przyczyn dotyczacych pracodawcy".
    > Następnie kazano mi dać ogłoszenie z ofertą pracy na te same stanowiska.

    Oczywiscie - w razie jakis pytan zawsze cos wymysli. Zasadniczo pracodawca
    powinien miec mozliwosc latwej wymiany pracownikow. Pamietaj, ze jesli tak
    bedzie, to jeden pracodawca latwo Cie zwolni, ale jednoczesnie inny latwo
    zatrudni! A wygraja na tym najbardziej wartosciowi pracownicy.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-04-03 16:52:37
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marcin Zalewski" <m...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przyczyn dotyczacych pracodawcy".
    > Następnie kazano mi dać ogłoszenie z ofertą pracy na te same stanowiska.

    Nie. Nie jest. Podana przyczyna jest ewidentnie fikcyjna.
    Możecie spokojnie te wypowiedzenia zaskarżyć do sądu pracy.
    Na wszelki wypadek zachowajcie sobie też ogłoszenie z gazety jako dowód.

    Marta

  • 5. Data: 2002-04-03 16:57:19
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> wrote in message

> [...]
    > bedzie, to jeden pracodawca latwo Cie zwolni, ale jednoczesnie inny latwo
    > zatrudni! A wygraja na tym najbardziej wartosciowi pracownicy.

    Niezależnie od tego, czy pracodawca powinien miec taka mozliwosc czy nie, w
    swietle obowiazujacych przepisow jej nie ma.

    Marta

  • 6. Data: 2002-04-03 18:42:43
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Niezależnie od tego, czy pracodawca powinien miec taka mozliwosc czy nie, w
    > swietle obowiazujacych przepisow jej nie ma.

    Niestety. Ale to tez nie zmienia faktu, ze kolege z ww. powodu mozna
    zwolnic, bo to dosc dobry wytrych. Gdyby tak mozna bylo jeszcze bez odprawy
    o okresu wypowiedzenia, to w ogole pieknie.

  • 7. Data: 2002-04-03 18:45:01
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    > Nie. Nie jest. Podana przyczyna jest ewidentnie fikcyjna.
    > Możecie spokojnie te wypowiedzenia zaskarżyć do sądu pracy.
    > Na wszelki wypadek zachowajcie sobie też ogłoszenie z gazety jako dowód.

    Hmmmmm, no nie jestem prawnikiem, ale IMHO pracodawca sie wybroni. A jesli
    sie rzeczywiscie nie wybroni, to chyba trzeba zwiewac z tego kraju. :)

  • 8. Data: 2002-04-03 19:06:41
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    Hmmmmm, no nie jestem prawnikiem, ale IMHO pracodawca sie wybroni. A jesli
    > sie rzeczywiscie nie wybroni, to chyba trzeba zwiewac z tego kraju. :)

    1. Jak bedzie mial jakas gwiazde adwokatury, to moze i z morderstwa sie
    wybronic
    2. Istnieja orzeczenia SN, dotyczace podobnych spraw. Przyczyna zwolnienia
    musi byc prawdziwa, czyli jezeli jest to spowodwane zmneijszaniem
    zatrudnienia, to przez kilka miesiecy nie mozna zatrudniac nowej osoby na to
    samo stanowisko ( lub na takie, na ktore mozna bylo osobe zwlaniana
    przeniesc ). Jezeli przyczyny byly inne, to pracodawca powinien je wpisac i
    umiec udowodnic. Swoja droga jakis kiep z tego pracodawcy, ze sie tak
    podklada - IMHO duza szansa na odszkodowanie ( proponuje aby zasugerowac mu
    ugode, jak sie nie zgodzi - wypelnic obywatelski obowiazek i doniesac do
    Inspekcji Pracy ).

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2002-04-03 21:04:09
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Hmmmmm, no nie jestem prawnikiem, ale IMHO pracodawca sie wybroni. A jesli
    > sie rzeczywiscie nie wybroni, to chyba trzeba zwiewac z tego kraju. :)

    Nie wybroni się. Nie ma szans nawet przy dobrym adwokacie. W tym przypadku
    są przecież ewidentne dowody na piśmie i w gazecie.
    A zwiewać z kraju to powinno się takiego gdzie pracodawcy okłamują ludzi w
    bezczelny sposób.
    Jeżeli chce obniżyc płace (z takich lub innych przyczyn), to powinien
    pracownikom dać wypowiedzenie warunków płacy, aby mieli do wyboru, albo
    zostaną na niższej płacy, albo poszukają sobie innej pracy. I to właśnie
    jest KULTURA pracodawcy, a nie wilczy kapitalizm.

    Wiesiek

  • 10. Data: 2002-04-04 07:16:05
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostaną na niższej płacy, albo poszukają sobie innej pracy. I to właśnie
    > jest KULTURA pracodawcy, a nie wilczy kapitalizm.

    Uwazam, ze mimo, iz sytuacja nie jest przyjemna, to przy zachowaniu okresu
    wypowiedzenia i odprawki, to jest lepsze niz zaszczuwanie pracownika aby sam
    uciekl, kompletowanie nagan i upomnien aby moc zakonczyc prace dyscyplinarka
    itp praktyki stosowane przez wielu pracodawcow.

    Gosc z jakis przyczyn nie chce tych konkretnych pracownikow i rozstaje sie z
    nimi w miare niekrzywdzacy sposob. Przykre stracic prace, ciezko znalezc
    nastepna, ale wg mnie gosc postepuje sensownie dla pracownika i daje mu
    najkozystniejszy wariant. Jesli po czyms takim bedzie mial sprawe w sadzie, to
    nastepnego na pewno wezmie na ksiazke, da mu dyscyplinarke za krzywy usmiech
    itp. Uwazam ze sady sa na naprawde inne przypadki niz powyzszy.

    Pozdrawiam
    Krzysztof