PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacząć?
    From: "Rafał" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - jak zacząć?
    Date: Sun, 18 Apr 2004 23:20:40 +0200
    Sender: k...@o...pl@nt111.neoplus.adsl.tpnet.pl

    On Sun, 18 Apr 2004 21:30:19 +0200, Fabio wrote:

    > Wszystko zalezy od tego, co Cie dokladnie interesuje.

    Dokładnie.

    > Jesli bedziesz zaczynal od lizniecia kazdej z dziedzin, to niczego nie
    > bedziesz umial porzadnie i bedziesz jednym z tysiecy informatykow,
    > ktorzy potrafia wszystko, a tak naprawde nic.

    I tu się nie zgodzę...
    Liźnięcie na studiach wszystkiego po trochu jest po to, aby studentowi
    było łatwiej zorientować się w czym jest akurat dobry, a w czym najlepszy
    i w jakim kierunku powinien iśc.

    > Nie polecam tez rzucania sie na darmowe, popularne technologie, typu
    > tworzenie stron WWW, PHP, czy tez bazy danych MySQL. Tego typu rzeczami
    > zajmuja sie studenci i prace te sa malo oplacane.

    Bzdura.

    > Ja osobiscie zaczalem od programowania WWW, najpierw w ASP, pozniej tez
    > PHP i PERL. Ale po jakims czasie stwierdzilem, ze duzych pieniedzy z
    > tego nie bedzie. Przyszla kolej na bazy danych. Teraz specjalizuje sie w
    > administrowaniu serwerami baz danych - SQL Server i Oracle. To
    > zaawansowane systemy stosowane w duzych firmach, wiec i zarobki sa duze.

    ...co wcale nie znaczy, że inne, duże firmy, korporacje nie krozystają z
    darmowych rozwiązań - wcale nie dlatego, że są tanie... Nie zawsze też
    "support" jest aż tak ważny - zwłaszcza jak korporacja dysponuje rzeszą
    informatyczną.

    > Jesli chcesz zarabiac duzo, przejrzyl ogloszenia duzych korporacji -
    > kogo poszukuja, jakich kwalifikacji oczekuja. Radze pominac ogloszenia
    > malych firemek, bo one nie szukaja specjalistow, ale pseudo-
    > informatykow, ktorzy beda i programowali, i administrowali siecia, i
    > analizowali dane statystyczne, i zamiatali.

    Nie zawsze....
    Nawet w Polsce firmy zaczynają wychodzić na prostą i zmieniają swoje
    kryteria zatrudniania ludzi.

    Sądzę, że za bardzo wyogólniasz.
    Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

    Pozdr.
    Rafał