PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacz?ć?
  • Data: 2004-04-19 05:26:15
    Temat: Re: Informatyk - jak zacz?ć?
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <7...@4...com>, bremse{usun.to}
    @wp.pl says...

    > Dlaczego sądzisz, że nie powinien się za to zabierać? Od czegoś trzeba
    > zacząć.

    Jesli ma to byc poczatek jego rozwoju, to owszem, czemu nie. Ale nie
    wrozylbym mu, ze zacznie na tym zarabiac spore pieniadze.

    > No właśnie on jest studentem. A co do opłacalności to potwierdzam, że
    > jest to mało zyskowne i rynek przejmują studenci (wolę zarabiać
    > 5-10zł/h przed kompem niż tyle samo w supermarkecie).

    Jesli takie stawki beda mu odpowiadaly, to moze probowac. Natomiast wiem
    jedno - programistow PHP + MySQL jest bardzo duzo. Wszyscy wiemy, ze im
    wiecej osob oferuje dana prace, tym jest ona tansza.

    > A czy mógłbyś napisać ilu praktykantów przewinęło się przez firmę w
    > której pracujesz/pracowałeś i jak wyglądała ich praktyka?

    Praktykanci zajmuja sie zadaniami najmniej zaawansowanymi. Pracuja
    wylacznie jako help desk.

    > Zgadzam się, że należy śledzić rynek na podstawie ogłoszeń dużych
    > firm, ale co do totalnego olewania małych firemek to się nie zgodzę.
    > Uważam, że należy na początku szukać praktyk w małych firmach, a nie w
    > dużych, bo w małych szybciej człowieka dopuszczą do zrobienia
    > czegokolwiek, w dużych w czasie praktyk pozwalają popatrzeć sobie (a i
    > tak nie na wszystko).

    Tak, ale w duzych firmach od razu wyrabia sie inne nawyki. Wiekszosc
    malych firm nie stosuje u siebie technologii zwiazanych z zarzadzaniem
    praca zespolowa, zaawansowanych rozwiazan dotyczacych zarzadzania
    projektami i nie ma zdefiniowanych okreslonych procedur. Praca w duzej
    firmie zapewni mu wpojenie na samym wstepie dobrych nawykow dotyczacych
    sposobow pracy. Byc moze w malej firmie zostanie od razu administratorem
    calej sieci, ale czesto dzieje sie to kosztem nabrania zlych nawykow.
    Oczywiscie - nie chce tez uogolniac. Wszystko zalezy od firmy. Ale, gdy
    przyjmuje do pracy nowa osobe, ktora wczesniej pracowala gdzie indziej,
    to i tak trzeba rozpoczac od kompleksowego szkolenia, ktore wprowadzi
    nowa osobe we wszystkie rozwiazania stosowane w duzych firmach.

    > Oczywiście się zgadzam, tylko że to mimo wszystko trochę kosztuje, a
    > środki na to można zdobyć wykonując właśnie jakieś słabo płatne prace.

    Koszty mojej wstepnej informatycznej edukacji wyniosly 0 PLN. Uczylem
    sie sam. Owszem - jesli zdobywa sie doswiadczenie poprzez wykonywanie
    jakiejs pracy, to bardzo dobrze. Najlepiej sie czlowiek uczy, kiedy ma
    do zrobienia jakies konkretne zadanie, a do tego musi ono byc na
    wczoraj.

    ..:: fabio