PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - jak zacząć?

  • 1. Data: 2004-04-18 13:38:40
    Temat: Informatyk - jak zacząć?
    Od: "Roman Sikorski" <r...@N...wp.pl>

    Witam! ;)

    Jestem studentem Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Studiuje
    Matematyke z Informatyka (II rok), formalnie jest to kierunek na którym
    przeważa Matematyka, kończąc te studia teoretycznie powinienem byc
    nauczycielem matematyki, ale nie widze sie w roli nauczyciela.

    Chcialbym zajać sie informatyka, studia moga mnie nauczyc tylko podstaw
    iformatyki. Troche liznac kazdej z dziedzin (www, obsluga office, itd.).
    Zastanawiam sie jak powinienem pokierowac swoja "kariera", aby w przyszlosci
    miec jakies szanse w tym zawodzie? Jak potoczyly sie wawsze losy? Od czego
    powinienem zaczac?

    pozdr.
    RomanS

  • 2. Data: 2004-04-18 13:51:47
    Temat: Re: Informatyk - jak zacząć?
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Sikorski" <r...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przyszlosci
    > miec jakies szanse w tym zawodzie? Jak potoczyly sie wawsze losy? Od czego

    No jeśli tobie zawód informatyk kojarzy się z www i obsługą office,
    to ja Ci życzę powodzenia.
    A pracodawcom którzy będą poszukiwać informatyków, życzę
    by nigdy na Ciebie nie trafili.
    L.

  • 3. Data: 2004-04-18 15:08:49
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > przeważa Matematyka, kończąc te studia teoretycznie powinienem byc
    > nauczycielem matematyki, ale nie widze sie w roli nauczyciela.

    Od matematykow lepszymi informatykami sa tylko fizycy :-)

> [...]
    przyszlosci
    > miec jakies szanse w tym zawodzie? Jak potoczyly sie wawsze losy? Od czego

    Znajdz temat, ktory cie bawi, nastepne pojawia sie pozniej.

    No i pomysl o uzupelniajacych studiach na prawdziwej uczelni.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 4. Data: 2004-04-18 16:31:44
    Od: "Krzysztof Jarocki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:c5u5k2$n04$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No i pomysl o uzupelniajacych studiach na prawdziwej uczelni.
    >
    > szomiz

    Ciagle sie zastanwiam, jak to jest z tymi "prawdziwymi" informatykami.
    Koncza studia i po tych studiach sa juz takimi "prawdziwkami" ze az
    strach.

    Nie wiem na ile prawdziwym jestem informatykiem.
    Mam 15 lat notorycznej praktyki, z czego jakies 10 lat
    to pecety. Od 8 lat aktywnie zajmuje sie wspomaganiem
    informatyzacji biznesu, a od 6 lat jestem zapalonym milosnikiem
    baz danych.
    Przez 4 ostatnie lata przeszedlem droge "od czeladnika do mistrza"
    wykonujac trzy powazne projekty i zjadajac na nich zeby w jednej
    specjalistycznej dziedzinie.

    Z wyksztalcenia jestem geodeta, a moja przygoda rozpoczela sie
    jakies 28 lat temu od drewnianych liczydel.

    Jak na to patrzec z punktu widzenia prwadziwosci ?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-04-18 16:32:22
    Od: j...@o...pl

    > Od matematykow lepszymi informatykami sa tylko fizycy :-)
    Fizycy;)? To ciekawe, z tymi swoimi przyzwyczajeniami do pseudo-filozoficznego
    opisu tzw. zjawisk;). Takie nawyki tylko przeszkadzają w informatyce,
    zwłaszcza w programowaniu, gdzie człek musi przyzwyczaić się do zwięzłych
    formalnych opisów procedur i funkcji...
    > Kto pyta nie bladzi?
    wielbłądzi;).

  • 6. Data: 2004-04-18 19:30:19
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c5u0ip$st0$1@atlantis.news.tpi.pl>, r...@N...wp.pl
    says...

> [...]
    > miec jakies szanse w tym zawodzie? Jak potoczyly sie wawsze losy? Od czego

    Wszystko zalezy od tego, co Cie dokladnie interesuje.

    Jesli bedziesz zaczynal od lizniecia kazdej z dziedzin, to niczego nie
    bedziesz umial porzadnie i bedziesz jednym z tysiecy informatykow,
    ktorzy potrafia wszystko, a tak naprawde nic.

    Nie polecam tez rzucania sie na darmowe, popularne technologie, typu
    tworzenie stron WWW, PHP, czy tez bazy danych MySQL. Tego typu rzeczami
    zajmuja sie studenci i prace te sa malo oplacane.

    Ja osobiscie zaczalem od programowania WWW, najpierw w ASP, pozniej tez
    PHP i PERL. Ale po jakims czasie stwierdzilem, ze duzych pieniedzy z
    tego nie bedzie. Przyszla kolej na bazy danych. Teraz specjalizuje sie w
    administrowaniu serwerami baz danych - SQL Server i Oracle. To
    zaawansowane systemy stosowane w duzych firmach, wiec i zarobki sa duze.

    Jesli chcesz zarabiac duzo, przejrzyl ogloszenia duzych korporacji -
    kogo poszukuja, jakich kwalifikacji oczekuja. Radze pominac ogloszenia
    malych firemek, bo one nie szukaja specjalistow, ale pseudo-
    informatykow, ktorzy beda i programowali, i administrowali siecia, i
    analizowali dane statystyczne, i zamiatali.

    Jesli juz znajdziesz kierunek, w ktorym chcesz isc, to rob cos. Czytaj,
    praktykuj, zaczynaj wyrabiac sobie doswiadczenie.

    ..:: fabio

  • 7. Data: 2004-04-18 19:33:15
    Od: "Zenon" <...@...com>

    Użytkownik "Krzysztof Jarocki" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    > wiadomości news:c5u5k2$n04$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jak na to patrzec z punktu widzenia prwadziwosci ?

    Moim zdaniem prawdziwym informatykiem jest ktos po studiach informatycznych
    z przynajmniej kilkuletnim doswiadczeniem. Inne samouki, absolwenci marnych
    kursow (np. informatyki na niektorych prywatnych uczelniach) tylko psuja
    opinie nt tego zawodu. Teraz ktos skonczy 2 letnie studium albo napisze
    strone we Front Page'u i juz wielki informatyk. To tak jakby sprzedawce na
    stadionie X-lecia nazywac bussinesmanem ;)

  • 8. Data: 2004-04-18 21:13:38
    Temat: Re: Re: Informatyk - jak zacząć?
    Od: "Rafał" <k...@...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 15:51:47 +0200, libra wrote:

> [...]
    > to ja Ci życzę powodzenia.
    > A pracodawcom którzy będą poszukiwać informatyków, życzę

    Wiesz, to samo można powiedzieć o osobach, dla których "czytanie ze
    zrozumieniem" to umiejętnośc, której nie można się nauczyć...

    bzpzdr
    R.

  • 9. Data: 2004-04-18 21:20:40
    Od: "Rafał" <k...@...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 21:30:19 +0200, Fabio wrote:

    > Wszystko zalezy od tego, co Cie dokladnie interesuje.

    Dokładnie.

    > Jesli bedziesz zaczynal od lizniecia kazdej z dziedzin, to niczego nie
    > bedziesz umial porzadnie i bedziesz jednym z tysiecy informatykow,
    > ktorzy potrafia wszystko, a tak naprawde nic.

    I tu się nie zgodzę...
    Liźnięcie na studiach wszystkiego po trochu jest po to, aby studentowi
    było łatwiej zorientować się w czym jest akurat dobry, a w czym najlepszy
    i w jakim kierunku powinien iśc.

    > Nie polecam tez rzucania sie na darmowe, popularne technologie, typu
    > tworzenie stron WWW, PHP, czy tez bazy danych MySQL. Tego typu rzeczami
    > zajmuja sie studenci i prace te sa malo oplacane.

    Bzdura.

> [...]
    > administrowaniu serwerami baz danych - SQL Server i Oracle. To
    > zaawansowane systemy stosowane w duzych firmach, wiec i zarobki sa duze.

    ...co wcale nie znaczy, że inne, duże firmy, korporacje nie krozystają z
    darmowych rozwiązań - wcale nie dlatego, że są tanie... Nie zawsze też
    "support" jest aż tak ważny - zwłaszcza jak korporacja dysponuje rzeszą
    informatyczną.

> [...]
    > informatykow, ktorzy beda i programowali, i administrowali siecia, i
    > analizowali dane statystyczne, i zamiatali.

    Nie zawsze....
    Nawet w Polsce firmy zaczynają wychodzić na prostą i zmieniają swoje
    kryteria zatrudniania ludzi.

    Sądzę, że za bardzo wyogólniasz.
    Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

    Pozdr.
    Rafał

  • 10. Data: 2004-04-18 21:27:38
    Od: "Rafał" <k...@...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 21:33:15 +0200, Zenon wrote:

> [...]
    > strone we Front Page'u i juz wielki informatyk. To tak jakby sprzedawce na
    > stadionie X-lecia nazywac bussinesmanem ;)

    Akurat co do tego opisu, jaki przedstawił Twój przedmówca - nie ma jak się
    czepnąć - ktoś kto tak może opisać swoją pracę - może się uznawać za
    informatyka i czuć nim w pełnym tego słowa znaczeniu.
    Zapominasz też o jeszcze jednej konkretnej sprawie - gość kończący studium
    informatyczne, otrzymujc dyplom technika informatyka - jest informatykiem.
    zajmuje się przepływem informacji. Tyle, że robi to na innym poziomie niż
    wy - "spece nad specami" po ukończonych studiach. Zapominasz, że gdyby nie
    te robaczki z takimi dyplomami, sam byś biegał z kabelkiem w ząbkach, sam
    zaprawiał końcówki i sam czyścił klawiatury i myszki paniom sekretarkom i
    panom prezesom.

    Każdą pracę należy szanować. Być może w Polsce to się jeszcze nie
    przyjęło, ale:"żadna praca nie hańbi". I nie można pogrążać innych ludzi
    tylko dlatego, że krążą o nich jakieś plotki a la "informatyk osiedlowy",
    lub też zajmują się sprawami bardzo przyziemnymi, jak czyszczenie kibli w
    publicznych szaletach.

    Pozdr.
    Rafał