PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    From: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Date: Wed, 28 Nov 2007 23:12:09 +0100

    Waldek M. wrote:

    > A Ty wyobraź sobie, że ktoś wynajął do remontu domu ekipę remontową,
    > a Ty jako kierownik ekipy - laik każesz im cyklinować sufity, malować
    > instalację elektryczną, tynkować boazerie, tapetować okna gazetami i
    > oklejać ściany brokatem. Na wszystkie pytania i obiekcje odpowiadasz,
    > że taka jest decyzja biznesowa, tak jest najtaniej i "good enough".

    Od tego, to są eksperci. Manager jest raczej od tego, by zarządzać.
    Zapewniać zasoby, kontrolować postępy. Staczać polityczne boje. Od spraw
    technicznych ma ekspertów i musi ich słuchać, bo inaczej rzeczywiście
    będzie cyklinowanie sufitów. A jeszcze gorsza jest sytuacja, jak
    managerem/kierownikiem projektu zostaje osoba będąca jednym z głównych
    "zasobów merytorycznych" i wykonawców przy okazji. Zaczyna nadzorować
    sam siebie. Po prostu miodzio. Że nagle pracuje na dwóch etatach już nie
    wspomnę...

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl