PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    From: Herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Date: Tue, 27 Nov 2007 14:28:11 +0100

    LukaszS wrote:

    > Ależ ja korzystam. Ale najpierw podcinam gardło :))) Za grzebanie w nie
    Jak dla mnie to jest chore podejście.

    > swoim kodzie. A kompozycja (format) kodu, to temat - morze. Jeden lubi
    > nawiasy w osobnej linii, a inny w tej samej. Jeden stawia średniki za
    > nawiasem, a inny nie. Jeden stawia podkreślenia przed nazwami parametrów
    > funkcji a inny nie. Jeśli jeden i ten programista pracuje nad swoim kodem
    > przez 5 lat to ma prawo tak sobie sformatować, jak lubi. Inaczej, gdy
    > pracuje w teamie, w którym 10 osób grzebie sobie nawzajem w tym samym
    > kodzie. Podpadłeś.

    A jak się zdarzy, że któryś z was zachoruje i to tak, że nie da rady
    popracować, a trzeba coś zrobić i zmieni Ci znaki tabulacji na spacje?
    Ja w swoich projektach trzymam kod na pewnym ustalonym poziomie, nauczenie
    człowieka, żeby zamiast tabulacji walił 3 spacje, albo żeby dawał nawiasy w
    osobnej linii, zajmuje mniej niż tydzień i jak jeden ma pilną sprawę z
    innej bajki, to drugi może przejąć jego obowiązki, szczególnie przy
    pierdołach, bo przy głębszych sprawach jest już trudniej. Więc rotacji się
    nie boję, a i tak rotacji nie ma, bo warunki są jak dla mnie bardzo
    dobre(zawsze może być jednak lepiej).
    Może zbytni pedantyzm, ale mam pozamiatane.

> [...]
    > urządzeniami, kolega nad interfejsem użytkownika, jeszcze inny nad bazą,
    > jeszcze inny nad interfejsami wymiany danych z innymi programami itp...
    > każdy odpowiada za swój kawałek. Ich praca styka się w niewielu punktach.
    > Ponieważ warunki pracy sa niezłe - nie ma nadmiernej rotacji pracowników,
    > a przy okazji wiele z tym związanej dodatkowej pracy.
    > Nad tym wszystkim stoi szef projektu, który określa:
    > - interfejsy pomiędzy programistami (to tylko na samym początku projektu)
    > - bieżące zadania do realizacji
    > - synchronizację zadań pomiędzy programistami
    A ten szef projektu programuje?

    A kto projektuje całość, bo nawet jak każdy z was projektuje te swoje części
    to musi ktoś to zebrać do kupy.