PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile informatyk - administrator na godziny ?

  • 21. Data: 2005-01-14 00:37:36
    Temat: Re: Ile informatyk - administrator na godziny ?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 14 Jan 2005 01:33:28 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jan Kowalski
    napisal(a):

    > Bądź większym optymistą.

    Sam fakt ze zyje zamiast skapitulowac i powiedziec "papa, wysiadam" jest
    chyba dostatecznym dowodem mojego optymizmu.

    > Może wtedy i Tobie się uda.

    Ano moze i mnie sie uda znalezc takiego dobrze placacego :-)
    Bo znalezc jakiegokolwiek to nie jest problem.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 22. Data: 2005-01-14 01:36:43
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > Mam napisac prawde - wyrwal bym Ci jaja i polamal nogi za psucie rynku. 700
    > PLN na ZUS przez 14 PLN/h to na sam ZUS musialbym zapierdalac 50 godzin.
    > Przyjmujac ze normalny tydzien ma 42 roboczo-godziny to na ZUS trzeba by
    > pracowac tydzien i jeden dzien. A gdzie koszt auta, komorki, ....... ?? A
    > gdzie w tym zysk?? Licz czlowiecze - licz kase zanim zrobisz kolejna
    > glupote.

    a ja tobie powyrywal. czy 2300 (jak to ktos nizej wyliczyl) to malo ? Chlopie !
    Tu nie ameryka, tylko zafajdana polska. Tu srednia to 800-1100. 1500-1800 to
    porzadna praca. A powyzej 2k to bajka. Moze ci znow skrzydelka urosly ?
    Skoro nie chcesz zapierd.. za 700 PLN to nie zapierd...aj. Zrobia to inni.

    Od 2 lat poszukuje pracy jako admin i przeklinam jak moge Szczecin. Gdybym
    znalazl adminowanie za 700 PLN to bym wzial od razu, bo aktualnie dorabiam tylko
    malymi zleconkami. I co, mam wyjscie ? Nie, a takze pracowac chce w tym fachu i
    nie licze za >>2,5k miesiecznie, bo wiem, ze mimo moich umiejetnosci, pracodawcy
    nie beda sklonni zaplacic mi wiekszej stawki. Moze to Wy robicie blad i to wam
    powinno sie urwac costamcostam :) za to, ze to przez Was firma x nie zatrudni
    informatyka na etat, tylko wezmie "uslugi zewnetrzne" ? Kat widzenia zalezy od
    punktu siedzenia...
    Ludzie informatycy! Czy myslicie, ze Wasz zawod to drugie stanowisko po szefie w
    firmie ? Jestescie bogami ? Otoz nie, wrecz przeciwnie. Jestescie zwyklymi
    pracownikami, prawie niczym nie rozniacymi sie od ksiegowych, z ta roznica
    jednak ze ona trzyma dlugopis, a wy myszke.
    Chyba przeceniacie swoja wiedze...

  • 23. Data: 2005-01-14 08:41:25
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-14, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Fri, 14 Jan 2005 01:33:28 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jan Kowalski
    > Sam fakt ze zyje zamiast skapitulowac i powiedziec "papa, wysiadam" jest
    > chyba dostatecznym dowodem mojego optymizmu.
    Nie. To tylko dowód silnego przywiązania do życia :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    [...] nie można znaleźć kogoś, kto się nie odzywa
    /"CyberJoly Dream", Nina Liedtke/

  • 24. Data: 2005-01-14 08:48:00
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <1...@k...pl> Jan Kowalski <j...@k...pl>
    writes:
    >From: Jan Kowalski <j...@k...pl>
    >Subject: Re: Ile informatyk - administrator na godziny ?
    >Date: Fri, 14 Jan 2005 01:27:03 +0100
    >
    >Się mylisz kolego.

    Ja raczej sie zgadzam z przedpiszca ... Masz jakies dowody swojej tezy? Nie
    zapominaj, ze jedna jaskolka nie czyni wiosny ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 25. Data: 2005-01-14 08:53:37
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <1...@p...onet.pl> marxio <a...@p...onet.pl>
    writes:
> [...]

    >pracownikami, prawie niczym nie rozniacymi sie od ksiegowych, z ta roznica
    >jednak ze ona trzyma dlugopis, a wy myszke.

    A Ty wyraznie nie doceniasz. Czlowiek ktory odpowiada za dzialanie systemu
    informatycznego firmy jest "jednoosobowym dzialem utrzymania ruchu" i
    powinien podlegac bezposrednio szefowi firmy. Jesli sprzet i system
    komputerowy jest niezbedny do dzialania firmy (np.: hurtownia) to czlowiek,
    ktory tym zarzadza jest "pierwszym po bossie" i powinien byc odpowiednio
    wynagradzany. Oczywiscie powinien wywiazywac sie ze swoich zadan zapewnienia
    bezawaryjnej pracy firmy ...

  • 26. Data: 2005-01-14 09:03:07
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 08:53:37 +0000 (UTC), Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > Oczywiscie powinien wywiazywac sie ze swoich zadan zapewnienia
    > bezawaryjnej pracy firmy ...

    Tu jest podstawowy problem z praca informatyka.
    Jak wszystko chodzi bezawaryjnie, to "po co on nam jest potrzebny, tylko
    sie obija".
    Najkorzystniejsze dla image informatyka jest uwijanie sie co jakis czas z
    rozwianym wlosem i spocona twarza wsrod przerazonych pracownikow i
    ratowanie ich przed "XXXX", lub przywracanie im mozliwosci "YYYY".
    Wzglednie umozliwianie im "ZZZZ" ktora ta nowa mozliwosc powstala dzieki
    jego wnikliwym studiom, analizom tudziez wymuszeniu koniecznosci zakupu
    nowego sprzetu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 27. Data: 2005-01-14 09:08:22
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <s...@u...com.PL>, Stanislaw Chmielarz wrote:
> [...]
    > ktory tym zarzadza jest "pierwszym po bossie" i powinien byc odpowiednio

    Obydwaj macie rację :) W sytuacji, gdzie jest np. system budowany przez
    kilka lat, skomplikowany itp. a jest powiedzmy dwóch ludzi, którzy są
    to wszystko w stanie ogarnąć - i nie można sobie pozwolić na "studenta
    za 700PLN", bo będzie się uczył przez pół roku, a w międzyczasie firma
    padnie - rzeczywiście, informatyk (czy też raczej admin) jest bardzo
    ważny. Jednak mimo wszystko zawsze jest tylko KOSZTEM, takim jak właśnie
    księgowa, sekretarka, sprzątaczka itp. Nie generuja dochodów, tak jak
    programista, handlowiec itp. - ale jest takim "złem koniecznym".

    Inaczej: Gdyby systemy były bezawaryjne, bezobsługowe (może za 50 lat :),
    księgowość robiła się sama (w utopijnie sprawnym państwie), a sekretarkę
    mógł zastąpić inteligentny asystent (100lat?:) - wszyscy ci ludzie
    przestaliby być potrzebni i firma mogłaby się skupić w całości na
    generowaniu zysku.

    (Oj, kiepską przyszłość sobie wywróżyłem ;-)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 28. Data: 2005-01-14 09:13:25
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <opskk4rhr24iukdk@krzysztofc> krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    writes:
> [...]
    >
    >Tu jest podstawowy problem z praca informatyka.
    >Jak wszystko chodzi bezawaryjnie, to "po co on nam jest potrzebny, tylko=

    Tylko prymitywy tak mysla :-))))

> [...]
    > =
    >
    >jego wnikliwym studiom, analizom tudziez wymuszeniu koniecznosci zakupu =

    Tworzenie image? Poprawa public relations?
    Zdarzylo mi sie miec 2 szefow, ktorzy rozumieli na czym polega opieka nad
    systemem, natomiast pracownicy nie zawsze wiedza o takich faktach, ze admin
    musial przyjechac w sobote czy w niedziele zeby spokojnie zrobic backup
    danych czy uruchomic systemy po awarii zasilania. Ale jak widza, ze w ich
    jednostce system chodzi 2 razy szybciej niz w innych jednostkach to potrafia
    docenic prace admina.

  • 29. Data: 2005-01-14 09:23:12
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <s...@d...hell.org> Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> writes:
> [...]

    >księgowa, sekretarka, sprzątaczka itp. Nie generuja dochodów, tak jak
    >programista, handlowiec itp. - ale jest takim "złem koniecznym".

    Jest kosztem, ale wyobraz sobie przykladowa hurtownie gdzie w godzinach
    szczytu padnie jakis element systemu i nie mozna nic sprzedac. W ciagu 15
    minut hurtownia opustoszeje i zostana pelne wozki towaru do rozladowania bo
    kupujacy nie maja czasu czekac na uruchomienie sprzedazy i pojda gdzie
    indziej.(To jest przyklad z zycia).

  • 30. Data: 2005-01-14 09:43:44
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

> [...]
    > kupujacy nie maja czasu czekac na uruchomienie sprzedazy i pojda gdzie

    Ależ ja dokładnie to napisałem :) Tym niemniej, to ci, którzy znajdują
    tych klientów/ładują paczki na wózki, zarabiają pieniądze - które potem
    idą m.in. na opłacenie kosztów: prądu, lokalu, księgowej, sprzątaczki,
    informatyka...

    Może w sumie rzeczywiście troche przesadzam - w ten sposób można dojść
    do stwierdzenia, że wszystko jest kosztem generowania zysku na nowego
    Mercedesa dyrektora ;-) Ale taka analogia jest mi bliska z firmy
    software'owej i relacji programista-administrator.
    Daniel