PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy! zgubilem legitymacje ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2005-01-13 16:01:03
    Temat: Pomocy! zgubilem legitymacje ubezpieczeniowa
    Od: whatever <"tjabek(whatever)"@o2.pl>

    Witam, nie mogę znaleźć swojej legitymacji ubezp.
    zakładając, że jej nie znajdę, co muszę zrobić, by
    dostać nową?

    Pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2005-01-13 16:30:10
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam, nie mogę znaleźć swojej legitymacji ubezp.
    > zakładając, że jej nie znajdę, co muszę zrobić, by
    > dostać nową?
    >
    > Pozdrawiam Tomek
    Witam Nie ma afery udaj się do kadrowca i on Ci podpowie co masz zrobić .
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-01-13 17:21:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia whatever" <"tjabek(whatever)
    <Użytkownik "whatever" <"tjabek(whatever)"@o2.pl> wystukał[a]:
    > Witam, nie mogę znaleźć swojej legitymacji ubezp.
    > zakładając, że jej nie znajdę, co muszę zrobić, by
    > dostać nową?

    Wystarczy wypełnić wniosek o wydanie legitymacji ubezpieczeniowej (jest
    tam przyczyna: zniszczenie poprzedniej, zgubienie... etc) złożyć do
    kadr. Wniosek ten mają na pewno w kadrach, ale jest też formularz na
    stronach internetowych - poszukaj takiego programu - Druki IPS (?).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-01-13 17:37:52
    Od: whatever <"tjabek(whatever)"@o2.pl>

    Nikiel ;-) wrote:

    > kadr. Wniosek ten mają na pewno w kadrach, ale jest też formularz na

    no tak, nie napisałem wszystkiego :-)
    jeśli obecnie nie jestem zatrudniony to wypełniam wniosek i zanoszę
    gdzie? pewnie do ZUS?

    Tomek

  • 5. Data: 2005-01-13 17:56:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > no tak, nie napisałem wszystkiego :-)
    > jeśli obecnie nie jestem zatrudniony to wypełniam wniosek i zanoszę

    hm.. a to zmienia postać rzeczy. Tak to ci nie wydadzą - niestety.
    Jedynie w Urzędzie Pracy (jeżeli jesteś zarejestrowany), wydają co
    miesiąc zaświadczenie (nowej legitymacji nie wypisują - będziesz musiał
    na nią poczekać aż pracę znajdziesz (wtedy w kadrach wydadzą) albo
    założysz swoją działalność (wtedy w zusie wydadzą).
    Chyba, że masz pracującą żonę, wtedy niech ona zgłosi pana do
    ubezpieczenia zdrowotnego u swojego pracodawcy - on wtedy zgłasza
    'członków rodziny pracownika' do Zusu, a następnie wydaje legitymację
    dla członków rodziny (gdzie wpisuje pana).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-01-13 19:10:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "whatever" <"tjabek(whatever)"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > no tak, nie napisałem wszystkiego :-)
    > jeśli obecnie nie jestem zatrudniony to wypełniam wniosek i zanoszę
    > gdzie? pewnie do ZUS?

    Jeżeli nie jesteś zatrudniony ani nie prowadzisz działalności, ponadto
    nie jesteś zarejestrowany jako bezrobotny, a jeszcze minęło ponad 30
    dni od zatrudnienia, to nie masz prawa do korzystania z opieki
    lekarskiej jako ubezpieczony, więc legitymacja ubezpieczeniowa w tej
    chwili nie jest Ci potrzebna, ponieważ nie masz gdzie potwierdzić w
    niej uprawnień do bezpłatnej opieki lekarskiej.

    wa

  • 7. Data: 2005-01-14 06:32:37
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 18:56:55 +0100, Nikiel ;-) napisał(a):

    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia whatever" <"tjabek(whatever)
    > <Użytkownik "whatever" <"tjabek(whatever)"@o2.pl> wystukał[a]:
    Hi!!!

    > hm.. a to zmienia postać rzeczy. Tak to ci nie wydadzą - niestety.
    > Jedynie w Urzędzie Pracy (jeżeli jesteś zarejestrowany), wydają co
    > miesiąc zaświadczenie (nowej legitymacji nie wypisują - będziesz musiał

    Dziwne... U nas bezrobotni spokojnie dostają legitymacje ubezpieczeniowe z
    Urzedu Pracy...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-01-14 13:09:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Waldemar "Jakec" Bulkowski"
    <"jakec <"tjabek(whatever)
    > wystukał[a]:
    > Dziwne... U nas bezrobotni spokojnie dostają legitymacje
    > ubezpieczeniowe z Urzedu Pracy...

    hm... w Polsce B jak Lublin, 2 lata temu nie chcieli wydawać
    legitymacji - tylko zaświadczenia. Nawet nie sądzę aby sytuacja się
    zmieniła.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --