PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile dni urlopu?

  • 1. Data: 2004-01-11 22:47:18
    Temat: Ile dni urlopu?
    Od: "burgos" <b...@w...pl>

    Witam
    W tym roku w marcu rozpocznę 6 rok pracy zawodowej. Jeśli dodam do tego
    szkołę średnią - 5 lat - to przekroczę ostatni próg urlopowy. W związku z
    tym mam pytanie: czy już w roku bieżącym należy mi się 26 dni urlopu, czy
    też dopiero w przyszłym?
    Czy Art. 158. "Pracownikowi, który wykorzystał urlop za dany rok
    kalendarzowy, a następnie uzyskał w ciągu tego roku prawo do urlopu w
    wyższym wymiarze, przysługuje urlop uzupełniający" należy rozumieć, że
    urlopem uzupełniającym jest dodatkowe 6 dni, które powinieniem wykorzystać w
    tym roku?
    Pozdrawiam
    burgos

  • 2. Data: 2004-01-11 23:51:30
    Temat: Re: Ile dni urlopu?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Już w tym roku nabędziesz prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni ,
    ale dopiero w marcu, gdy upłynie 5 lat zatrudnienia, które z 5-letnią szkołą
    średnią dają staż 10 lat.

    Do marca możesz korzystać z urlopu wypoczynkowego w wymiarze 20 dni i w
    marcu nabędziesz prawo do urlopu uzupełniającego w wymiarze 6 dni (pod
    warunkiem, że jesteś zatrudniony na czas nieokreślony).

    Jeżeli będziesz korzystał z urlopu wypoczynkowego po uzyskaniu 10-letniego
    stażu, to nabędziesz prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego (przy umowie na
    czas nieokreślony).

    Przy umowie na czas określony urlop jest obliczany proporcjonalnie z
    mniejszego wymiaru - do upływu 10 lat stażu - a po tej dacie z większego
    wymiaru.

    Pozdrowienia

    wa

  • 3. Data: 2004-01-12 08:51:54
    Od: "syku" <s...@p...fm>

    Ja z kolei ukonczylem w zeszlym roku studia wyzsze a pracuje czwarty rok (3
    w calosci przepracowane). Czy to mi daje prawo do 26 dni urlopu (8 + 3 = 11)
    ? Czy tez musze jeszcze rok przepracowac zeby miec 2 lata od skonczenia
    studiow wyzszych i dopiero wtedy liczy sie (8 + 2 = 10) ??

    Z gory dziekuje
    syku

  • 4. Data: 2004-01-12 13:21:16
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > ? Czy tez musze jeszcze rok przepracowac zeby miec 2 lata od skonczenia
    > studiow wyzszych i dopiero wtedy liczy sie (8 + 2 = 10) ??

    Twój przypadek jest inny. Pracując studiowałeś i po ukończeniu studiów
    naliczono 8lat za ukończemie studów. Od ukończenia studów nalicz sobie 2 lata.
    Będzie to co piszesz przysły rok. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-01-14 09:57:01
    Od: "mario" <m...@w...pl>

    a jak jest z licencjatem, czy jest traktowany przez KP jako studia (czyli 8
    lat)?

    mario

  • 6. Data: 2004-01-14 20:14:33
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "mario" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jak jest z licencjatem, czy jest traktowany przez KP jako studia (czyli
    8
    > lat)?

    Tak

    wa