PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy

  • 51. Data: 2006-08-14 07:19:32
    Temat: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > netto.
    >
    > nie ma to jak poczucie humoru...to jest polska budzetowka
    > Niestety to PLN - Polskie Lipne Niewystarczajace.

    Hehehe widzialem podobne ogloszenie dawali 899zl - a najlepsze bylo to,
    ze nie na jakims zadupiu, gdzie ciezko o jakiegos specjaliste, tylko w
    wa-wie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2006-08-14 07:25:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Pawel Rutkowski wrote:
    > Witam,
    >
    > Dołšcze sie do tej dyskusji. Pracuje w budżetówce, pensja podobna, zadania
    > tez podobne, dorabiam zdalnie po godzinach i jakos na tym wychodze. Fakt ze
    > pracuje duzo a co do doswiadczenia to jakies tam mam i troche certyfikatow.
    > Wiec znalezienie takiej osoby jest mozlliwe, ale czy realne?

    Tez mam kumpla, ktory tak pracowal, ale jak zauwazyl, ze dorabiajac ma 4
    razy wiecej pieniedzy niz za prace w pelnym wymiarze godzin, to z niej
    po prostu zrezygnowal.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 53. Data: 2006-08-14 07:37:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    januszek wrote:
    > To jest robota glupiego. W Polsce sa juz dostepne takie uslugi finansowe jak
    > np leasing odnawialny sprzetu komputerowego etc. Wymiana CPU? Wozenie CRT do
    > naprawy??? Wymiana starych CRT na nowe LCD juz po kilku latach amortyzuje sie
    > na samych kosztach pradu - ale w budzetowkach jeszcze w taki sposob tego nie
    > licza - prawda bo nadal trzeba oszczedzac zeby pokryc ogromne marnotrastwo
    > srodkow wynikajace ze zlego zarzadzania...

    Zona wieki temu pracowala w budzetowce, gdzie woleli placic 1000zl
    miesiecznie za polaczenia modemowe, (byly niezbedne, bo czesc dokumentow
    przychodzila w wersji elektronicznej, a wiadomo, ze niektorzy magicy
    potrafia wybrac format dokumentu by to wazylo) niz zalozyc sdi (wtedy
    byla najciekawsza oferta w okolicy) i placic 160zl miesiecznie.
    Oczywiscie na wyplatach dla pracownikow maksymalnie oszczedzano.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 54. Data: 2006-08-14 08:24:15
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > byla najciekawsza oferta w okolicy) i placic 160zl miesiecznie.
    > Oczywiscie na wyplatach dla pracownikow maksymalnie oszczedzano.

    widzisz, budzetowki nie dostaja pieniedzy "po prostu". Dostaja
    podzielone na kategorie wydatkow i dyrektorowi placowki zwykle nie
    wolno przesunac srodkow z kategorii np "zlecenia" do "place".
    Dodatkowo, w budzetowkach obowiazuja siatki plac i limity etatow, wiec
    nawet gdyby wolne srodki w "placach" byly, to i tak nie zatrudni i nie
    zaplaci wiecej niz "gora" przewidziala. Co najwyzej premia ew zleceniem
    na malzonka, ale tu tez sa limity i kontrole i taki wspanialomyslny
    dyrektor moze dostac po d... za swoje dobre serce, a po co mu to?
    Skadinad, sam zarabia niewiele wiecej od pracownika...

    --

    glos

  • 55. Data: 2006-08-14 09:01:08
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 14 Aug 2006 01:24:15 -0700, glosnetu <g...@p...onet.pl>
    w <1...@7...googlegroups.com
> [...]

    > dyrektor moze dostac po d... za swoje dobre serce, a po co mu to?
    > Skadinad, sam zarabia niewiele wiecej od pracownika...

    Z drugiej strony w jednostkach budżetowych nie raz obserwuje się
    gorączkowe wydatki pod koniec roku, aby tylko wydać budżet.
    Dodatkowo - widmo kontroli nie jest jakieś koszmarne.
    A'propos siatki płac - jak sama nazwa wskazuje, jest to siatka, o
    niezłej czasem rozpiętości. Są ustalone reguły awansu, ale niekoniecznie
    trzeba być awansowanym. Do tego dochodzą takie rzeczy jak dodatki -
    stażowe, szkodliwe i takie tam (widziałem przypadek, gdy niesłychanie
    pzerna kobieta _musiała_ mieć komputer w pokoju, aby dostawała dodatek
    szkodliwy za racęprzed komuterem, zastanawiałem się czasem, czy komputer
    zauważał zmianę czasu).
    W ostatecznym rozliczeniu - podstawa płacy może być 2/3 płacy na
    przykład.

    Fundusz zleceń służy także do kręcenia lodów przez znajomych i krewnych,

    Podobnie jak inwestycje.

    Najwyższy czas, aby także sfera budżetowa uświadomiła sobie, że możi i
    rząd się sam wyżywi, ale owa sfera - niekoniecznie, i należałoby
    urealnić płace, aby młodzi specjaliści nie tyle rozważali, co poważnie
    myśleli o karierze w administracji publicznej, a w obecnej sytuacji jest
    to albo przechowalnia nierobów, albo rampa startowa do innej pracy w
    kraju albo za granicą.

    A pooglądanie sobie z wewnątrz końca roku budżetowego motywujące nie
    jest.

    > glos

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 56. Data: 2006-08-14 09:23:12
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):
    > Z drugiej strony w jednostkach budżetowych nie raz obserwuje się
    > gorączkowe wydatki pod koniec roku, aby tylko wydać budżet.

    opisalem w/w - jak zapewnie wiesz, to run na zakupy inwestycyjne, a nie
    na place, a przeplywu srodkow miedzy nimi zwykle nie ma. Nie wydasz ->
    stracisz, a przyszlym roku mozesz dostac budzet o tylez mniejszy.

    > Dodatkowo - widmo kontroli nie jest jakieś koszmarne.

    dla osoby ktora zorientowala swoja kariere na administracje publ zakaz
    zajmowania stanowisk kierowniczych w adm publ przez np 5 lat nie jest
    koszmarna kara?

    > A'propos siatki płac - jak sama nazwa wskazuje, jest to siatka, o
    > niezłej czasem rozpiętości.

    znane mi siatki plac okreslaja stawke z widelkami rzedu ok 10%, co nie
    daje zbyt wielkiego pola manewru. Jesli znasz inne, podziel sie wiedza.
    A odn wysokosci - w moim krotkim epizodzie w admi publ jako kierownik
    dzialu IT w agendzie rzadowej dostawalem 2300 brutto + dodatek
    kierowniczy 700 brutto + premia. Duzo?

    Skadinad, siatka stanowisk i plac okresla minimalne warunki do objecia
    okreslonych stanowisk, co nie oznacza jednak, ze osoba, spelniajace w/w
    warunki automatycznie dostanie w/w stanowisko. Wrecz przeciwnie (WK a
    nie WW).

    > Są ustalone reguły awansu, ale niekoniecznie
    > trzeba być awansowanym.

    nie ma ustalonych regul awansu. Sa tylko zdefiniowane min. warunki do
    objecia stanowiska, ale decyzje kadrowe podejmuje dyrektor placowki.

> [...]
    > zauważał zmianę czasu).
    > W ostatecznym rozliczeniu - podstawa płacy może być 2/3 płacy na

    tak bylo i u mnie - tyle, ze to niewiele zmienia, z uwagi na wysokosc
    podstawy.

    > Fundusz zleceń służy także do kręcenia lodów przez znajomych i krewnych,

    oraz do splacania zobowiazan wobec protektorow.

    > Podobnie jak inwestycje.

    otoz to - zwyczajowe x% od wygranego przetargu.

> [...]
    > myśleli o karierze w administracji publicznej, a w obecnej sytuacji jest
    > to albo przechowalnia nierobów, albo rampa startowa do innej pracy w

    Spokojnie, wyzywi sie, wyzywi i jeszcze rozbuduje. Partie musza miec
    czym nagradzac swoich dzialaczy.

    > A pooglądanie sobie z wewnątrz końca roku budżetowego motywujące nie
    > jest.

    w 100% racja.

    Jednak dla mnie jeszcze bardziej irytujace jest, ze wynagrodzenie nie
    jest w zaden sposob powiazane z jakoscia pracy. Nawet premia ma
    charakter stalego dodatku do placy, a nie dodatku motywujacego.

    --

    glos

  • 57. Data: 2006-08-14 19:03:56
    Od: "mixxx" <m...@g...com>

    Marek napisał(a):
    > Witam,
    >

    > Jak uwazacie teraz. Z jednej strony dajemy wiecej niz 800 netto, bo 1200 a z
    > telefonem byloby to 1300, z drugiej wymagamy duzo i dyzuru po 15-tej w domu
    > pod telefonem (presja psychiczna) - firma dziala od 730 do 1900. Jest
    > kilkadziesiat lokalizacji, spietych siecia VPN z baza danych w naszym HQ i
    > kazdy VPN MUSI dzialac 24/7
    > Da sie znalezc takiego pracownika...? :) I co wazniejsze, czy bedzie on

    Chyba takiego z kongo, albo i nie bo chlopaki tez nieglupie sa i sie
    cenia

    Pozdr.

    --
    Michał Macierzynski
    http://www.mixxx.pl/

  • 58. Data: 2006-08-14 23:13:29
    Od: t...@o...pl

    > Jest to praca z
    > jednej strony wymagajaca skupienia, ostroznosci przy wdrazaniu i zamianie
    > oprogramowania (zamiana skryptow php w czasie pracy) a z drugiej stronie
    > praca wymagajaca pospiechu, dokladnosci, latania po budynku i po filiach.
    > sumie nie mozna sie bedzie zajac caly dzien jednym zadaniem.
    > Praca w godzinach od 730 do 1530. ale do 1900 pelniony dyzur pod telefonem
    > domu i pomoc zdalna (komp sie nie wylacza, zdechla sesja Citrixa itd)
    > Telefon dajemy sluzbowy i 2 lub 3 godzinki gratis dla pracownika do
    > wygadania :) Po roku moze laptop.

    Heh ;) normalnie padłem i leżę na twarzy (ze dysząć śmiechu) :D :D :D

    W normalnej firmie gostek dostanie 2000 - 3000 zł netto + laptopika od razu
    + zwrot kosztów wszystkich przejazdów
    + dodatkowo płatne dyżury (standardem jest 3-6 zł/h po godzinach pracy)

> [...]
    > pod telefonem (presja psychiczna) - firma dziala od 730 do 1900. Jest
    > kilkadziesiat lokalizacji, spietych siecia VPN z baza danych w naszym HQ i

    Za 5000-8000 zł / mies tak

    za 1200 zł ? Jakiegoś desperata, który przebimba pół roku i odfrunie do
    lepszego pracodawcy

    > :) I co wazniejsze, czy bedzie on
    > sumiennie wykonywal 1500 obowiazkow na raz ?

    Za taką cenę nie ma takiej możliwości - jaka płaca taka praca.

    To, że jesteście budżetówką nie ma najmniejszego znaczenia - ludzie po
    prostu chcą godnie żyć. A ktoś taki, kogo szukasz najzwyaczjniej w świecie
    będzie siebie cenił i wybierze tego kto mu zaoferuje lepsze warunki pracy i
    płacy.

  • 59. Data: 2006-08-15 08:45:03
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    a jakie możliwości robienia boków ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 60. Data: 2006-08-15 08:47:27
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 12 Aug 2006 13:01:56 +0200, użyszkodnik "Marek"
    <m...@p...pl> napisał:

    > a twoim zdaniem ile powinna wynosic ta kwota ?
    > Uwzglednij prosze warunki finansowe sektora budzetowego - jego mozliwosci,
    > jednak zachowujac w/w wymagania.

    jesli sektor budżetowy ma takie a nie inne warunki finansowe to
    oznacza że go nie stac na zatrudnienie magika i albo trzeba poszukać
    oszczędności, albo zrezygnowac z zatrudnienia takiego człowieka