PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy › Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    From: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Date: 14 Aug 2006 02:23:12 -0700

    Jakub Lisowski napisał(a):
    > Z drugiej strony w jednostkach budżetowych nie raz obserwuje się
    > gorączkowe wydatki pod koniec roku, aby tylko wydać budżet.

    opisalem w/w - jak zapewnie wiesz, to run na zakupy inwestycyjne, a nie
    na place, a przeplywu srodkow miedzy nimi zwykle nie ma. Nie wydasz ->
    stracisz, a przyszlym roku mozesz dostac budzet o tylez mniejszy.

    > Dodatkowo - widmo kontroli nie jest jakieś koszmarne.

    dla osoby ktora zorientowala swoja kariere na administracje publ zakaz
    zajmowania stanowisk kierowniczych w adm publ przez np 5 lat nie jest
    koszmarna kara?

    > A'propos siatki płac - jak sama nazwa wskazuje, jest to siatka, o
    > niezłej czasem rozpiętości.

    znane mi siatki plac okreslaja stawke z widelkami rzedu ok 10%, co nie
    daje zbyt wielkiego pola manewru. Jesli znasz inne, podziel sie wiedza.
    A odn wysokosci - w moim krotkim epizodzie w admi publ jako kierownik
    dzialu IT w agendzie rzadowej dostawalem 2300 brutto + dodatek
    kierowniczy 700 brutto + premia. Duzo?

    Skadinad, siatka stanowisk i plac okresla minimalne warunki do objecia
    okreslonych stanowisk, co nie oznacza jednak, ze osoba, spelniajace w/w
    warunki automatycznie dostanie w/w stanowisko. Wrecz przeciwnie (WK a
    nie WW).

    > Są ustalone reguły awansu, ale niekoniecznie
    > trzeba być awansowanym.

    nie ma ustalonych regul awansu. Sa tylko zdefiniowane min. warunki do
    objecia stanowiska, ale decyzje kadrowe podejmuje dyrektor placowki.

    > Do tego dochodzą takie rzeczy jak dodatki -
    > stażowe, szkodliwe i takie tam (widziałem przypadek, gdy niesłychanie
    > pzerna kobieta _musiała_ mieć komputer w pokoju, aby dostawała dodatek
    > szkodliwy za racęprzed komuterem, zastanawiałem się czasem, czy komputer
    > zauważał zmianę czasu).
    > W ostatecznym rozliczeniu - podstawa płacy może być 2/3 płacy na
    > przykład.

    tak bylo i u mnie - tyle, ze to niewiele zmienia, z uwagi na wysokosc
    podstawy.

    > Fundusz zleceń służy także do kręcenia lodów przez znajomych i krewnych,

    oraz do splacania zobowiazan wobec protektorow.

    > Podobnie jak inwestycje.

    otoz to - zwyczajowe x% od wygranego przetargu.

    > Najwyższy czas, aby także sfera budżetowa uświadomiła sobie, że możi i
    > rząd się sam wyżywi, ale owa sfera - niekoniecznie, i należałoby
    > urealnić płace, aby młodzi specjaliści nie tyle rozważali, co poważnie
    > myśleli o karierze w administracji publicznej, a w obecnej sytuacji jest
    > to albo przechowalnia nierobów, albo rampa startowa do innej pracy w
    > kraju albo za granicą.

    Spokojnie, wyzywi sie, wyzywi i jeszcze rozbuduje. Partie musza miec
    czym nagradzac swoich dzialaczy.

    > A pooglądanie sobie z wewnątrz końca roku budżetowego motywujące nie
    > jest.

    w 100% racja.

    Jednak dla mnie jeszcze bardziej irytujace jest, ze wynagrodzenie nie
    jest w zaden sposob powiazane z jakoscia pracy. Nawet premia ma
    charakter stalego dodatku do placy, a nie dodatku motywujacego.

    --

    glos