PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy

  • 61. Data: 2006-08-15 08:58:20
    Temat: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 13 Aug 2006 15:23:56 +0200, użyszkodnik "Marek"
    <m...@p...pl> napisał:

    > Pffff, wiesz co. Tu nie ma czegos takiego. Sa plany, sa wyniki i co ? Sa bo sa, nic
    z nich nie wynika.

    >Zalozone terminy realizacji rzadko kiedy pokrywaja sie z rzeczywistymi. Budzety tak
    samo. Wladza firmy zatrudniajacego
    >ca. 150 osob jest w rekach jednej osoby (dyrektora), ktory w ogole sie do tego nie
    nadaje i zmienia zdanie z tygodnia
    >na tydzien. A dzialem IT kieruje osoba, ktora...wziela na siebie wszystko w dziala
    IT, wraz ze 100-ka komputerow. I jeszcze
    >jest sklonna powiedziec, jak to Tomasz Lis kiedys baknal "Jeszcze sie k..a w grafice
    komputerowej zatrudnie" :)
    > Reasumujac,, wladza firmy w rekach 2 ludzi. To jest chore, ale w tej budzetowce nic
    sie nie produkuje, wiec i nie ma jak
    >ocenic wydajnosci/jakosci :(

    no i spoko, pewnie szef IT zarabia 1200 netto plus do tego 12000
    tytułem okołoinstytucyjnej działalności (czytaj łapówki od firm od
    których kupuje się sprzęt)

    w tym szaleństwie jest metoda

    --
    futszaK
    601061867

  • 62. Data: 2006-08-15 09:01:31
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Marek na pl.praca.dyskusje:
    > Witam,
    >
    > W naszej firmie pojawil sie wakat na stanowisko....kurde jest to budzetowka
    > i zamiast informatyka chcemy magika.

    Tak naprawdę to szukacie kogoś na rok, półtora do zebrania doświadczeń
    (przez niego). To co opisujesz to jest w zasadzie początek pracy
    większości administratorów. Adminowanie połączone z helldeskiem i jakąś
    drobną dłubaniną.

    --
    Ziemek

  • 63. Data: 2006-08-15 09:03:26
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 12 Aug 2006 12:14:25 +0200, użyszkodnik Marcin Gondek
    <d...@e...net> napisał:

    > Zatrudnicie młodego po studiach albo w trakcie, popracuje pół roku i się
    > zwolni - to taka praca to idzie się zaje*.

    zwolni się albo nauczy się sobie radzić w tych warunkach (czytaj
    kraść)

  • 64. Data: 2006-08-15 09:14:28
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 12 Aug 2006 15:53:32 +0200, użyszkodnik "Marek"
    <m...@p...pl> napisał:

    > Chcemy kupic sprzet A i B. Sklep 1 ma tanszy sprzet A, a sklep 2 ma tanszy
    > sprzet B.
    > Zgadnij gdzie kupilismy ? Zamiast kupic w jednym to co tansze, a w drugim to
    > co drozsze, to kupilismy w "jakimkolwiek" i tym sposobem zmarnowalismy ladne
    > pare tysiecy pieniedzy podatnikow...A bo trzeba zagospodarowac pieniadze i
    > musi byc wszystko na jednej fakturze...

    .... teraz wystarczy bedąc zatrudnionym za 1200netto wykorzystać fakt
    że firma opłaca studia,ZUSy,srusy, założyc własną działalność (wtedy
    koszty stałe czyli ZUS to marne grosze), zgadać się z kimś podobnym do
    siebie i kupić od niego drożej ale na jednej fakturze, zaś on kupi od
    Ciebie i Ty mu wystawisz wszystko na jednej fakturze :>

    życie...

  • 65. Data: 2006-08-15 20:33:34
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    > no i spoko, pewnie szef IT zarabia 1200 netto plus do tego 12000
    > tytułem okołoinstytucyjnej działalności (czytaj łapówki od firm od
    > których kupuje się sprzęt)
    >
    > w tym szaleństwie jest metoda

    niedokladnie, bo firmy sa losowe. Gdyby byla to jedna to rozumiem, ale jak sa
    losowe...

  • 66. Data: 2006-08-15 20:34:19
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > a jakie możliwości robienia boków ???

    szczerze - zadne

  • 67. Data: 2006-08-15 20:40:24
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > siebie i kupić od niego drożej ale na jednej fakturze, zaś on kupi od
    > Ciebie i Ty mu wystawisz wszystko na jednej fakturze :>

    pracuje tam i oferowalem firmie piekne oprogramowanie (wlasne), ktore de facto firma
    potrzebuje.
    Wszyscy byli na tak, nawet na wielkie tak i nawet zgodzili sie co do kwoty, ale
    pojawil sie jedem problem, ktory przesadzil o rezygnacji.
    Firma nie miala jak sie ze mna rozliczyc...Oni chcieli fakture, ale ja nie wystawie,
    bo widnieje na niej moje nazwisko. Nikt ze znajomych nie zalozy DG, bo nie bedzie
    odpowiadal za (mozliwe) cudze bledy - soft, etc, etc.
    A przeciez mozna sie rozliczyc w postaci nagrody, jako uznania osiagniec -
    rozmawialem z ksiegowa i powiedziala, ze tak mozna i sa na to srodki. Sam program
    bylby na licencji freeware, wiec nie musialbym go sprzedawac.
    Wniosek z tego taki, ze to nie budzetowka winna, czy system, ale ludzie, ktorym nie
    chce sie myslec i ktorzy sami sobie utrudniaja zycie...

  • 68. Data: 2006-08-15 20:41:36
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    > Tez mam kumpla, ktory tak pracowal, ale jak zauwazyl, ze dorabiajac ma 4
    > razy wiecej pieniedzy niz za prace w pelnym wymiarze godzin, to z niej
    > po prostu zrezygnowal.

    no to pogratulowac mu, bo ja niestety usilnie probuje, ale nie wychodzi z tego duzo.
    Stad projektuje wlasny soft - profesjonalny, a nie tandete i zamierzam przejsc na
    swoje.

  • 69. Data: 2006-08-15 20:43:37
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    widzisz, budzetowki nie dostaja pieniedzy "po prostu". Dostaja
    podzielone na kategorie wydatkow i dyrektorowi placowki zwykle nie
    wolno przesunac srodkow z kategorii np "zlecenia" do "place".
    Dodatkowo, w budzetowkach obowiazuja siatki plac i limity etatow, wiec
    nawet gdyby wolne srodki w "placach" byly, to i tak nie zatrudni i nie
    zaplaci wiecej niz "gora" przewidziala. Co najwyzej premia ew zleceniem
    na malzonka, ale tu tez sa limity i kontrole i taki wspanialomyslny
    dyrektor moze dostac po d... za swoje dobre serce, a po co mu to?
    Skadinad, sam zarabia niewiele wiecej od pracownika...

    --

    napisalem wyzej, ze tak u nas mozna, sa srodki (rozmowa z gl ksiegowa), ale ludzie z
    kolei nie chca.

  • 70. Data: 2006-08-15 20:48:02
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > Dodatkowo - widmo kontroli nie jest jakieś koszmarne.
    > A'propos siatki płac - jak sama nazwa wskazuje, jest to siatka, o
    > niezłej czasem rozpiętości. Są ustalone reguły awansu, ale niekoniecznie
    > trzeba być awansowanym. Do tego dochodzą takie rzeczy jak dodatki -
    > stażowe, szkodliwe i takie tam (widziałem przypadek, gdy niesłychanie
    > pzerna kobieta _musiała_ mieć komputer w pokoju, aby dostawała dodatek
    > szkodliwy za racęprzed komuterem, zastanawiałem się czasem, czy komputer
    > zauważał zmianę czasu).
    > W ostatecznym rozliczeniu - podstawa płacy może być 2/3 płacy na

    Praca przy komputerze, to nie jest praca szkodliwa. O pracy gornika mozesz tak mowic,
    natomiast w przypadku pracy przy komputerze mozna mowic o pracy uciazliwej, czy jakos
    podobnie (zrodlo BHP).
    Z drugiej strony mam komputer w pracy, bo instytucja uznala, ze praca przy komputerze
    jest szkodliwa i dostalem dodatek...O co chodzi....? Ustawa ustawie nie rowna...?
    Aha, dodatek ten wynosi...chyba 20 PLN netto. Miesiecznie oczywiscie :)