PracaGrupypl.praca.dyskusje › INFORMATYK - w czym się specjalizować ?

  • 11. Data: 2004-02-02 11:20:19
    Temat: Re: INFORMATYK - w czym się specjalizować ?
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    jacek kowlaski wrote:

    > Witam studiuję na 1 roku informatyki i chcialem zapytać nad jakim językiem
    > programowania/oprogramowaniem i w ogóle jakim działem informatyki się skupić
    > by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    > pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

    Jacek, w branży IT bardzo trudno powiedzieć co będzie za 4 lata, więc na
    Twoim miejscu bym sobie zupełnie odpuścił tego rodzaju myślenie. Tak
    samo liczenie na jakieś miłe ciepełko p.t. "naumiem się czegoś jednego,
    a potem będę odcinał kupony" - to oczywiście nonsens. W najprostszym
    przypadku : założmy, że naumiesz się super Javy. Ok, ale jak przyjdzie
    co do czego praktycznie, to będziesz musiał się wykazywać na codzien
    dobrą znajomością jakiegoś engine'u bazodanowego / serwera HTTP /
    serwera aplikacyjnego / urządzenia moblilnego / whatever. I tak jest ze
    wszystkim, poza pewnymi niszowymi specjalizacjami, ale z kolei wtedy
    możesz mieć kłopot ze znalezieniem zajęcia, bo owszem propozycje będą
    zapewne korzystne, tylko że raz na pół roku i nie w Twoim mieście, pech
    chciał.

    Na poletku programistycznym - naucz się bardzo dobrze jednego języka
    programowania "ogólnego zastosowania" na początek. C++, Java,
    Delphi/Pascal, może C# - jeśli jednego nauczysz się bardzo dobrze, to z
    dalszymi będzie już łatwiej. Warto nauczyć się dobrze (nie koniecznie
    musisz "wymiatać") jakiegoś języka skryptowego : PERL, PHP, Python -
    taka umiejętnosć się bardzo przydaje, a oprócz tego uczy pewnych rzeczy.
    Są tacy ambitniacy, którzy w ogóle wychodzą z założenia, że co pół roku
    uczą się innego języka programowania.

    Polecam też lekturę :

    http://www.catb.org/~esr/writings/

    ... a Ciebie może szczególnie zainteresować to :

    http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

    ... i jeszcze jedno pismo ESR'a, gdzie wyraża swoje opinie o rozmaitych
    językach programowania - tylko teraz nie mogę tego znaleźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 12. Data: 2004-02-02 11:47:21
    Od: "Robert Skassa" <t...@g...pl>

    Bazy danych nie zginą...
    Jak się nauczysz Zasad projektowania systemów, zasad projektowania baz
    danych to będziesz zawsze Trendy :)
    Języki programowania to zawsze coś, tak jak Ci inni pisali, ucz się C++,
    PHP, Java, to pozwoli Ci zawsze szybko dostosować się do potrzeb.
    Ale pamiętaj:
    - jak będziesz programistą to będziesz "Robolem", dlatego naucz się dobrze
    projektować Systemy Informatyczne, jak tego się nauczysz to nie będziesz
    zależny od technologii.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 13. Data: 2004-02-02 11:53:30
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze Piotr Hosowicz:

    > Polecam też lekturę :
    >
    > http://www.catb.org/~esr/writings/

    O! :)

    Ja się dołożę i polecę jeszcze z tej stronki dwie, już kultowe
    pozycje, które zmieniły sposób podejścia do tworzenia oprogramowania
    na świecie:

    "The Magic Cauldron"
    "The Cathedral and the Bazaar"

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 14. Data: 2004-02-02 15:32:22
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Paweł Suwiński wrote:

    > Ja się dołożę i polecę jeszcze z tej stronki dwie, już kultowe
    > pozycje, które zmieniły sposób podejścia do tworzenia oprogramowania
> [...]

    W ogóle polecam wszystko co jest w "Writings" i w "FAQ" na poziomie
    wyżej. Moim zdaniem to są wszystko lektury nieledwie obowiązkowe dla
    każdego programisty czy administratora systemowego - niezależnie od
    tego, czy jest unixowcem czy nie. Ze swojej strony polecił bym jeszcze
    "The Art Of Unix Programming", i to nie tylko programistom unixowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 15. Data: 2004-02-02 17:52:21
    Od: "jacek kowlaski" <m...@g...pl>

    jacek kowlaski <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    Jestem w takiej sytuaci ze mialem kilkuletnia przerwe w programowaniu.Predzej
    Turbo PASCAL , teraz w zwiazku ze studiami dlubie cos w c++ lecz osobiscie
    nie widze zbytniej przyszlosci w tym jezyku ( osobiscie nie widze :)

    Pozatym nie mowilem o bardzo waskiej specjalnosci tylko o pewnej
    specjalnosci - podstawa mojego myslenia jest madrosc " kto umie wszystko nie
    umie nic" :)

    Narazie zajalem sie linuxem co o tym mysliscie ?

    Pozdrawiam :)

  • 16. Data: 2004-02-02 18:31:02
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze jacek kowlaski:

> [...]
    > programowaniu.Predzej Turbo PASCAL , teraz w zwiazku ze studiami
    > dlubie cos w c++ lecz osobiscie nie widze zbytniej przyszlosci w

    A to dlaczego?

    C/C++ ewoluuje, jednak od wielu lat to w tym języku pisze się
    "poważne" rzeczy, takie jak np. systemy operacyjne i wątpię by się tu
    coś mocno zmieniło. Rynek sprzętu się rozwija i sterowniki ktoś musi
    pisać...

    > Narazie zajalem sie linuxem co o tym mysliscie ?
    ^^^^^^^
    :| Linuksem

    Słusznie. To dobry kierunek. Czytaj grupy linuksowe i bierz udział w
    projektach OSS.

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 17. Data: 2004-02-02 20:19:08
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    jacek kowlaski wrote:

> [...]
    > Turbo PASCAL , teraz w zwiazku ze studiami dlubie cos w c++ lecz osobiscie
    > nie widze zbytniej przyszlosci w tym jezyku ( osobiscie nie widze :)

    Wiesz, ale umiejętnmości pascalowe, to dobra podstawa, natmiast do
    wykorzystania komercyjnego - idąc tym tropem - zainteresuj się Borland
    Delphi.

    > Pozatym nie mowilem o bardzo waskiej specjalnosci tylko o pewnej
    > specjalnosci - podstawa mojego myslenia jest madrosc " kto umie wszystko nie
    > umie nic" :)

    Jasne, tylko że informatyk powinien mieć ogólną orientację we wszystkim
    popartą praktycznie tym, ze czego się da - liznął. poza tym umwierz mi -
    są tacy co umieją wszystko albo w skończonym i całkiem małym czasie są w
    stanie naczyć się wszystkiego.

    > Narazie zajalem sie linuxem co o tym mysliscie ?

    Bardzo dobry pomysł. Jeśli chodzi o stronę programistyczną - masz
    [praktycznie wszystkie interpretery i kom[pilatory jakie sobie
    zamarzysz. Od strony systemwej - jest to bardzo perspektywiczny system.
    Osobna sprawa, że od admina wymaga znacznie większego merytorycznego
    przygotowania niż Windows, więc nie oczekuj łatwego chleba, z Linuxem
    trzeba się po prostu mocno zakolegować, żeby umie4ć w nim wymiatać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 18. Data: 2004-02-02 20:31:10
    Od: g...@p...onet.pl

    >                     ^^^^^^^
    > :| Linuksem

    eph?
    czyzby "x" bylo niesluszne?
    Trzeba, wicie, napisac do Linusa, zeby sie poprawil.
    Do Billa tez by mozna (-> Male Miekkie Okna?)

    pozdrawiam,

    glos

  • 19. Data: 2004-02-02 21:16:36
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze g...@p...onet.pl:

    > eph?
    > czyzby "x" bylo niesluszne?

    Tak. Zgodnie ze słownikiem języka polskiego jest:
    Linux, Linuksie, Linuksem, ...

    > Trzeba, wicie, napisac do Linusa, zeby sie poprawil.

    Nie, po prostu trzeba zajrzeć do słownika :).

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 20. Data: 2004-02-03 08:07:06
    Temat: Re: INFORMATYK - w czym się specjalizować ? SIEĆ
    Od: "Luccc" <l...@e...pl>

    A dlaczego nie olać software (znać pobieżnie) i zająć się SIECIAMI ?
    Z tego jest zaje...ta kasa i jeszcze lepsza nadejdzie.