PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakladanie wlasnej firmy

  • 1. Data: 2004-02-01 09:49:14
    Temat: Zakladanie wlasnej firmy
    Od: "Michal" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam pewne pomysly na biznes i chcialbym zaczac prowadzic wlasna
    dzialalnosc gospodarcza.
    Problem w tym ze obecnie jeszcze studiuje, wiec biznesem chcialbym zajac sie
    w miesiacach troche
    luzniejszych, a w pozostalych skupic sie na nauce. Stad moje pytanie dotyczy
    oplat zwiazanych z
    prowadzeniem dzialalnosci.

    Firme chce zarajestrowac na pracujacego czlonka rodziny - stad jak
    sadze oplata na ZUS juz by odpadla?
    A jak wyglada kwestia z ksiega przychodow i rozchodow? Jakie
    dokumenty/oplaty i jak czesto musial bym skladac
    w US gdybym np. przez kolejne 3 miesiace nic nie zarabial na dzialalnosci?
    Interesuje mnie wszystko na ten temat.

    Dziekuje serdecznie i pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2004-02-01 10:43:36
    Temat: Re: Zakladanie wlasnej firmy
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-01 10:49, osoba przedstawiająca się jako "Michal" napisała:

    > Firme chce zarajestrowac na pracujacego czlonka rodziny - stad jak
    > sadze oplata na ZUS juz by odpadla?

    Tak ale nie cała. Pozostaje obowiązkowe ub. zdrowotne (ok. 145zł).

> [...]
    > dokumenty/oplaty i jak czesto musial bym skladac
    > w US gdybym np. przez kolejne 3 miesiace nic nie zarabial na dzialalnosci?

    Deklaracje składasz co miesiąc. PIT-5 do 20, VAT-7 do 25 następnego
    miesiąca. Podatki płacisz tylko od tego co zarobisz.
    Działalność możesz "zawiesić" na okres przestoju. Składasz deklaracje
    zerowe "z góry" za miesiące kiedy nie będziesz prowadził działalności i
    możesz się na ten okres wyrejestrować z ZUS (kod 600).

    ___ _ _
    __MPK__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-01 12:28:21
    Od: "Marcin Zduniak" <z...@g...pl>

    Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

    > Tak ale nie cała. Pozostaje obowiązkowe ub. zdrowotne (ok. 145zł).

    Za rok, za miesiac? Takie ubezpieczenie już raz jest placone (w obecnym
    zakladzie pracy) &#8211; czy zatem należy je dodatkowo placic przy prowadzeniu
    (oprocz zwyklej pracy na zasadach umowy o prace) także dzialalnosci
    gospodarczej?

    Pozdrawiam i dziekuje za wyjasnienie watpliwosci.

  • 4. Data: 2004-02-01 12:28:34
    Od: "Michal" <z...@g...pl>

  • 5. Data: 2004-02-01 12:30:14
    Od: "Michal" <z...@g...pl>

    Sorry za dubelek. Korzystam z maila kumpla i blednie sie przedstawilem :(

  • 6. Data: 2004-02-01 17:55:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-01 13:28, osoba przedstawiająca się jako "Michal" napisała:

    > Za rok, za miesiac? Takie ubezpieczenie już raz jest placone (w obecnym

    Sorki za niedokładność. Za m-c oczywiście. Zdrowotne przy DG jest
    obowiązkowe. Z tytułu zbiegu ubezpieczeń (DG i etat) zwolniony jesteś ze
    społecznych.

    ___ _ _

  • 7. Data: 2004-02-01 17:58:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-01 18:55, osoba przedstawiająca się jako "Pe.Ka" napisała:

    > obowiązkowe. Z tytułu zbiegu ubezpieczeń (DG i etat) zwolniony jesteś ze
    > społecznych.

    Tzn. nie Ty a ta osoba, na którą będzie DG :)

    --
    ___ _ _

  • 8. Data: 2004-02-02 07:51:12
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Tak ale nie cała. Pozostaje obowiązkowe ub. zdrowotne (ok. 145zł).

    ...ktore prawie cale odlicza sie od podatku, wiec jak sie ma dochod to mozna
    je praktycznie pominac.

    wojtek

  • 9. Data: 2004-02-02 07:56:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-02 08:51, osoba przedstawiająca się jako "Wojciech Jakóbczyk"
    napisała:

    > ...ktore prawie cale odlicza sie od podatku, wiec jak sie ma dochod to mozna
    > je praktycznie pominac.

    Też prawda. Ale jako stały obowiązek nie można go w kalkulacjach kosztów
    pominąć tym bardziej, że Michał zakłada dochód "sezonowy".

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /

  • 10. Data: 2004-02-02 08:21:20
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Też prawda. Ale jako stały obowiązek nie można go w kalkulacjach kosztów
    > pominąć tym bardziej, że Michał zakłada dochód "sezonowy".

    nalezy wiec traktowac jako chwilowe zamrozenie pieniedzy. a jesli i tak
    przeszkadza to poza sezonem zawiesza i nic nie placi.

    wojtek