PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: I.T. Praca w Polsce/Krakowie

  • 1. Data: 2006-01-11 02:30:50
    Temat: Re: I.T. Praca w Polsce/Krakowie
    Od: S <s7s@.imagine.op.pl>

    MartinP wrote:
    > Zastanawiam jakie szanse bym mial na znalezienie pracy w Krakowie.
    > Jestem zainteresowany do jaki firm moglbym wysylac CV i jaka moze byc
    > placa dla kogos z moim kwalifikacjami.

    Przykro mi to powiedziec, ale bedziesz mial trudnosci z pogodzeniem sie ze
    znacznym spadkiem standardu zyciowego oraz standardow w pracy, ponizania,
    brak dalszych perspektyw, *ageism* (po 35 roku zycia idzie sie na
    "emeryture" w Polsce w IT) itp. (nie tylko co do wysokosci zarobkow).

    Moich chyba z 10 kolegow ze studiow teraz pracuje wlasnie w Kanadzie w IT i
    kiedy tu przyjezdzaja i patrza na tych co tu zostali to tylko jedno maja do
    powiedzenia: "Jezu, coz by sie ze mnie zrobilo gdybym tu zostal!"

    Smutne ale niestety prawdziwe!

    (Czy naprawde dziewczyna nie da sie namowic na przeprowadzke?)

  • 2. Data: 2006-01-11 08:15:08
    Od: chris <k...@p...onet.pl>

    (po 35 roku zycia idzie sie na
    > "emeryture" w Polsce w IT) itp. (nie tylko co do wysokosci zarobkow).

    Czy mozesz rozwinąć ten wątek, bardzo mnie interesuje. Do którego roku
    życia można być informatykiem?
    Jak sadzicie?

    pozdr
    chris

  • 3. Data: 2006-01-11 13:34:04
    Od: S <s7s@.imagine.op.pl>

    chris wrote:
    > Do którego roku
    > życia można być informatykiem?

    chodzi o to, że w Polsce nie ma przemysłu wysokich technologii,
    więc nikomu nie są potrzebni nazbyt uczeni-doświadczeni ludzie z informatyki

    robi sie rzeczy proste, same wdrożenia i tłuczenie prostego oprogramowania

    zero zaawansowanych algorytmów, np. eksploracji baz danych czy innych z tzw.
    "sztucznej inteligencji", raczej nie projektuje się procesorów czy innych
    mikroukładów

    potrzeba więc ludzi zaraz po studiach lub w czasie studiów, ew. hobbystów

    byle byli naiwni, nie obwarowali sie zanadto różnorodnymi świadczeniami
    i nie znali zbytnio Kodeksu Pracy...

    aby popracowali za przysłowiową "miskę ryżu" karmieni obietnicami, że "jak
    się będą starać to zasłużą na docenienie"
    ale po okresie starań dostają kopa - i następni proszę!

    jeśli firemka nie robi niczego ambitnego i złożonego to takie kolejkowanie
    wystarcza

  • 4. Data: 2006-01-11 13:52:22
    Od: Michał <m...@s...net>

    S wrote:
    > zero zaawansowanych algorytmów, np. eksploracji baz danych czy innych z tzw.
    > "sztucznej inteligencji",

    btw, SAS Polska szuka właśnie konsultantów

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 5. Data: 2006-01-11 14:29:15
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Michał napisał(a):

    > btw, SAS Polska szuka właśnie konsultantów

    sas, czy sap?

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 6. Data: 2006-01-11 14:33:40
    Od: S <s7s@.imagine.op.pl>

    Michał wrote:
    > btw, SAS Polska szuka właśnie konsultantów

    to akurat wiem, ale jedna jaskółka-SAS wiosny nie czyni...

  • 7. Data: 2006-01-11 14:40:01
    Od: Michał <m...@s...net>

    czarny wrote:
    > sas, czy sap?

    SAS

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2006-01-11 14:41:39
    Od: Michał <m...@s...net>

    S wrote:
    > to akurat wiem, ale jedna jaskółka-SAS wiosny nie czyni...

    no wiesz, to chyba bardziej jastrzab niz jaskolka...

    ja bym nie narzekal, tylko o wlasnym biznesie myslal, jak Cie nuda
    bierze, a masz jeszcze ochote robic cos ciekawego.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 9. Data: 2006-01-11 21:44:16
    Od: S <s7s@.imagine.op.pl>

    Michał wrote:
    > no wiesz, to chyba bardziej jastrzab niz jaskolka...

    Tak, ale tu w Polsce i tak nie tworzy się tych modułów o zaawansowanych
    algorytmach do systemu SAS. Tutaj się tylko sprzedaje. I do tego im są
    właśnie tylko tu potrzebni owi konsultanci.

    > ja bym nie narzekal, tylko o wlasnym biznesie myslal

    tak myślę ;-) ale czy uda mi się w Polsce założyć własny koncern budujący
    roboty, telefony komórkowe, czy choćby procesory?

    bo z oprogramowaniem to czy zaszachuję Majkrosofta czy choćby Prokoma?

    czy też pozostaje mi właśnie taka firemka tłukąca chłam i eksploatująca
    zahukanych młokosów?

  • 10. Data: 2006-01-12 01:31:48
    Od: Michał <m...@s...net>

    S wrote:
    > Tak, ale tu w Polsce i tak nie tworzy się tych modułów o zaawansowanych
    > algorytmach do systemu SAS. Tutaj się tylko sprzedaje. I do tego im są
    > właśnie tylko tu potrzebni owi konsultanci.

    to prawda. chociaż właściwa analiza rzeczywistych danych biznesowych
    jest zdecydowanie nietrywialna. nie wiem, czy nie trudniejsza od zabawy
    nowymi klasyfikatorami ;).

    > tak myślę ;-) ale czy uda mi się w Polsce założyć własny koncern budujący
    > roboty, telefony komórkowe, czy choćby procesory?

    Chcesz robić roboty, mobile, procesory czy zajmować się data mining?
    Trudno z dwoma kumplami zrobić odrzutowiec, ale oprogramowanie planujące
    jego tankowanie - why not?

    A jeśli masz presję na duże firmy... prześledź historię ADB, które
    wprawdzie pozuje na szwajcarską firmę, ale znacznie bliżej jej do
    Zielonej Góry niż Zurychu.

    > bo z oprogramowaniem to czy zaszachuję Majkrosofta czy choćby Prokoma?

    Yahoo kupiło nie tak dawno flickr i del.icio.us - to nie były duże
    firmy, oględnie mówiąc. A Microsoft swoim .net stworzył piękny rynek, na
    którym jest miejsce na monopol jeszcze w wielu obszarach. Jeden z nich
    wypełniło nieźle ComponentOne.

    > czy też pozostaje mi właśnie taka firemka tłukąca chłam i eksploatująca
    > zahukanych młokosów?

    wszystko w Twoich rękach. nie każdy lubi chłam i młokosów.

    pozdrawiam,
    --
    mgl