PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop w przypadku urlopu 3/4 etatu - proszę o wyjaśnienie..

  • 1. Data: 2006-01-10 16:38:01
    Temat: Urlop w przypadku urlopu 3/4 etatu - proszę o wyjaśnienie..
    Od: "Miles" <m...@i...USUNTO.pl>

    Czy ktoś z Grupowiczów mógłby mi wytłumaczyć, dlaczego pracując na umowę o
    pracę w wymiarze 3/4 etatu (rozliczany godzinowo w okresie 3 miesięcy -
    praca na 2 zmiany także soboty/niedz.) po 7 miesiącach powinienem dostać 7 *
    6h * 20/12 = 70h urlopu. Pomijam fakt, że pracuję praktycznie na pełny etat,
    ale ponadliczbowe godziny są liczone jako "premia".

    W zeszłym roku wzięłąm 8 dni urlopu.

    Ku mojemu zdzwieniu, na rozliczeniu zaległych do wykorzystania mam 6h (0,75
    dnia). Czy skoro pracuje na 6h (3/4 etatu), firma nie powinna przyjmować 1
    dzień = 6h? Bo z tego wynika, że przyjmują 8h i jest to ewidentne chamstwo,
    ponieważ w skali roku tracę 5 dni urlopu...

    Miles

  • 2. Data: 2006-01-10 16:39:08
    Od: "Miles" <m...@i...USUNTO.pl>

    Oczywiście topic miał być:

    Urlop w przypadku pracy na 3/4 etatu - proszę o wyjaśnienie..

    sorki,

    Miles

  • 3. Data: 2006-01-10 20:46:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Miles" <m...@i...USUNTO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjmować 1 dzień = 6h? Bo z tego wynika, że przyjmują 8h i jest to
    > ewidentne chamstwo, ponieważ w skali roku tracę 5 dni urlopu...

    Liczy się wymiar w dniach 8-godzinnych. Ale to na to samo wychodzi,
    czyli po kolei:
    Zwykły wymiar urlopu (1/1 etatu) - 20/12 *7= 12 dni (po 8 h czyli 96
    godzin)
    Wymiar na 3/4 etatu - 20/12 *7 *3/4 = 9 dni (po 8 h czyli 72 godzin).

    Wymiar urlopu dla niepełnoetatowców liczy się jako 3/4 urlopu po 8h.
    Wychodzi na to samo co 12 *6 = 9 *8.
    Czyli swoich 6-godzinnych dni masz 12, ale jakbyś je wykorzystała to na
    świadectwie pracy by pisało 9 dni (72 godziny)(po 8h).

    Jeżeli wykorzystałaś 8 dni (po 6h) czyli 48 godziny to powinno ci
    zostać jeszcze 24 godziny - czyli twoje 4 dni.

    Jeżeli został ci 1 dzień (6h) czyli oni źle przyjeli że masz te 9 dni
    wyliczone po 6 godzin. Prawidłowo powinno być po 8 godzin. Bo wymiar
    urlopu wylicza się jakby dzień był 8-godzinny. Jeżeli nie będą się z tym
    podejściem zgadzać to niech zadzwonią do pip, a jak nadal nie to ty to
    zrób i weź na piśmie potwierdzenie od nich (pipu) jak to się liczy ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-01-10 20:56:21
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    poguglaj po grupie, bo temat był jakiś czas temu wałkowany.
    W skrócie - urlop tj. ilość dni urlopu wynikająca z kp (np. podstawa
    urlopowa) w wymiarze 1/12 wymiaru urlopowego za każdy przepracowany
    miesiąc.
    W przypadku pełnego jest to np. 20 dni po 8 godzin (przy wymiarze
    20-dniowym), w przypadku 3/4 etatu przy wymiarze 20 dni masz do
    wykorzystania w roku (20 * 3/4) czyli 15 dni urlopu po 8 godzin co łącznie
    daje 120 godzin urlopu. Urlop moze być uznany jedynie w dni pracy i w
    ilości godzin pracy.
    jak masz zastrzeżenia to udaj sie do najblizszego biura rachunkowego i
    zapłać za konsultację :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---