PracaGrupypl.praca.dyskusjeHasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje › Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
    From: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
    Date: Wed, 23 Apr 2003 18:05:57 +0200

    "Macias" <m...@w...pl> wrote in message news:b86cmg$sv3$1@news.onet.pl...

    > działkach rynku. Ile razy zdarzyło Wam się odprawiać klienta,
    > znajomych, etc. z kwitkiem, bo mieli dla Was zlecenie, w którym nie
    > czujecie się najlepiej? Pewnie nie raz. Dlatego nie marnujmy dalej
    > takich szans. Nie zrobię tego ja, nie zrobisz Ty, ale zrobi ktoś, kto
    > jest z nami w spółce...

    Słowem ja, do którego klient ma zaufanie, mam go kierować do kogoś, kto sam
    nie radzi sobie w obranym biznesie?

    > Mi przyświeca przy tworzeniu tego przedsięwzięcia jedna zasada:
    > wszyscy (zainteresowani) coś dokładamy, wszyscy mamy udziały.
    > Formalności, szczegółowe rozliczenia, analizy, itd. trzeba
    > przedyskutować.

    Może najpierw sprecyzuj swoją wizję, ze szczególnym uwzględnieniem źródła
    zysków ("mieć udziały" nie oznacza jeszcze niczego dobrego).

    > Co jest naszą siłą?
    > Że praktycznie bez przeszkód możemy działać na terenie całego kraju
    > (na razie nie mówię o ekspansji zagranicę).

    Co jest naszą słabością? Że nie istnieje coś takiego jak "my" i starczy 10%
    osób, które przypiszą sobie wydumane kwalifikacje a cały holding otrzyma
    etykietkę całkowicie niewiarygodnego.

    > Że będą ze sobą współpracować ludzie, którzy wspólnie mogą zrobić
    > tyle razy więcej, ilu ich będzie.

    Ale dzielić się te zyski będzie na tyle samo, dzięki czemu lepsi będą
    finansować gorszych? Jakbym to już skądś znał. Tak! Z historii!

    > Przecież wspólnymi siłami pociągniemy i księgowość, i administrację,
    > i logistykę, itd.

    Kto "my"? Kto się pod czym podpisze?

    > Myślicie, że się zagalopowałem? Pomysł, owszem,
    > świeżo się pojawił (przynajmniej u mnie), może piszę nieco chaotycznie
    > (w ciągu liniowym - z głowy na klawiaturę),

    Owszem. Taka metoda tworzenia sprawdza się w literaturze, nazywają toto
    strumieniem świadomości. W biznesie bardziej przydatne jest poczucie
    realizmu.

    > Powiedzcie, że się mylę, a na pewno znajdzie się sposób na obalenia
    > Waszych argumentów przeciw :)

    Podaj konkrety, a z pewnością my podważymy ich zasadność.

    > Zapraszam do dyskusji. Ja rzuciłem tylko hasło - hasło rozpracujmy
    > i działajmy!

    Weźmy się i zróbcie. Jaką część udziałów przewidujesz dla siebie za rzucenie
    pomysłu?

    Tomek Z.