PracaGrupypl.praca.dyskusjeHasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje › Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
  • Data: 2003-04-23 17:02:43
    Temat: Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Macias" <m...@w...pl> wrote in message news:b86er9$i9$1@news.onet.pl...

    > Nigdy nie byłeś w sytuacji "poszukuję pracy"? Nigdy nie zdarzyło się, że
    > w rejonie, w jakim się obracasz nie ma zajęcia dla osoby zajmującej się
    > tym, co Ty?

    Ja w ogóle krótko goszczę na rynku pracy, ale na razie - odpukać - nie
    narzekam. A na dekoniunkturę mam w zanadrzu kilka pomysłów, których nie
    jestem w stanie teraz zrealizować wyłącznie z braku czasu.

    > Czy to znaczy, że sobie nie radzisz?

    Chyba założyłeś inną odpowiedź na poprzednie pytanie.

    > Czy produkując świeczki musisz się znać na księgowości i odwrotnie?

    Chybiony przykład - tak. Ale jeśli do producenta świeczek pchają się osoby
    chętne do nabycia usług księgowych, to niech on te świeczki rzuci w cholerę.

    > Inna sprawa - siła takiej spółki w tym, że ma specjalistów z różnych
    > dziedzin i poradzi sobie z wieloma (rozbudowanymi, zahaczającymi o różne
    > działki) zleceniami, z którymi inni dadzą sobie być może spokój.

    Naprawdę tak uważasz? Ja jestem zdania, iż to właśnie specjalizacja pozwala
    na osiągnięcie najlepszych wyników. Teorię popiera praktyka - outsourcing
    jest coraz popularniejszy.

    > Nie napisałem, że mam receptę albo pomysł na każdą listwę w tym
    > pomyśle. To jest kwestia do przedyskutowania i na pewno konsultacji
    > prawnej.

    Ale to jest założenie kluczowe! Jeśli nie wiesz, jak miałoby to wyglądać od
    strony prawno-organizacyjnej, to jesteś li tylko właścicielem utopijnej
    idei.

    > Wszystko da się sensownie rozwiązać - dzieląc spółkę na działy,
    > stosując system prowizyjny, udziałowy (udziały w danym zleceniu), itp.

    Czyli - spółkę? A jaką? Będącą czyją własnością? Zarządzaną jak i przez
    kogo?

    > Nie rozumiem pytania. Przepraszam, może coś źle pojmuję?

    W sposób nieprecyzyjny drążyłem kwestię osobowości prawnej jednostki zwanej
    umownie holdingiem.

    > Zadaj konkretne pytanie, ja postaram się podać konkrety.

    Jak ma być zorganizowana taka firma, gdzie ma być zarejestrowana, jakie
    prawa i obowiązki ma mieć jej członek/pracownik/whatever, skąd wezmą się
    pieniądze na koszty organizacyjne i administracyjne, kto ma pozyskiwać
    zlecenia, jak będą one dzielone, jak weryfikować umiejętności
    członków/pracowników, kto będzie prowadził księgowość, kto i na jakich
    prawach będzie reprezentował firmę w mieście mieszczącym siedzibę i poza nim
    i tak dalej.

    Tomek Z.