PracaGrupypl.praca.dyskusjeHURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy › Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
  • Data: 2010-03-18 00:18:26
    Temat: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Od: max441 <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jotte napisał:

> [...]
    > składki?

    > Dlaczego?

    > A czy sprawiedliwe jest wg ciebie, że musi płacić np. za lokal, w którym
    > nic nie zarobił?
    > IMO za to, że nic nie zarobił to nie płaci podatku.
    > A może mu jeszcze dopłacić z kiesy państwowej, bo nic wprawdzie nie
    > zarobił, ale przecież miał koszty, więc stracił?

    > No wiesz... Dla mnie niesprawiedliwe jest np. to, że płacę 40% składki
    > OC chociaż _nigdy_ nie zrobiłem szkody komunikacyjnej, a ktoś inny też
    > płaci 40% chociaż nie zrobił szkody tylko przez 7 lat.

    Właściwie to przyznam Tobie rację. Jak ktoś decyduje się na prowadzenie
    DG to powinien liczyć się z ryzykiem i wszelkimi konsekwencjami jakie
    się z tym wiążą, zgodnie z obowiązującym prawem. A moje rozumowanie
    raczej było skierowane w kierunku osób tzw. "samozatrudnionych", którzy
    pracują sami, nie posiadają kapitału i w początkowym okresie mniejsze
    obciążenia ułatwiają im rozwinięcie skrzydeł. Ale właściwie to są i ulgi
    w składkach dla rozpoczynających DG.
    Masz rację.

> [...]
    > Jeżeli programista ma przychodzić do pracodawcy w określone dni o
    > określonej godzinie i o określonej wychodzić, wykonywać pracę pod jego
    > nadzorem (dziś pan napisze moduł taki, jutro procedurę taką, a pojutrze
    > przetestuje) to jest to umowa o pracę niezależnie od tego co będzie
    > napisane na papierku.
    > Ale jeśli takich obowiązków on nie ma to umowa o dzieło jest jak
    > najbardziej na miejscu. Rozmaitość form umów w połączeniu z prawnymi
    > uregulowaniami mającymi na celu utrudnienie manipulacji to dobry
    > kierunek. Chociaż u nas z aktami okolicznymi i realizacją nie

    Ja to rozumiem, że określone warunki pracy wymagają zastosowania
    odpowiedniej umowy. Tylko np. w drugim wymienionym przez Ciebie
    przypadku można chyba zastosować równie dobrze umowę o dzieło jak i
    umowę o pracę w formie telepracy?