PracaGrupypl.praca.dyskusje › Grupowiecze proszę doradźcie !!! Nie wiem co wybrać ?

  • 1. Data: 2003-01-14 11:25:42
    Temat: Grupowiecze proszę doradźcie !!! Nie wiem co wybrać ?
    Od: "x" <n...@p...com>

    Stanąłem dziś przed nielada dylematem ! Muszę podjąć decyzję, która
    zadecyduje o mojej dalszej karierze.

    Jestem absolwentem renomowanej krakowskiej uczelni, kierunku
    najpopularniejszym chyba obecnie w Polsce czyli Zarządzanie i Marketing.
    Oprócz tego, jestem jeszcze studentem 3 roku informatyki na uczelni
    prywatnej. Moja druga uczelnia (ta na której obecnie studiuję) zaoferowała
    swoim studentom wyjazd na stypendium zagraniczne do Niemiec, do Bielefeld w
    ramach programu SOCRATES/ERAZMUS. Złożyłem niezbędne dokumenty i odziwo
    udało mi się zakwalifikować na ten wyjazd. Wyjazd jest na jeden semestr
    akademicki i o tyle atrakcyjny, że jest on jeszcze dofinansowany w wysokości
    150 Euro na miesiac, nie dużo ale zawsze coś. Bede jeszcze miał darmowy
    bilet na komunikację miejską w Bielefeld i najbliższych okolicach.

    Jak by było mało tych wspaniałych wiadomości, zostałem zaproszony na rozmowę
    kwalifikacyjną do średniej wielkości firmy z 100% polskim kapitałem. Myśle
    sobie: w sumie jade do Niemiec, to już mi na tej pracy nie zależy, ale pójde
    porobie sobie jaja, krzykne 2 tys. zł netto na ręke i napewno mnie nie
    zechcą. Warto tu wspomnieć, że obecnie wg. KP apsolwent taki jak ja może
    otrzymać wynagrodzenie zgodnie z prawem 400 zł netto. (zawsze mówiłem 1,2
    tys. zł na ręke i nigdy mnie nie chcieli).
    Rozmowa odbyła się w ostatni piątek, panie uśmiechały się od ucha do ucha
    jak im opowiadałem o moim hobby, ogolnie było bardzo wesoło i wcale nie
    żałowałem, że tam poszedłem. Dziś rano (poniedziałek) odebrałem telefon od
    tej samej firmy, żeby się do nich stawić na dalsze postępowanie
    kfalifikacyjne. Myśle sobie: czyżby mi faktycznie dać te 2 tyś. na ręke?
    Rozmowa odbyła się z prezesem, który zaoferował mi prace w dziale marketingu
    ich firmy !!!
    Nie dał mi coprawda tyle ile chciałem, zaproponował tys. zł brutto na okres
    próbny na trzy miesiące a potem to się zobaczy. Pensja będzie zależała jak
    zaprezentuję przez ten okres. Prezes zaznaczał, że na rozmowie były jeszcze
    takie osoby, które mówiły, że na okresie próbnym mogą pracować za darmo!

    Co wybrać ??
    Pracę w dziale marketingu, za 1 tys. zł w którym wg. prezesa się dużo naucze
    i będe miał możliwość zdobycia doświadczenie. Czy, semestralne stypendium w
    Niemczech, na którym będe mógł poznać ludzi z innego kraju oraz podszlifować
    swój język niemiecki, może też nawet popracować ( będzie taka legalna
    możlowść). Dziś dowiedziałem się także na uczelni, że jeszcze będzie można
    coś wyrwać od władz uczlnie jakieś dofinansowane na ten cel.

    Ciężki orzech do zgryzienia - poradźcie proszę !!!

    Pozdrawiam

    Robert

  • 2. Data: 2003-01-14 11:38:33
    Od: "Jarek Fostacz" <j...@w...pl>

    Ciekawa sytuacja. Nie zazdroszczę dylematu, choć zazdroszczę możliwości
    wyboru.
    To, co powiem nie powinno być brane "na szalę, która przeważy", ale ja na
    pewno wybrałbym stypendium zagraniczne. Może być sto różnych kryteriów
    wyboru, ale ja zastosuję jeden:
    Po powrocie do kraju będzie Pan naturalnie dostać jak najlepszą posadkę. Co
    będzie lepiej wyglądało na Pańskim CV:
    trzymiesięczna praktyka w prywatnej firmie, czy stypendium w Niemczech?
    Proszę się dobrze zastanowić i życzę trafnego wyboru.
    Pozdrawiam
    jarfos

  • 3. Data: 2003-01-14 11:40:36
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Ciężki orzech do zgryzienia - poradźcie proszę !!!
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Robert

    Jedz do Niemiec. Stypendium w EUR zawsze lepsze od stypendium w tej firmie w PLN.

    mer

  • 4. Data: 2003-01-14 11:41:30
    Od: "januszk..." <s...@p...onet.pl>

    ja też jastem za !!!!!

    Użytkownik jacek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b00t2f$m6i$...@n...onet.pl...

  • 6. Data: 2003-01-14 11:49:01
    Od: Dorita <d...@t...pl>

    Ja rowniez postawilambym najpierw na ksztalcenie-czyli wyjazd do
    Niemiec. w zyciu sie jeszcze dosc napracujesz.

    zycze dobrych wyborow
    Dorita

  • 7. Data: 2003-01-14 11:50:24
    Od: "s" <k...@w...pl>

    1 tyś to nie jest rewelka wszak ciężko jest znaleźć pracę
    to zdecydowanie polecam niemcy

    wrócisz możesz szukac dalej albo wrócic do firmy która ci zaproponowała te
    warunki (ja bym powiedział jaka szansa stoi przed mna i poprosił o mozliwośc
    kontaktu po stypendium - jak cie uszanują to choc będziesz mógł zadzwonić -
    kolega miał podobna sytuację i przyjeli go po powrocie

    hej
    s.

  • 8. Data: 2003-01-14 11:55:48
    Temat: Re: Grupowiecze proszę doradĽcie !!! Nie wiem co wybrać ?
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Tue, 14 Jan 2003 12:25:42 +0100, gdy "x" <n...@p...com>
    napisał:

    >Stanąłem dziś przed nielada dylematem ! Muszę podjąć decyzję, która
    >zadecyduje o mojej dalszej karierze.

    [...]

> [...]
    >coś wyrwać od władz uczlnie jakieś dofinansowane na ten cel.
    >
    >Ciężki orzech do zgryzienia - poradźcie proszę !!!

    Witaj imienniku,

    Moim zdaniem powinieneś wybrać stypendium jeśli sądzisz, że da Ci ono
    (poza wspaniałym przeżyciem) jakąś dodatkową wartość na rynku pracy,
    jeśli będziesz miał za co się tam utrzymać i znasz dobrze język.

    Co do pracy, na razie faktem jest 1kzł brutto, za trzy miesiące mogą się
    z Tobą pożegnać, albo zaproponować tyle samo. I po co zamykać sobie
    szansę? Rozumiem, że na rozmowie kwalifikacyjnej nie powiedziałeś nic o
    wyjeździe? Myślę, że powinieneś był to zrobić - jest to świetna
    alternatywa i jeśli zależy im na przyjęciu akurat Ciebie, mogliby
    zaoferować więcej (np. określić już teraz potencjalne obowiązki i
    zarobki po okresie próbnym).

    pzdr
    Robert

  • 9. Data: 2003-01-14 12:04:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Jan 2003 12:25:42 +0100, "x" <n...@p...com>
    zakodował:
    >zaprezentuję przez ten okres. Prezes zaznaczał, że na rozmowie były jeszcze
    >takie osoby, które mówiły, że na okresie próbnym mogą pracować za darmo!

    To już jego problem ;)

    >Co wybrać ??

    IMO lepszą inwestycją będzie wyjazd na stypendium. Ludzi z pewnym
    doświadczeniem jest na pęczki i nie będzie to duży atut.
    1. Nawiążesz kontakty (które w przyszłości mogą się przydać na różne
    sposoby - przy szukaniu pracy w Niemczech, jako atutu w pracy w firmie
    kooperującej z niemcami itd.).
    2. Podszlifujesz język
    3. Zdobędziesz doświadczenie w pracy w międzynarodowej grupie
    4. Nauczysz się tego, co będą uczyć

    Ale wybór należy do Ciebie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-01-14 12:12:54
    Temat: Re: Grupowiecze proszę doradĄcie !!! Nie wiem co wybrać ?
    Od: "x" <n...@p...com>

    [...]
> [...]
    > alternatywa i jeśli zależy im na przyjęciu akurat Ciebie, mogliby
    > zaoferować więcej (np. określić już teraz potencjalne obowiązki i

    Tak, oczywiście nie nie mówiłem o moich planach związanych z wyjazdem.
    Uznałem, że jeśli powiem o moim wyjezdzice to się zapytają po co w ogole tu
    przyszedłem i chyba mi podziękują.
    W sumie to powinienem o tym powiedzieć na drugiej rozmowie jak, prezes
    oznajmił mi, że wybór pada na mnie i proponował mi pracę. Ale jednak
    przemilczałem ten fakt, prosząc o czas na podjęcia decyzji. Odpowiedź mam
    dać do jutra. czyli do 15 stycznia.
    Trochę się prezes zdziwi, koleś (czyli ja) przeszedł sito rekrutacyjne na
    stanowisko które ubiegało się 150 osób ( niektóre ponoć deklarowały chęć
    pracy za darmo w okeresie próbnym) a jak już się mu proponuje stanowisko to
    rezygnuje z niego. Ale co tam, faktycznie jest to już moja ostatnia szans na
    wyjazd tego typu, mogę sobie jeszcze w ten sposób poprawić moje CV.

    A tak jeszcze na marginesie to o pracy tej dzowiedziałem się z ogłoszenia w
    dodatku praca z wyborczej. Pomimo tego, że nie mam w tej firmie zadnych
    znajomości czyli tzw. "pleców" mogę mieć to stanowisko, ale pwenie
    zrezygnuje. Fynika z tego, że jeszcze nie jest tak źle i bez znajomości
    można coś jeszcze znaleźć.

    Pozdrawiam wszystkich szukających pracy,
    NIE ŁAMĆIE SIĘ

    Robert