PracaGrupypl.praca.dyskusje › Grupowiecze proszę doradźcie !!! Nie wiem co wybrać ?

  • 21. Data: 2003-01-14 22:40:24
    Temat: Re: Grupowiecze proszę doradźcie !!! Nie wiem co wybrać ?
    Od: "myst" <b...@p...onet.pl>

    STYPENDIUM

    ja bylem w Danii 2 lata temu i to bylo cos !!!
    i na pewno o wiele bardzioej bedzie cie to qwyrozniac sposrod innych niz
    jakas 3 miesieczna praktyka w marketingu
    polecam
    pozdrowienia
    myst

  • 22. Data: 2003-01-14 23:13:32
    Od: "Grochu" <g...@g...nospam.pl>

    Byłem w Bielefeld dwa miesiące na praktyce w dziale IT w dużej
    międzynarodowej firmie.
    Powiem tyle: jeśli jedziesz tam na stypendium to nie będzie źle, sporo
    Polaków (paru studentów właśnie poznałem którzy byli tam na stypendiach),
    warunki w jakich ich zakwaterowali były całkiem niezłe. Jeśli masz możliwość
    to polecam wziąć rower (albo kupić tam na flomarkcie).

    A co do Twojego dylematu: jedź, praca nie zając - przynajmniej ta, którą ci
    oferują, nie jest na tyle atrakcyjna, aby z jej powodu rezygnować z wyjazdu.
    Po powrocie na pewno będziesz lepiej znał języki (np. turecki, często się go
    tam słyszy hehe), troche świata zobaczysz, a może u nas w międzyczasie się
    sytuacja poprawi. A jeśli się nie poprawi to może się gdzieś zawczasu
    zahaczysz u Niemiaszków?

    Z drugiej strony patrząc, ta moja praktyka mało kogo tak naprawdę
    interesowała kiedy szukałem pracy, chociaż jest to jak najbardziej w moim
    fachu (jestem informatykiem), ale znalazłem pracę dość szybko, i to za
    całkiem sensowne, jak na początek, wynagrodzenie.

    Także w sumie warto wyjechać, a praca się i tak jakaś w końcu znajdzie - w
    końcu masz już niezłe wykształcenie, a jak dodasz do tego magistra
    informatyki i dwa języki obce - nie masz się co przejmować.

    Jedź!!!

    Pozdrawiam

    Grochu

  • 23. Data: 2003-01-15 08:08:09
    Od: "Wojtek Jablonski" <w...@s...pl>

    Użytkownik "x" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > prywatnej. Moja druga uczelnia (ta na której obecnie studiuję) zaoferowała
    > swoim studentom wyjazd na stypendium zagraniczne do Niemiec, do Bielefeld
    > ramach programu SOCRATES/ERAZMUS. Złożyłem niezbędne dokumenty i odziwo
    > udało mi się zakwalifikować na ten wyjazd. Wyjazd jest na jeden semestr
    > akademicki i o tyle atrakcyjny, że jest on jeszcze dofinansowany w
    wysokości
    > 150 Euro na miesiac, nie dużo ale zawsze coś. Bede jeszcze miał darmowy
    > bilet na komunikację miejską w Bielefeld i najbliższych okolicach.

    (...ciach...)

    Z jednej strony skoro skonczyles juz jedna uczelnie, do najmlodszych sie nie
    zaliczasz ;-) i najwyzsza pora zaczac zdobywac doswiadczenie, z drugiej
    strony oferta pracy w jakiej tam firmie za 1000 brutto w marketingu (w
    dziale marketingu w badziewnej firmy raczej ciezko sie wykazac - chyba ze to
    akwizycja a nie marketing) kontra stypendium hmm - przychylabym sie do
    wyjazdu do Niemiec :-)

    Wojtek

  • 24. Data: 2003-01-15 09:13:18
    Od: "josef" <l...@O...pl>

    Laik by wybrał stypendium zagraniczne ale " absolwent renomowanej
    krakowskiej uczelni, kierunku
    najpopularniejszym chyba obecnie w Polsce czyli Zarządzanie i Marketing" -to
    już ma problem :-)))

  • 25. Data: 2003-01-15 10:27:11
    Od: "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl>

    ... i ja dorzucę swoje "dwa grosze"
    powiem krótko - STYPENDIUM - praca nie zając, a potem będziesz miała większe
    możliwości, samam byłam na 1,5 miesięcznych praktykach w Berlinie...... i
    ten czas wspominam bardzo miło :))
    tak więc nie zastanwiaj się tylko jedź do Niemiec

    pozdrawiam - Dana

  • 26. Data: 2003-01-15 10:31:30
    Od: "anna " <a...@N...gazeta.pl>

    josef <l...@O...pl> napisał(a):

> [...]
    > już ma problem :-)))
    >
    > radzę jechać na stypendium, tam się wiele nauczysz, naprawdę nic nowego nie
    dodam bo zrobili to moi przedmówcy.Ale powiem Ci jedną rzecz ja do końca
    życia sobie nie daruję że nie wyjechalam do Ameryki, ale rodzice mnie nie
    puścili chociaż bylam dorosla. Takie to były czasy, a język angielski już
    wtedy znalam.Nie spróbowałam i dlatego każdemu młodemu powiem JEDZ!!!!!!!

  • 27. Data: 2003-01-15 13:31:15
    Od: "x" <n...@p...com>

    Tak jak grupa doradzała, odmówiłem dziś prezesowi tej oferty.

    Dało się wyczuć w głosie prezesa wyraźne niezadowolenie, ale pomimo tego
    życzył mi powodzenia :)

    Zapytany: czy widział by jakąś możliwość zatrudnienia mnie po moim
    przyjezdzic, kazał się kontaktować.
    Nie zabrzmiało ciekawie, ale wydaje się, że nie zamknąłem sobie furtki w tej
    firmie.

    Czy dobrze zrobiłem ? czas pokaże.

    Dziękuje wszystkim za zabranie głosu.

    Pozdrawiam