PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zachowanie poufnosci.

  • 1. Data: 2003-01-14 10:08:15
    Temat: Zachowanie poufnosci.
    Od: "Gutek" <g...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pracuje w firmie XXX handlujacej sprzetem komputerowym, z kolei ta
    wspolpracuje z firma YYY swiadczaca uslugi internetowe. (www, sklepy int.)

    Wlasciciel firmy YYY zada odemnie abym podpisal umowe o zachowaniu
    poufnosci (kondycja finansowa, organizacja produkcji, reklama,
    osiagniecia techniczne, strategie biznesowe, hasla).
    Nadmieniam ze do tych danych nie mam dostepu

    Czy moge w przyszlosci miec jakies problemy gdybym w przyszlosci sam
    zalozyl firme o podobnym profilu.
    Dodam ze studiuje informayke (kierunek Bazy danych) i byc moze przy
    naplywie wiekszej gotowki sam zaloze podobny biznes.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-01-14 10:15:49
    Temat: Re: Zachowanie poufnosci.
    Od: wer <w...@w...pl>

    Gutek wrote:
> [...]
    > osiagniecia techniczne, strategie biznesowe, hasla).
    > Nadmieniam ze do tych danych nie mam dostepu

    Jestes pracownikiem firmy XXX wiec tylko ona moze wymagac podpisania
    umowy o poufnosci. Firma YYY i XXX moga miec wzajemnie podpisane takie
    umowy. Pracujac w firmie XXX masz sluzbowo informacje o firmie YYY wiec
    obowiazuje Cie poufnosc.

> [...]
    > Dodam ze studiuje informayke (kierunek Bazy danych) i byc moze przy
    > naplywie wiekszej gotowki sam zaloze podobny biznes.

    Jesli masz podpisana umowe o zakazie konkurencji z pracodawca to przez
    jakis czas po zwolnieniu nie mozesz swiadczyc dzialalnosci podobnej, ani
    pracowac w podobnej firmie, ale za to pracodawca musi Ci placic. Firma
    YYY nie jest twoim pracodawca, wiec z nimi nie masz umowy o zakazie
    konkurencji. Chyba, ze w zakazie konkurencji z twoja firma XXX jest
    klauzula, ze dotyczy uslug swiadczonych przez firmy wspolpracujace. Po
    wygasnieciu umowy o zakazie konkurencji mozesz robic co chcesz.

    wer