PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki kierunek ..... ?

  • 1. Data: 2003-01-14 09:45:49
    Temat: jaki kierunek ..... ?
    Od: ":[ morbias ]:" <m...@w...pl>

    Witam!
    Chcialem poznac wasza opine w pewnej kwestii...
    Od razu uprzedzam ze nie czytam tej grupy zbyt czest wiec nie wiem
    czy niedawno byla o tym dyskusja, z gory przepraszam jesli tak.

    Wiec tak sie zastanawiam, czy istniej dzis jakis kierunek studiow
    (jakas specjalnosc) na ktora jest jakies wikeksze zapotrzebowanie na rynku.
    Czy to prawda ze ostatnio wzrasta zapotrzebowanie na specjalistow
    od ochrony przyrody?
    Czy sa jakies prognozy na ten temat?
    Czy tez jest to moze rzecz raczej trodno przewidywalna?

    dzieki za info..

    --
    _____________________________
    Michal

  • 2. Data: 2003-01-14 11:38:00
    Temat: Odp: jaki kierunek ..... ?
    Od: "januszk..." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik :[ morbias ]: <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b00m7k$ctv$...@j...coi.pw.edu.pl...
> [...]
    rynku.
    > Czy to prawda ze ostatnio wzrasta zapotrzebowanie na specjalistow

    bardzo bym chciał, żona od roku szuka pracy w zawodzie, po ochronie
    środowiska we wrocławiu

    > Czy sa jakies prognozy na ten temat?
    > Czy tez jest to moze rzecz raczej trodno przewidywalna?

    raczej tak.

    > dzieki za info..
    >
    > --
    > _____________________________
    > Michal

    januszk...

  • 3. Data: 2003-01-14 17:50:48
    Temat: Re: jaki kierunek ..... ?
    Od: "Slimor" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > od ochrony przyrody?
    > Czy sa jakies prognozy na ten temat?
    > Czy tez jest to moze rzecz raczej trodno przewidywalna?

    Moim zdaniem to jest kiepski sposob wybierania studiow.
    Nikt nie jest w stanie przewidziec gdzie akurat dostanie prace i w jakiej
    branzy.
    Moim zdaniem trzeba studiowac cos czym sie interesujemy.
    Najlepiej jest wybrac jakas konkretna szkole pogadac ze studentami przejzec
    przedmioty ktore bedzie sie miec przez 5lat i sprawdzic czy dana szkola
    oferuje cos ciekawego.
    Nie ma sensu chyba meczyc sie 5lat na studiach ktore kogogs nie interesuja a
    po moze okazac sie ze dostanie sie prace w zupelnie innej branzy.

    pozdrawiam
    slimor

  • 4. Data: 2003-01-14 18:19:27
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > od ochrony przyrody?
    > Czy sa jakies prognozy na ten temat?
    > Czy tez jest to moze rzecz raczej trodno przewidywalna?

    Filologia angielska + jakis ekonomiczny, moze byc handel zagraniczny

    ale tylko JEDNOCZESNIE :)
    Wojtek

  • 5. Data: 2003-01-14 18:28:21
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > przedmioty ktore bedzie sie miec przez 5lat i sprawdzic czy dana szkola
    > oferuje cos ciekawego.

    tylko ktory maturzysta jest w stanie zrozumiec co to za przedmioty?
    imho to rada dobra dla kogos, kto chce robic 2gi fakultet...

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2003-01-14 22:42:22
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> writes:

    > tylko ktory maturzysta jest w stanie zrozumiec co to za przedmioty?

    nie przesadzajmy, wystarczy rozmowa z kims, kto juz studiuje.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 7. Data: 2003-01-14 23:23:12
    Od: "Grochu" <g...@g...nospam.pl>

    1. na pewno warto, oprócz angielskiego i niemieckiego,
    _dobrze_ nauczyć się jakiegoś mniej popularnego języka obcego, np. rosyjski
    może byc za parę lat
    bardzo mocnym atutem, ew. francuski (no bo unia itd), hiszpański, włoski

    2. do tego warto liznąć trochę ekonomii (handel, marketing itp)

    ale to wszystko dobrze jest robić OBOK czegoś, co cię naprawdę interesuje,
    wtedy jesteś przygotowany na wiele okoliczności

    tak se to właśnie obmyśliłem

    pozdrawiam

    Grochu

  • 8. Data: 2003-01-14 23:47:55
    Od: "Sengir" <s...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > od ochrony przyrody?
    > Czy sa jakies prognozy na ten temat?
    > Czy tez jest to moze rzecz raczej trodno przewidywalna?
    Moim zdaniem lepiej studiować nawet jakis mało "atrakcyjny" kierunek, który
    się lubi, i w którym się dzięki temu będzie dobrym, niz męczyć się na jakiś
    "dobrych" studiach do których się nie ma zapału i talentu.
    Jak to mówią, 'rób to co umiesz jak najlepiej możesz, a pieniądze same cię
    znajdą'.
    Lepiej być faktycznie specjalistą w mniej popularnym fachu niż średnim
    ekonomistą czy informatykiem.

  • 9. Data: 2003-01-15 19:04:28
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sengir" <s...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ekonomistą czy informatykiem.
    >
    > A myślicie że ja jak szłam na zarządzanie to miłam pojęcie co to znaczy?
    Ryzyko jest zawsze, ale teraz jestem prawie po studiach i już bogata!
    Mierz siły na zamiary i tyle
    Pozdrawiam
    Ania

  • 10. Data: 2003-01-15 22:38:07
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Wed, 15 Jan 2003 00:23:12 +0100, gdy "Grochu"
    <g...@g...nospam.pl> napisał:

> [...]
    >może byc za parę lat
    >bardzo mocnym atutem, ew. francuski (no bo unia itd), hiszpański, włoski

    Mysle, ze pod tym wzgledem mozna myslec o kazdym z jezykow unijnych, bo
    przeciez dlaczego nie mamy otwierac firm (czy byc zatrudnianymi) w
    Grecji czy Estonii lub wchodzić na tamte rynki.

    Robert