PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie się podziali programiści › Re: Gdzie się podziali programiści
    From: herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gdzie się podziali programiści
    Date: Fri, 15 Sep 2006 14:46:26 +0200

    A czy ja napisałem, że go zatrudnię?
    Nie zatrudniłby za kłamstwo, bo 5 lat siedzieć w c i nie wiedzieć co to
    malloc to zwykłe oszustwo, bo nie wyobrażam sobie przez 5 lat pisać w stylu
    "Hallo world".

> [...]
    > jakiejś fabryki softu
    > w outsource'ing bo kasa wieksza... a ja w to miejsce biore kolejnego
    > czlowieka z potencjalem.
    >
    > To transakcja wiązana - mam niski budzet wiec klepacz dostaje 1500 netto
    > na wejście - i więcej raczej nie bedzie
    > (no chyba ze sie zakotwiczy mocno w projekcie - wtedy dodatkowa premia
    > ryczutem co miesiąc)
    > Więc ogólnie pieniążki niskie, pracy dużo (bardzo dużo) - ale w zamian
    > człowiek wychodzi z praktyką w CV,
    > i z zapleczem wiedzy umożliwiającym swobodne przebicie się przez
    Ot i tak ja też zaczynałem przygodę z programowaniem, ale w firmie pojawił
    się dużo większy budżet, pozatym stałem się trudny do zastąpienia(trudny bo
    nie ma ludzi niezastąpionych), więc dostałem to co chciałem (no prawie) i
    zostałem, bo nie jest tak łatwo o taką kasę jaką dostaję, nawet w
    największych firmach trzeba odrobić frycowe, czyli zbudować sobie pozycję
    zanim zaczną płacić.

    > Porządna znajomość MVC, observerów, dekoratorów, fasad i innych dupereli z
    > wzorców projektowych,
    > dotego JDBC, Log4J, Ant, lokalne składnice danych, szyfrowanie i inne
    > przydatne toolsy i technologie.
    > Przy rekrutacji nie oceniam wiedzy - bo tej wiedzy poprostu niema, szacuję
    > jedynie czy człowiek jest kumaty.
    I widzisz, w twojej firmie kiepsko liczy się pieniądze. Gość z
    doświadczeniem zrobi 4 razy tyle co ten bez w tym samym czasie, a weźmie
    2-4 razy więcej kasy, do tego nie zabierze tobie zbyt dużo, wykona soft w
    szybszym terminie, więc i koszty będą mniejsze, do tego zrobi to
    porządniej.
    Krótko, inwestycja w pracownika się opłaca, oczywiście trzeba mieć projekty,
    żeby mieć kogo przy nich posadzić, no i komputery.