PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC Niemcy

  • 11. Data: 2002-10-18 15:53:24
    Temat: Re: GC Niemcy
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Czemu Monachium jest takie drogie?

    He, he nie tylko Monachium. Rhein-Main (Frankfurt) rowniez :-) A tak
    powaznie, bo sa ogromne roznice gospodarcze miedzy landami. Najlepiej sie
    maja Hamburg, Hesja i Bawaria. A "nowe landy" to outsiderzy. I ta roznica
    sie poglebia, wiec raczej nie ma co ryzykowac "tanich" miejsc.

    AnD

  • 12. Data: 2002-10-18 15:57:11
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > I tu jest mały problem: mam trochę więcej niż 1,500PLN netto... Jak
    policzę
    > * 0,5 (z poprzednich postów wynika, że nie wyrzeźbię, bo sprawdzą, czy
    mała
    > chodzi do niemieckiej szkoły) to zostanie 1,6 - mieszkanie i życie i dla
    > żony zostaje jakieś 500EUR... Qrde, to się nie kalkuluje :( Jestem do
    przodu
    > jakieś 150EUR, ale żyję na 2 domy z dala od rodziny... Dobrze kombinuje?
    >
    > Lesio

    40k to tutaj obecnie srednia stawka dla ludzi swiezo po studiach z
    politechnik (absolw. uniwersytetu moze liczyc na 45-50k), wiec jesli masz
    dobre papiery i dosw. to zadaj wiecej, a jak nie - olej faszyte.

    Pozdrawiam,

    AnD

  • 13. Data: 2002-10-18 17:57:06
    Od: "waldek" <t...@g...net>

    U?ytkownik "Andree" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    <cut>

> [...]

    http://www.steuern-online.de/rechner/lohn2002/index.
    htm

    jak juz Ci mowil Andree - zalezy od czesci Niemiec, rodzaju ubezpieczenia
    itp.
    jako zonaty masz klase (Steuerklasse) 3. Jako singiel chyba 4. In der Kirche
    to wyznacznik jak mocno wierzysz - za wiare placisz podatek (mowiac szczerze
    to moj ulubiony podatek ;)

    > Jesli masz dwa domy (tzn. bardzo czesto odwiedzasz dom w Polsce i
    mieszkasz
    > w nim Ty, badz Twoja rodzina), to masz bardzo duza ulge podatkowa na
    > wynajmowanie mieszkania (chyba cala kase sie odlicza, jesli sie nie myle).

    z tym to jest tak troche roznie - z tego co sie dowiadywalem to jest to
    prawda dla kontraktow ponizej 2 lat. Jesli masz dluzszy to nic z tego. Ja
    sam mam mieszkanie w Kracku i chcialem jakos odpisac kaske, ale moja zona
    jest ze mna.
    Jeszcze jedna uwaga od swoich rachunkow odejmij sobie jeszcze jakies 30% na
    rzeczy o ktorych jeszcze nie wiesz. Nie zebym Cie straszyl - wlasne
    doswiadczenie.

    pozdro...

    waldek aka "project2501"

  • 14. Data: 2002-10-18 18:59:14
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

    > 40k to tutaj obecnie srednia stawka dla ludzi swiezo po studiach z
    > politechnik (absolw. uniwersytetu moze liczyc na 45-50k), wiec jesli masz
    > dobre papiery i dosw. to zadaj wiecej, a jak nie - olej faszyte.

    OK. Jeżeli można: z jakiego pułapu powinienem startować w niemeickich
    warunkach, gdy mam mgr inż informatyk i 10 lat dośwaidczenia w branży?

    Lesio

  • 15. Data: 2002-10-18 20:46:46
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:aopa9n$916$1@news.tpi.pl...

    > "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> wrote in message

    > Jak jest w wieku szkolnym (a jest) to kicha... Sprawdzą nie żonę, ale
    > dzieciaka... I zamiast 75% do ręki, około 50%, zgadza się?

    nie!!!! spoko- bez dziecka też masz to samo do ręki za wyjątkiem tylko
    150EUR jako rodzinnego

    pozdrówka, Slavo

  • 16. Data: 2002-10-18 20:55:55
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:aopljm$7d3$1@news.tpi.pl...

    > OK. Jeżeli można: z jakiego pułapu powinienem startować w niemeickich
    > warunkach, gdy mam mgr inż informatyk i 10 lat doœwaidczenia w branży?

    masz 10 lat doświadczenia i chcesz za 40k robić???? zapomnij! - to nie ma
    sensu myślełem, że jesteś tuż po studiach skoro mówisz o takiej kasie,
    50-60k to jest ok inaczej jak widzisz ci kalkulacje wychodzą dość kiepsko

    pozdrówka, Slavo

  • 17. Data: 2002-10-19 14:17:00
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > masz 10 lat doświadczenia i chcesz za 40k robić???? zapomnij! - to nie ma
    > sensu myślełem, że jesteś tuż po studiach skoro mówisz o takiej kasie,
    > 50-60k to jest ok inaczej jak widzisz ci kalkulacje wychodzą dość kiepsko

    Dokladnie. Niemiec w takiej sytuacji bierze wiecej ale powodem nie jest
    dyskryminacja, tylko fakt, ze jak przypuszczam nie wladasz niemieckim biegle
    (angielski tez jest istotny!). Jesli jest inaczej, mozesz jeszcze podbijac
    stawke.

    AnD

  • 18. Data: 2002-10-19 14:24:46
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    Kirche
    > to wyznacznik jak mocno wierzysz - za wiare placisz podatek (mowiac

    Wlasnie :-)) Tez mnie to bawi. Ciekawe ilu byloby w PL katolikow, jakby cos
    takiego wprowadzili? :-))
    Wyszloby, ze jest ich mniej niz w Polsce :-)). Tak mi sie wydaje.
    Oficjalnie, u nas kosciol utrzymuje sie z tacy. Ale jakos nie bardzo chce mi
    sie wierzyc.

> [...]
    > sam mam mieszkanie w Kracku i chcialem jakos odpisac kaske, ale moja zona

    O ile mieszkanie stoi puste (oficjalnie puste - rzecz jasna :-)), to wydaje
    mi sie, ze mozesz. Co prawda nie na podstawie doppelte haushaltsführung ale
    zdaje mi sie, ze powinienes probowac. Dawno wypelnialem zeznanie i juz
    troche nie pamietam.

    Pozdrawiam,

    AnD

  • 19. Data: 2002-10-20 15:39:45
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:aop49t$64s$1@news.tpi.pl...
> [...]

    > zostanie mi w r?ku kasy, gdy ?yae trzeba b?dzie na 2 domy. Je?eli komu?
    > potrzebna by?aby informacja o zarobkach, to mo?e przyj?ae poziom 40k

    IMHO - malo z tego zostanie

    Cena wynjamu w okolicach Frankfurtu/M:
    ja place za 55m^2 prawie 700 stow i jest to srednio tanio.

    Pozdr.
    Beny

  • 20. Data: 2002-10-20 16:20:52
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.de>

    Witam

    Użytkownik "lesios" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Co do twoich pytan zawartych w wiadomosci, to wszelkie dane mozesz
    znalezc w archiwum.

    Z tego co widze po dalszej czesci tego watku, nie jest to propozycja
    ktora specjalista z, jak piszesz 10 letnim doswiadczeniem, powinien rozwazac
    Zalezy to oczywiscie takze od branzy, ale za malo szczegolow.
    Powiedzmy: Analityk, Architekt : Zaczynalbym dyskusje od 65000 EUR/rok.

    Pozdrawiam
    Pawelek