PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC Niemcy

  • 21. Data: 2002-10-20 16:50:56
    Temat: Re: GC Niemcy
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:aouijj$5bj$06$1@news.t-online.com...
    > Cena wynjamu w okolicach Frankfurtu/M:
    > ja place za 55m^2 prawie 700 stow i jest to srednio tanio.

    okolice Monachium - ja place 615 za 48m2 i jest to bardzo tanio (bylo to juz
    tanio 2 lata temu)

    pozdrówka, Slavo

  • 22. Data: 2002-10-22 06:43:14
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

    > szkolnym

    > nie!!!! spoko- bez dziecka też masz to samo do ręki za wyjątkiem tylko
    > 150EUR jako rodzinnego

    No moment: raz mówicie, że żona i dzieci muszą być w Reich, raz mówicie, że
    nie.... To jak jest z tą różnicą pomiędzy 50% a 75% do ręki?

    Lesio

  • 23. Data: 2002-10-22 06:46:38
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dokladnie. Niemiec w takiej sytuacji bierze wiecej ale powodem nie jest
    > dyskryminacja, tylko fakt, ze jak przypuszczam nie wladasz niemieckim
    biegle
    > (angielski tez jest istotny!). Jesli jest inaczej, mozesz jeszcze podbijac
    > stawke.

    Władam polskim :), angielskim i rosyjskim... Niemiecki mniej niż podstawowy
    (tzn, że z głodu bym nie umarł, bo wiem jak jest chleb, masło i mleko, ale
    drogi już bym nie wytłumaczył).

    Lesio

  • 24. Data: 2002-10-22 06:51:25
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

    "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.de> wrote in message
    > Witam
    >
    > Użytkownik "lesios" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Co do twoich pytan zawartych w wiadomosci, to wszelkie dane mozesz
    > znalezc w archiwum.
    >
    > Z tego co widze po dalszej czesci tego watku, nie jest to propozycja
    > ktora specjalista z, jak piszesz 10 letnim doswiadczeniem, powinien
    rozwazac
    > Zalezy to oczywiscie takze od branzy, ale za malo szczegolow.
    > Powiedzmy: Analityk, Architekt : Zaczynalbym dyskusje od 65000 EUR/rok.

    Nie neguję, a inni grupowicze tylko mnie w tym utwierdzają. Nie znam
    niemieckich realiów i wychodzi na to, że przykładając polskie wychodzi się
    jak Zabłocki na mydle, bo są zupełnie nieadekwatne.

    Znalazłem fajną ofertę w dużej firmie w Berlinie (co pewnie nie jest już
    takie fajne, jak mówił bodajże Slavo) a Web Application Architecta.
    Sporządziłem swoją ofertę na 45k euro/rok, ale... jeszcze jej nie wysłałem
    :) Widzę, że trzeba podnieść stawkę :))

    Wielkie dzięki wszystkim
    Lesio

  • 25. Data: 2002-10-22 09:25:49
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message

    > No moment: raz mówicie, że żona i dzieci muszą być w Reich, raz mówicie,
    że
    > nie.... To jak jest z tą różnicą pomiędzy 50% a 75% do ręki?

    spokojnie... :-) fakt zameldowanie żony w Niemczech daje ci zmianę grupy
    podatkowej z I na III a co za tym idzie zmianę stawki opodatkowania (w
    Niemczech nie ma progów) - dzięki temu nie płacisz 50% tylko ok 25-30%
    podatków i ubezpieczeń. Gdy masz zameldowane dziecko dostajesz na nie
    rodzinne - stałą kwotę 150EUR. Fakt zameldowania dziecka nie wpływa na twoją
    grupę podatkową

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 26. Data: 2002-10-22 12:24:24
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:ap2ses$gdq$1@news.tpi.pl...

    (...)

> [...]
    > takie fajne, jak mówił bodajże Slavo) a Web Application Architecta.
    > Sporządziłem swoją ofertę na 45k euro/rok, ale... jeszcze jej nie wysłałem
    (...)

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze w Berlinie bez znajomosci niemieckiego
    trudno jest dostac lepsza pensje (w ogole trudno dostac cokolwiek). 45k dla
    poczatkujacego na rynku niemieckim programisty to w Berlinie chyba dobra
    pensja... Ale tez i koszty zycia sa tu znacznie nizsze.

    Pozdr.,

    --
    Shane

  • 27. Data: 2002-10-22 14:47:47
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

    "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> wrote in message
> [...]
    > podatków i ubezpieczeń. Gdy masz zameldowane dziecko dostajesz na nie
    > rodzinne - stałą kwotę 150EUR. Fakt zameldowania dziecka nie wpływa na

    Jestem spokojny :) Teraz pozostaje sprawa kontroli obecności żony... Mogą
    to sprawdzić? Albo, czy mała chodzi do niemieckiej szkoły? I co, jak
    sprawdzą? Ekspresowo ściągać żonę do Reichu?

    Lesio

  • 28. Data: 2002-10-22 14:50:20
    Od: "lesios" <l...@b...pl>

> [...]
    > poczatkujacego na rynku niemieckim programisty to w Berlinie chyba dobra
    > pensja... Ale tez i koszty zycia sa tu znacznie nizsze.

    W takim razie z trochę innej beczki: warto próbować w Berlinie, czy lepiej
    szukać czegoś lepiej płatnego w zachodnich landach? Z pozycji początkującego
    na rynku niemieckim...

    Lesio

  • 29. Data: 2002-10-22 15:00:14
    Od: "Pawelek" <n...@t...yahoo.com>

    Witam

> [...]
    > to sprawdzić? Albo, czy mała chodzi do niemieckiej szkoły? I co, jak
    > sprawdzą? Ekspresowo ściągać żonę do Reichu?

    To wolny kraj i nikt nie sprawdza, gdzie kto sie znajduje :-)))
    Wyjatkiem jest dziecko. Jesli zameldowane - musi isc do szkoly od 6 roku
    zycia. W praktyce oznacza to ze przynajmniej potrzebuje rok,
    aby oswoic sie z jezykiem w przedszkolu.

    Pozdrawiam
    Pawel

    Jesli chodzi o kontrole, to jedyna o ktorej mi wiadomo jest jakiegos
    amtu ds telewizji i radia :-).

  • 30. Data: 2002-10-22 15:05:41
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:ap3ogt$8di$1@news.tpi.pl...

> [...]

    > W takim razie z trochę innej beczki: warto próbować w Berlinie, czy lepiej
    > szukać czegoś lepiej płatnego w zachodnich landach? Z pozycji

    IMHO:
    próbuj gdzie się da i w Berlinie i w zachodnich landach, teraz niestety
    ciężko o pracę, raczej nie ma w czym przebierać więc łap co ci dadzą (choć
    to 45k to licho...) i ucz_sie_stary_języka_NIEMIECKIEGO, jak się nauczysz to
    ci będzie dużo łatwiej i za lepszą kasę coś znaleźć (i pewnie wtedy już
    recesja minie)

    --
    pozdrówka, Slavo