PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC Niemcy › Re: GC Niemcy
    From: "waldek" <t...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC Niemcy
    Date: Fri, 18 Oct 2002 19:57:06 +0200

    U?ytkownik "Andree" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    news:aop5ve$olu9i$1@ID-117087.news.dfncis.de...

    <cut>

> [...]

    http://www.steuern-online.de/rechner/lohn2002/index.
    htm

    jak juz Ci mowil Andree - zalezy od czesci Niemiec, rodzaju ubezpieczenia
    itp.
    jako zonaty masz klase (Steuerklasse) 3. Jako singiel chyba 4. In der Kirche
    to wyznacznik jak mocno wierzysz - za wiare placisz podatek (mowiac szczerze
    to moj ulubiony podatek ;)

    > Jesli masz dwa domy (tzn. bardzo czesto odwiedzasz dom w Polsce i
    mieszkasz
    > w nim Ty, badz Twoja rodzina), to masz bardzo duza ulge podatkowa na
    > wynajmowanie mieszkania (chyba cala kase sie odlicza, jesli sie nie myle).

    z tym to jest tak troche roznie - z tego co sie dowiadywalem to jest to
    prawda dla kontraktow ponizej 2 lat. Jesli masz dluzszy to nic z tego. Ja
    sam mam mieszkanie w Kracku i chcialem jakos odpisac kaske, ale moja zona
    jest ze mna.
    Jeszcze jedna uwaga od swoich rachunkow odejmij sobie jeszcze jakies 30% na
    rzeczy o ktorych jeszcze nie wiesz. Nie zebym Cie straszyl - wlasne
    doswiadczenie.

    pozdro...

    waldek aka "project2501"