PracaGrupypl.praca.dyskusje › Formaty plików w jakich wysylacie CV

  • 11. Data: 2004-10-12 22:16:59
    Temat: Re: Formaty plików w jakich wysylacie CV
    Od: "Andrzej" <a...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr Deryło" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:416c0c14@news.vogel.pl...
    > Chcialbym zapytac o wasze doswiadczenia z wysylaniem cv i aplikacji. w
    > jakich formatach je wysylacie? doc, pdf a moze cos calkiem innego?
    > czekam na opinie

    Podczepie sie pod watek i z ciekawosci zapytam ... czy spotkaliscie
    sie z tym zeby pracodawca zwrocil uwage na formatowanie takiego CV?
    Mam na mysli robienie przerw poprzez wstawianie spacji zamiast
    tabulatorow i tego typu niuanse.

    | Andy |

  • 12. Data: 2004-10-13 01:30:20
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie z tym zeby pracodawca zwrocil uwage na formatowanie takiego CV?
    > Mam na mysli robienie przerw poprzez wstawianie spacji zamiast

    Czytalem kiedys pare CV jako tzw. "pracodwaca". Kazdy z wysylajacych mial
    sie wykazac tym ze obsluguje komputer - kazdy w CV mial wpisane "Office -
    perfect :) " i sporo bylo takich kwiatow ze tekst nie byl sformatowany tylko
    "popaprany" spacjami zeby ladnie wygladal.
    Malo kto uzywa tej funkcji pokazujacej wszystkie znaki. Poza tym - jak masz
    takie CV - wydrukuj to do pdf'a i masz z glowy.

    Naturalnie nie wypowiadam sie jako "regula", ale wydaje mi sie ze jak ktos
    pisze ze z komputerem sobie radzi to takie cv swiadczy lekko przeciw niemu.

    Aha... jest jeszcze CV w wersji html generowane na jakiejs tam stronie -
    wypelnia sie fomularz, klika i jest. Tez nie polecam. Wystarczy ze 3 osoby
    na 50 wysle takie - tez troche zle swiadczy o wysylajacym:
    1) nie chce mu sie zrobic wlasnego
    2) moze nie potrafi

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 13. Data: 2004-10-13 11:58:43
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    DaMoN wrote:

> [...]
    >
    > Naturalnie nie wypowiadam sie jako "regula", ale wydaje mi sie ze jak ktos
    > pisze ze z komputerem sobie radzi to takie cv swiadczy lekko przeciw

    To tez nie do konca jest tak:)
    umiejetnosc formatowania tekstu nie jest jednoznaczna z umiejetnoscia
    obslugi danego edytora. Inna sprawa, ze jesli przyjmujesz kogos na
    stanowisko, na ktorym wymagane jest tworzenie pism o okreslonym wygladzie,
    to jakies tam podstawy powinno sie miec.
    Druga sprawa to "office - perfect" potrafie w tej aplikacji stworzyc swietne
    szablony dokumentow z roznymi bajerkami, typu samouzupelnianie pewnych pol,
    itp. - to wlasnie jest juz wyzsza szkola jazdy, a tego nie ucza na
    uczelniach, czy kursach, ale nie napisalabym ze znam office perfect - bo
    znac perfect, to pisac odpowiednie makra w VB, a nie wiedziec, gdzie sa
    jakie funkcje w aplikacji :).

    jesli chodzi zas o PDFy... idealne pdfy wg mnie wychodza tylko takie, ktore
    sa pisane, a raczej tworzone w *tex'u, ale z tym wiekszosc osob uzywajacych
    worda (czyt. domyslnie edytor tekstu) nie poradzi sobie, a wlasnie na
    *tex'u mozna sie nauczyc w jaki sposob formatowac pisma:)

    pozdrawiam
    Iza

  • 14. Data: 2004-10-13 12:32:23
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 12 Oct 2004 23:18:55 +0200, gdy "Jobber.pl"
    <i...@N...jobber.pl> napisał:

    >3) DOC - praktyka mówi, że mało kto będzie miał pretensje za przesłanie CV w
    >tym formacie, należy jednak pamiętać o tym, że nieumiejętnie stworzony
    >dokument Worda potrafi być bardzo duży (uwaga na zdjęcia!)

    Zazwyczaj plik RTF ma wieksze rozmiary niz DOC. To moje 3 grosze, z
    resztą się zgadzam :-)

    r.

  • 15. Data: 2004-10-13 16:32:24
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-13, Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote:
    > Stało się to Tue, 12 Oct 2004 23:18:55 +0200, gdy "Jobber.pl"
    > Zazwyczaj plik RTF ma wieksze rozmiary niz DOC. To moje 3 grosze, z
    > resztą się zgadzam :-)
    Proszę!?

    Test pierwszy.
    Plik | Nowy... | Pusty dokument.
    Wpisuję Standardowe Słowo Testowe (to czteroliterowe).
    Zapisałem jako doc i jako rtf:
    - doc: 20kB
    - rtf: 4kB

    No dobrze, weźmy coś większego, czyli...

    Test drugi.
    O, mam plik doc. Rozmiar 212kB. Otwieram, zapisuję jako rtf. 172kB. No jak
    nie kręć dupa z tyłu.

    Trzeciego testu jakoś nie chce mi się robić.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Artur R. Czechowski <a...@h...pl>
    JID: a...@h...pl http://hell.pl/arturcz

  • 16. Data: 2004-10-13 18:07:13
    Od: "GrzechG" <o...@o...antyspam.pl>

    RTF jest mniej wydajy od doca. Taki test nic nei mowi. Uzyj tekstu z
    tabelami itd.. w moim cv jest roznica taka ze to samo w 3 formatach wyglada
    tak:

    pdf : 70,5 KB
    doc : 58,5 KB
    rtf : 249 KB

    CV ma zdjecie tabele i elementy graficzne. Jak widac rtf odpada z
    wydajnoscia.
    Co do pdf to jest w dobrej jakosci wiec nie ma co zalowac tych 12 kilo, choc
    mozna
    zmniejszyc jakosc....

    --
    /GrzechG

    ...::: My www : http://www.grzechg.tk :::...

  • 17. Data: 2004-10-13 18:17:29
    Od: Mateusz Wójcik <d...@b...at.poczta.dot.onet.dot.pl>

    GrzechG napisał(a):
> [...]
    > wydajnoscia.
    > Co do pdf to jest w dobrej jakosci wiec nie ma co zalowac tych 12 kilo, choc

    Z tym, że z Wordem to różnie bywa. Jeśli sporo edytujesz dokument i
    wprowadzasz w nim sporo poprawek, potrafi bardzo spuchnąć. Do tego
    stopnia, że kiedyś po skopiowaniu wszystkiego do nowego pustego
    dokumentu, rozmiar nowego pliku był o połowę mniejszy :)

    Podobnie ten sam plik zapisany w OfficeXP jest mniejszy niż w Office2000

    Matt

  • 18. Data: 2004-10-13 18:23:32
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-13, GrzechG <o...@o...antyspam.pl> wrote:
    > RTF jest mniej wydajy od doca. Taki test nic nei mowi. Uzyj tekstu z
    > tabelami itd.. w moim cv jest roznica taka ze to samo w 3 formatach wyglada
> [...]
    Kurczę. Właśnie zniszczyłeś mój świat :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Boże, daj mi odwagę, abym mógł zmieniać to, co można zmienić,
    daj mi pokorę, abym godził się z tym, czego zmienić nie można

  • 19. Data: 2004-10-13 19:03:36
    Temat: [OT] Re: Formaty plików w jakich wysylacie CV
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Artur R. Czechowski write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of wto, 12 paź 2004 at 21:27 GMT

    >linuksowego :) Wtedy bym stawiał na PDF/PS/TXT :) PDF jest formatem o tyle
    >neutralnym, że na każdą platformę jest sensowny[1] czytnik.
    >[1] nie wymagający $BIGNUM ramu i wypasionego procka

    Tak? To proszę, znajdź mi taki dla PalmOSa ;D

    Wiem, OT, już sobie idę...

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 20. Data: 2004-10-13 20:23:10
    Od: "GrzechG" <o...@o...antyspam.pl>

> [...]
    > dokumentu, rozmiar nowego pliku był o połowę mniejszy :)
    >
    > Podobnie ten sam plik zapisany w OfficeXP jest mniejszy niż w Office2000

    No i mysle ze tu dziabeł pogrzebany. Mozna sie kłócić podobnie jak co lepiej
    kompresuje na jpg
    ACDSee czy Photoshop. Kiedys sie bawiłem i wiem że zależy od wersji... Zatem
    lepiej podajmy
    w czym robimy jaki plik, w zasadzie microsoft nie spi i poprawiaja produkty
    zatem w nowszych wersjach
    powinno byc lepiej:

    Ja do doc i rtf uzywam : Word 2000.
    Pdf uzyskuje z doca uzywajac wirtualnej drukarki PDF Creator.

    Podajcie swoje programy to moze znajdziemy najlepszy.

    pozdro();

    /GrzechG