PracaGrupypl.praca.dyskusjeFormaty plików w jakich wysylacie CV › Re: Formaty plików w jakich wysylacie CV
    From: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Formaty plików w jakich wysylacie CV
    Date: Wed, 13 Oct 2004 13:58:43 +0200

    DaMoN wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czytalem kiedys pare CV jako tzw. "pracodwaca". Kazdy z wysylajacych mial
    > sie wykazac tym ze obsluguje komputer - kazdy w CV mial wpisane "Office -
    > perfect :) " i sporo bylo takich kwiatow ze tekst nie byl sformatowany
    > tylko "popaprany" spacjami zeby ladnie wygladal.
    > Malo kto uzywa tej funkcji pokazujacej wszystkie znaki. Poza tym - jak
    > masz takie CV - wydrukuj to do pdf'a i masz z glowy.
    >
    > Naturalnie nie wypowiadam sie jako "regula", ale wydaje mi sie ze jak ktos
> [...]

    To tez nie do konca jest tak:)
    umiejetnosc formatowania tekstu nie jest jednoznaczna z umiejetnoscia
    obslugi danego edytora. Inna sprawa, ze jesli przyjmujesz kogos na
    stanowisko, na ktorym wymagane jest tworzenie pism o okreslonym wygladzie,
    to jakies tam podstawy powinno sie miec.
    Druga sprawa to "office - perfect" potrafie w tej aplikacji stworzyc swietne
    szablony dokumentow z roznymi bajerkami, typu samouzupelnianie pewnych pol,
    itp. - to wlasnie jest juz wyzsza szkola jazdy, a tego nie ucza na
    uczelniach, czy kursach, ale nie napisalabym ze znam office perfect - bo
    znac perfect, to pisac odpowiednie makra w VB, a nie wiedziec, gdzie sa
    jakie funkcje w aplikacji :).

    jesli chodzi zas o PDFy... idealne pdfy wg mnie wychodza tylko takie, ktore
    sa pisane, a raczej tworzone w *tex'u, ale z tym wiekszosc osob uzywajacych
    worda (czyt. domyslnie edytor tekstu) nie poradzi sobie, a wlasnie na
    *tex'u mozna sie nauczyc w jaki sposob formatowac pisma:)

    pozdrawiam
    Iza