PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fatalny PR IV RP

  • 21. Data: 2006-10-01 11:31:49
    Temat: Re: Fatalny PR IV RP
    Od: "bizon" <k...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Skoczylas" napisał :
    > Obejrzyj sobie film pod tytułem "Nocna zmiana" i pozbędziesz się
    > jakichkolwiek złudzeń co do PO/SLD/PSL.

    taaaak, wspanialy bezstronniczy film arcyrezysera Jacka Kurskiego, smiech na
    sali.
    Juz propagandowe filmy PRLu byly lepiej zrobione

  • 22. Data: 2006-10-01 12:54:39
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    Użytkownik "bizon" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    | taaaak, wspanialy bezstronniczy film arcyrezysera Jacka Kurskiego, smiech
    na
    | sali.
    | Juz propagandowe filmy PRLu byly lepiej zrobione

    Słyszałem kilkakrotnie opinie dziennikarzy i filmowców o tym filmie.
    Niektórzy na pewno nie są zwolennikami ani PiS, ani Kurskiego. Żaden z nich
    nigdy nie powiedział, że film jest zmanipulowany.

    Nie jestem zwolennikiem PiS. Mam jednak dobrą pamięć i również za grosz nie
    mam zaufania do PO/SLD/PSL/Demokratów i reszty bandy.

    Jak jednak zaznaczył "glosnetu" to jednak NTG więc chyba nie warto
    kontynuować tej dyskusji tutaj.

    --
    Grzegorz Skoczylas
    http://gskoczylas.rekord.pl

  • 23. Data: 2006-10-08 20:08:07
    Od: "Reduktor" <l...@t...pl>

    Grzegorz Skoczylas napisał(a):

    > Słyszałem kilkakrotnie opinie dziennikarzy i filmowców o tym filmie.
    > Niektórzy na pewno nie są zwolennikami ani PiS, ani Kurskiego. Żaden z nich
    > nigdy nie powiedział, że film jest zmanipulowany.

    W której części? W prologu gdzie Glapiński z Kaczorem zapraszają
    na seans "prawdy"?
    A filmowcy nie dodali, że to gniot z amatorskim montażem?

    > Nie jestem zwolennikiem PiS. Mam jednak dobrą pamięć i również za grosz nie
    > mam zaufania do PO/SLD/PSL/Demokratów i reszty bandy.

    Też nie mam. Zwłaszcza, że wszyscy byli u władzy i zdążyli się
    skompromitować, lub też nie przyczynili się do poprawy jakości
    życia w tym kraju. Mimo wszystko film jest tendencyjny. Jego przekaz
    jest jasny: zobaczcie, jak nas skrzywdzili, mamy powód do
    gomułkowszczyzny i szukania zaplutych karłów układu. Jak dla mnie,
    film tylko utwierdza w przekonaniu, że mamy do czynienia z
    nieudacznikami i frustratami politycznymi.

    BTW, Szkoda, że teraz po latach, nikt nie zrobi nowego filmu i nie
    zbierze nowych wypowiedzi tych samych osób. W 1992 r. demokracja
    dopiero raczkowała, ludzi działali po partyzancku, było inne prawo,
    inna rzeczywistość. A niektórzy pozmieniali fronty i poglądy. W tym
    nowym filmie warto też zamieścić opinie hostoryków o nocy teczek.
    Ciężko szaremu obywatelowi (tzn. np. mnie) wyrobić sobie teraz
    jednoznaczą opinię o tamtych wydarzeniach.

    R.