PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent za rozwiazanie umowy

  • 1. Data: 2002-01-14 21:25:24
    Temat: Ekwiwalent za rozwiazanie umowy
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Mam 44 lata, 24 lata staż pracy, zachowana ciągłość pracy.
    Ostatnia umowa była na czas określony (1 rok) i była do 31 grudnia 2001
    Teraz umowa jest od 1 stycznia 2002 do 31 grudnia 2003 z okresem wypowiedzenia
    2 tyg.
    Czy przysługuje mi ekwiwalent pieniężny za wcześniejsze rozwiązanie umowy ze
    strony pracodawcy?

    Gal Anonim

  • 2. Data: 2002-01-15 08:31:00
    Temat: Re: Ekwiwalent za rozwiazanie umowy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Mam 44 lata, 24 lata staż pracy, zachowana ciągłość pracy.

    Ciągłość obecnie nie ma znaczenia.

    > Ostatnia umowa była na czas określony (1 rok) i była do 31 grudnia 2001
    > Teraz umowa jest od 1 stycznia 2002 do 31 grudnia 2003 z okresem
    wypowiedzenia
    > 2 tyg.

    Jeżeli masz klauzulę o takiej możliwości wypowiedzenia i nie jest to
    trzecia z rzędu umowa u tego pracodawcy na czas określony.

    > Czy przysługuje mi ekwiwalent pieniężny za wcześniejsze rozwiązanie
    umowy ze
    > strony pracodawcy?

    Przy umowie na czas określony masz gorszą pozycję niż przy umowie na czas
    nieokreślony. Pracodawca nie musi nawet uzasadniać wypowiedzenia. AFAIK
    odprawa się nie należy, ekwiwalent za urlop oczywiście tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz