PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy ktoś prowadzi Kawiarenkę Internetową ? Czy to jest opłacalny interes ?

  • 1. Data: 2002-01-14 19:31:37
    Temat: Czy ktoś prowadzi Kawiarenkę Internetową ? Czy to jest opłacalny interes ?
    Od: "TIP JACK Wojciech Florjańczyk" <i...@t...pl>

    Miejsce (sklep, centrum handlowe...)
    Forma (dzierżawa, własny lokal)
    Ilu ludzi ją obsługuje i jakie maja kwalifikacje
    Ile tzreba zainwestować w sprzęt
    Jak rozliczać pracowników żeby nie "zarabiali na boku"
    Jakie jest najleprzes oprogramowanie
    Jaka powinna być minimalna piwierzchnia przy 10 stanowiskach komputerowych
    Ile musi być minimalnie komputerów
    Jeśli masz jakieś informacje na ten temat proszę o maila
    pod adres: i...@t...pl

  • 2. Data: 2002-01-14 20:12:16
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    "TIP JACK Wojciech Florjańczyk" <i...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Ile musi być minimalnie komputerów
    > Jeśli masz jakieś informacje na ten temat proszę o maila

    ja widzialem taka:
    - male miasto (kilkanascie tys)
    - nie wiem jaka forma lokalu
    - jeden ludz ja obsluguje (wlasciciel), mizerne.
    - 10 x dobry komputer + sluchawki + dzierzawka jakas z sensem
    (choc tam glownie grali w CounterStrajki w lokalnej sieci)
    - samemu pilnowac (+rodzina..?)
    program monitorujacy ruch i informujac o przestojach komputerow
    zatrzymujacy komputery jesli nie sa "uruchomione" w nim i robiacy
    raporty - sa takie programy za kilkaset PLN.
    - Win na stacjach + Lin na routerku
    - tam jest 10 stanowsik. nie wiemile m2 ale moj duzy pokoj (25m2) jest wiekszy
    - nie wiem ile min. komp. - zalezy gdzie, zalezy jaki lokal i za ile kasy...

    dodatkowe info o tej znajomej mi:
    1. normlanie siedzi tam wlasciciel sam
    2. na noc moze wynajac (ale wtedy od umowionej godziny (najpuzniej 22) do 8-ej)
    i jesli co najmjniej zaplaci sie za 8 stanowisk z 10.
    - zwykle to gracze kupuja nocki.
    w nocy nie pilnuje.
    3. jest tam tez "bufet": kola, snickers, herbatka. na "noce" otwarty, wieczorem
    i rano sie robi z delikwentami "remanent" i placa za to co zjedli/wypili.
    ale to male miasteczko i calkiem obcych ludzi na noc sie nie zostawia...
    (zreszta chyba jakis dokumnet ktos zostawia)
    4. program obslugujacy obsluguje kawiarenke i bufet:
    - mozna zdalnie odblokowac/zablokowac stacje a nawet wylaczyc (ATX)
    - pliki sa kodowane, log zawiera informacje o tym kiedy, ktora stacja
    a) byla wylaczona (brak komunikacji, praconiwk robi cos na lewo??)
    b) byla on-line ale zablokowana
    c) byla "sprzedana"
    - przyjac dostawe, sprzedawac detalicznie, chyba nawet z drukarka fiskalna
    wspolpracowal.
    trzeba poszukac w sieci i takie programy sa.

    pozdrawiam

    romek

  • 3. Data: 2002-01-14 20:16:02
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "TIP JACK Wojciech Florjańczyk" <i...@t...pl> writes:

    > Miejsce (sklep, centrum handlowe...)

    Każde jest skazane na niepowodzenie.

    > Forma (dzierżawa, własny lokal)

    Jak Cię stać.

    > Ilu ludzi ją obsługuje i jakie maja kwalifikacje

    Ktoś musi być non-stop i conajmniej jedna osoba musi się znać na
    komputerach, by raz na jakiś czas pozbierać je do kupy.

    > Ile tzreba zainwestować w sprzęt

    Iloczyn ilości komputerów i ceny komputera.

    > Jak rozliczać pracowników żeby nie "zarabiali na boku"

    Dużo im płacić.

    > Ile musi być minimalnie komputerów

    Musi ich być dokładnie tyle, na ile będzie zapotrzebowanie...

    Cienko widzę ten Twój biznes... ;) Niezależnie od zdolności menedżerskich
    właściciela ;), kawiarenki to niedochodowy interes, padają jedna po
    drugiej. Internet jest dzisiaj na tyle dostępny, że do kawiarenek chodzą:

    * ludzie, którzy z jakiegoś powodu nie mają jakiejkolwiek innej możliwości
    dostępu do sieci (np. przyjechali z innego miasta)
    * ludzie, którzy chcą coś dużego ściągnąć
    * ludzie, którzy chcą pograć, choć w dobie sieci osiedlowych też na to nie
    można specjalnie liczyć.

    Policz sobie - działasz 16h/dobę, masz cały czas średnio 3 ludzi (bardzo
    optymistyczny wariant). Licząc po 5 zł/h daje 16*3*5 = 240 zł dziennie,
    zatem 7200/mc. Teraz popatrz - lokal - 1000 zł (raczej więcej). Lącze 1500
    zł. Pracownicy - 1500/mc (czyli dwóch za 750 zł po 8h dziennie, o ile
    będziesz im płacił z ręki). Nie masz już zatem czterech tysięcy. Dolicz do
    tego: koszta księgowej, dupereli typu koperty i długopisy, herbatek,
    łapówek dla urzędników i miliona innych rzeczy, które w sumie dadzą Ci nie
    mniej niż tysiaka miesięcznie. Zostało Ci zatem jedyne 2200 zł.

    Policz sobie teraz koszta rozpoczęcia:

    * kupno mebli: krzesło+stolik = 250 zł, przy ośmiu komputerach to już 2000
    zł.
    * kupno komputerów - 2500/komputer daje dla ośmiu 20000 zł.
    * oprogramowanie - dodatkowe 500 zl za WindowsXP od komputera daje kolejne
    4000.

    A zatem masz 2.200 zł szacowanego zysku (bez uwzględnienia wielu czynników,
    spodziewaj się spadku) i 26.000 zł. 26000/2200, co daje ROK zwracania się
    inwestycji w najbardziej optymistycznym przypadku.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-01-14 20:19:48
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

> [...]

    Ktoś musi być non-stop i conajmniej jedna osoba musi się znać na
    komputerach, by raz na jakiś czas pozbierać je do kupy.

    Iloczyn liczby komputerów i ceny komputera.

  • 5. Data: 2002-01-22 01:22:56
    Od: "HighMAN" <b...@g...pl>

    chyba jestes wlascicielem takiej cafe, i zwalczasz konkurencje

    moj znajomy dobry, zamiast sklepu na predzmiesciu otworzyl takie cafe -
    miasto-250 000 .
    pokoj ok 25 m.
    komputerow 8
    lacze o szybkosci 64 kb (!!) - dzieciaki siedza glownie na ircu....

    jako ze moj to kolega stary, mowil mi ze w najgorszym miesiacu po
    odprowadzeniu juz wszystkich oplat zostaje mu 4000 na czysto.
    koszty byly znaczace na poczatku.
    trzeba uwazac na wlamania, takie cafe dosc czesto sa ogalacane ze sprzetu.
    budynek jest jego, wiec odchodza koszty wynajmu