PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzien wolny za swieto w sobote

  • 1. Data: 2004-12-14 22:58:51
    Temat: Dzien wolny za swieto w sobote
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Doszły mnie słuchy, że od nowego roku ma zniknąć z KP przepis mówiący o tym,
    że jeśli święto wypadło w sobotę, to pracodawca musi dać pracownikom w
    zamian inny dzień tygodnia wolny. Czy ktoś wie coś na ten temat?

  • 2. Data: 2004-12-15 10:05:37
    Temat: Re: Dzien wolny za swieto w sobote
    Od: "Izabela" <i...@i...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że jeśli święto wypadło w sobotę, to pracodawca musi dać pracownikom w
    > zamian inny dzień tygodnia wolny. Czy ktoś wie coś na ten temat?

    Jest tak właśnie jak napisales, zdaje mi się jeszcze, że przepis mówi że
    dzień inny wolny w tym samym miesiacu.

  • 3. Data: 2004-12-15 20:11:04
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Izabela" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tak właśnie jak napisales, zdaje mi się jeszcze, że przepis mówi że
    > dzień inny wolny w tym samym miesiacu.

    Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałaś. Podobno od nowego roku ten przepis ma
    zostać wycofany i nie bedzie sie nalezal dzien wolny za swieto w sobote -
    prawda to?

  • 4. Data: 2004-12-15 21:06:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Przemolo <p...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałaś. Podobno od nowego roku ten
    > przepis ma zostać wycofany i nie bedzie sie nalezal dzien wolny za

    W tej kwestii raczej nie będzie zmian, a na pewno nie od nowego roku.
    Po prostu to jest takie wyrównywanie. Jak już wcześniej pisałam, to
    zauważ sytuację gdzie ktoś ma tydzień pracy od poniedziałku do piątku, a
    ktoś od wtorku do soboty.
    Nie może być sytuacji, gdy święto wypada w sobotę, i w rezultacie jedna
    z tych osób ma czas pracy miesięczny 184 godzin, a druga 176. Dlatego
    też która tak jakby 'traciła' ten dzień wolny musi mieć go oddany, czyli
    obniżony został jej wymiar pracy do 176 godzin.
    Wymiar czasu pracy jest taki sam dla każdego w całym kraju. Rozróżnienie
    jest tylko jeżeli jest to część etatu (wtedy się dzieli).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2004-12-15 22:45:51
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Nikiel ;-) napisał:

    > Wymiar czasu pracy jest taki sam dla każdego w całym kraju. Rozróżnienie
    > jest tylko jeżeli jest to część etatu (wtedy się dzieli).

    a co jeśli pracuje się w systemie 24/7 ?
    Czy taką osobę obowiązuje taka sama ilość godzin w miesiącu jak innych?

    --
    Witiia

  • 6. Data: 2004-12-15 22:52:45
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Witiia
    <w...@p...onet.pl> wystukał[a]:
    > a co jeśli pracuje się w systemie 24/7 ?
    > Czy taką osobę obowiązuje taka sama ilość godzin w miesiącu jak
    > innych?

    Tak, równoważny czas pracy nie ma wpływu na wymiar czasu pracy. Jest on
    taki sam jak dla i nnych.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2004-12-16 19:45:00
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    tylko dodam, ze jak w systemie czasu wg harmonogramu pracy wypada Ci wiecej
    godzin przepracowanych to oczywiscie nalezy sie wynagrodzenie z tytulu
    przepracowanych nadgodzin.....
    :)))

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)